Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-07, 18:08   #1
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Fant kakemenn/damer i butikken sist veke. Det er sååå irriterande at butikkane ikkje kan vente til desember!!!! Synes kake menn er desember snacks/kos!!
Blir like sur kvar oktober når dei ligg der i hyllene og berre venter på å bli spist!!Er jo lei tryne deira jo når jula endelig kjem!
...............men blir jo litt glad for å sjå dei og då,for då kjem jo jula om eit par mnd::knis:

Kva synes du om kakemenn i oktober??? Er det "å ja endelig er dei her!",eller synes du det er rett og slett irriterande?

Skikkelig god tråd dette

  Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:10   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemann tråden! Jippiiii eller rett og slett pyton?Om oktober kakemenn

Hva er kakemenn? Er det sånne store som ser ut som pepperkaker, men smaker kjipt? Jeg visste ikke at man solgte dem i butikken engang jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:12   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemann tråden! Jippiiii eller rett og slett pyton?Om oktober kakemenn

Kakemenn selger de jo hele året her? De lyse kakemennene med rød/rosa konditorfarge på.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:12   #4
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippiiii eller rett og slett pyton?Om oktober kakemenn!

Kjøper ikke de i butikken uansett, for de smaker py. Jeg kjøper på bakeri og baker i tillegg selv. Men det er kjipt å bli fristet i oktober allerede

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:14   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemann tråden! Jippiiii eller rett og slett pyton?Om oktober kakemenn

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Ja de gjør det, men jeg tror det er et rogalandsfenomen..Eller?

Det er vel likevel forskjell på vanlige kakemenn og "julemenn". På Romsøe husker jeg at det stod "julemenn" på dem da det nærmet seg jul.

Det kan godt hende. Jeg er vant med at de selges i både butikker og bakerier her hele året rundt, ser ikke på dem som mer julete enn feks. jødekaker. Men mulig de som kommer til jul er større og litt annerledes, det husker jeg ikke. For meg er kakemenn en helårsgreie.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:14   #6
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Kakemenn er jo helårsvare i Stavanger, i hvert fall. Har aldri forbundet kakemenn med jul. Da jeg var liten så var det vanlig å servere kakemenn i barnebursdager hele året.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:16   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Kjøpte en boks med pepperkaker sist lørdag.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:17   #8
tiril
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kakemenn er jo helårsvare i Stavanger, i hvert fall. Har aldri forbundet kakemenn med jul. Da jeg var liten så var det vanlig å servere kakemenn i barnebursdager hele året.

Det er jo helt grusomt, glad eg ikkje bur i Rogaland, er jo julesnack jo!

  Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:18   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Hadde du bodd her hadde du jo ikke reagert, siden det er en vane her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:43   #10
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.509
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

For min del trenger de ikke selge kakemenn i det hele tatt, det finnes jo ikke godt...

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:44   #11
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Opprinnelig lagt inn av tiril, her.

Det er jo helt grusomt, glad eg ikkje bur i Rogaland, er jo julesnack jo!

Djis.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:45   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemann tråden! Jippiiii eller rett og slett pyton?Om oktober kakemenn

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Hva er kakemenn? Er det sånne store som ser ut som pepperkaker, men smaker kjipt? Jeg visste ikke at man solgte dem i butikken engang jeg.

Ja, sånne er det iallfall vi har hele året i butikkene her.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:50   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Jeg synes heller ikke det er noen kulinarisk opplevelse å spise kakemenn nei. Men vesla ELSKER det, hun er virkelig helt GAL etter dem.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:52   #14
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg synes heller ikke det er noen kulinarisk opplevelse å spise kakemenn nei. Men vesla ELSKER det, hun er virkelig helt GAL etter dem.

Det er guttungen vår også. Jeg tror forresten de kan bli et fint par, eller har du lovet henne bort allerede?

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:55   #15
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemann tråden! Jippiiii eller rett og slett pyton?Om oktober kakemenn

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Kakemenn selger de jo hele året her? De lyse kakemennene med rød/rosa konditorfarge på.

De kan jo ikke selge kakemenn hele året!

Kakemenn i desember!

Kakemenn var forresten godt i gamle dager. Nå har de endret på de og de nye smaker dritt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 18:56   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Jeg har aldri likt kakemenn i voksen alder, men husker hvor gøy det var å male de med konditorfarge som barn. Er det noen som har en oppskrift som i allefall ikke bare smaker mel og vann?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 19:03   #17
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Opprinnelig lagt inn av Fluke

Ja, sånne er det iallfall vi har hele året i butikkene her.

Isj, de er ekle. Heldigvis ingen stor greie i Oslo. Myke og smaker hjortetakksalt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 19:18   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Den store kakemann tråden! Jippiiii eller rett og slett pyton?Om oktober kakemenn

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Det er guttungen vår også. Jeg tror forresten de kan bli et fint par, eller har du lovet henne bort allerede?

Hun har en kjæreste i barnehagen nå, men det varer nok ikke så lenge.

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

De kan jo ikke selge kakemenn hele året!

Kakemenn i desember!

Vel, de gjør det. Og de har gjort det hele mitt liv, iallfall, så jeg reagerer ikke på det i det hele tatt. Pepperkaker, derimot, er jul for meg. Gleder meg til bakeriene begynner å selge de stooore deilige halvmyke pepperkakene.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 19:25   #19
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Æsj, disse kakemennene går i fred for meg, og man må gjerne få selge dem året rundt for min del. Jeg husker ennå hvor skuffet jeg ble første gangen jeg smakte en sånn en (hjemmebakt, ja). De så jo så gode ut, men smakte bare tørre smuler. Blæh.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 19:26   #20
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Den store kakemanntråden! Jippi eller rett og slett pyton? Om oktoberkakemenn!

Nå fikk jeg forresten lyst på pepperkaker. Og gløgg. Og det i oktober da, nå står vel ikke verden til, eh, påske.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no