Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Juletre - plast eller ekte?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-07, 23:07   #161
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Ekte. Vi hugger det selv.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 23:18   #162
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Ekte, norsk edelgarn.
Edderkopperne gjemmer seg nok godt når Santa tar seg noen runder i toget sitt i treet.

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 23:23   #163
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Ekte, halve julestemninga er når det luktar tre i stua...ååå som eg gledar meg
Me hentar tre i svogeren sin skog, ein årleg familietradisjon.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 00:23   #164
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.757
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Vi pleier å ha edelgran, ev. fjelledelgran.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 00:30   #165
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvordan hugger skogsingeniører i forhold til vanlige bønder?
Hugger de mer skånsomt? Bedøver de trærne først? :humrer:

(Beklager.. kunne ikke dy meg)

Det var ikke det jeg tenkte mest på..det var vel gjerne det at det er vist noe slags system i åssen de hugger trærne. For det er vist ikke bare å gå inn i skogen og plukke seg ut hvem som helst tre, vistnok :laterSom OmJegHarPeilig: Ikke vet jeg, og jeg hadde ikke brydd meg mindre om det var sambo som hugget de heller Bortsett fra at jeg ikke ville vært i nærheten når han kom med øksa (eller motorsaga)
Men ville nå prøve å framstå som litt sånn :tenkerVeldigPåNaturen: eller noe slikt.

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 00:37   #166
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Einer tåler skikkelig frost, men det skal ganske mye til for å kverke flåtten. Jeg synes å ha hørt at man må ha temperaturer på 10-15 minus over noen uker før flåtten lar seg påvirke.

Jeg tror jeg hadde blitt litt kvalm av mange døde flått i en busk også da.

Hos svigersene mine er det så kaldt at det ikke finnes flått. Eineren derimot vokser bra der. Konklusjonen må være at einer tåler med kulde enn flått.

Så lenge flotten er død, så er det jo ikke noe problem. Da er det jo bare å børste de av treet og kaste de i søpla.
Og det tilomed her på Sørlandet
Har sikkert plukket trehundreogørten flott av bikkja i sommer, og de var like søte alle mann

lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 08:52   #167
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Har plast-tre på 3.året. Var så dum at jeg sa høyt så svigermor hørte det at "jeg liker ikke plast-tre, syns det er hyggelig med trelukten" osv. Det gikk nesten 2 uker før hun kjøpte ett plast-tre til oss..

Dessverre er jeg så hyggelig at jeg har det oppe :dum som et brød:

turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 09:50   #168
Laura
Aktiv
 
Laura sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 115
Laura har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Ekte (så lenge ingen er allergisk)

Laura er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-10-07, 20:25   #169
Tik
Trønder
 
Tik sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 756
Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

Sv: Juletre - plast eller ekte?

Ekte!

__________________
Mamma til 1998, 2002 og 2005
Tik er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no