Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

12 ulike kroppstyper hos kvinner

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-09, 22:14   #1
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Innlegg

12 ulike kroppstyper hos kvinner

Jeg satt og bladde meg gjennom kanalene i går kveld i jakt etter noe å se på, og kom over et program med Trinny og Susannah, der de viste frem 12 ulike kroppstyper og hvilke klær de kunne bruke for å se best mulig ut. Jeg ble sittende å se, for jeg var akkurat kommet hjem tomhendt etter en heller misslykket shoppingrunde. Jeg trenger nye klær, men jeg finner ingenting som passer på meg. Kanskje jeg nå kan klare å finne noe?

Her er kroppstypene.
Eksempel fra lenken:


Klarer du å se hva du er?

----
Fyller inn mer info som er kommet frem i løpet av tråden:


Sitat:

The Twelve Body Shapes

The traditional definitions of women’s body shapes – pear, apple, hourglass and triangle – are far too limiting, and many women’s bodies do not fit into these definitions. More recently, after some intensive study, twelve definitive female shapes were identified.

  1. The Column has a shoulder width the same as her hip width, a slight waist, and long legs.
  2. The Lollipop has a large bust, slight waist, slim hips, and long legs.
  3. The Cornet has broad shoulders, a small bust, no waist, slim hips, and long legs.
  4. The Vase has a big bust, hips the same size, a long waist, and slim thighs and legs.
  5. The Hourglass has a big bust, small waist, big hips, and generous thighs.
  6. The Cello has a big bust, short waist, big hips, big behind, big thighs, and slim lower legs.
  7. The Goblet has broad shoulders, a big bust, no waist, narrow hips, and long legs.
  8. The Skittle has an average bust, slim waist, big thighs and chunky calves.
  9. The Brick has broad shoulders, no waist, a flat behind, chunky thighs, and chunky calves.
  10. The Pear has a small bust, long waist, flat tummy and heavy legs.
  11. The Apple has an average bust, big tummy, flat behind, and good legs.
  12. The Bell has broad shoulders, a small bust, small waist, big thighs, and a big behind.

Hentet herfra.

Bilder av de ulike kroppstypene med klær på.

Eksempel fra lenken over:



Sitat:

The 12 body shapes are broken down into 4 main groups – Apple, Hourglass, Triangle and Pear.
Apple shapes include: the Apple, the Brick and the Column
Pear shapes include: the Pear, the Skittle and the Bell
Hour glass shapes include: the Hourglass, the Cello and the Vase
Triangle shapes include: the Cornet, the Lollipop and the Goblet

Herfra.

Tråder for diskusjon av tips for de ulike kroppstypene:
Lollipop.
Vase.
Cornet.
Pære.
Timeglass.


HER er kalkulatoren! Hurra!

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 16-05-09 kl 13:18.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:24   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.919
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

timeglass eller cello
interessant lesing!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:25   #3
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Jeg er vel cello eller timeglass. Med mage.
Jeg har altså samme mål rundt bryst og hofter, og smalere liv. men jeg har endel mage å bli kvitt da.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:27   #4
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Har ikke sjangs.
Det står mellom 4 forskjellige.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:28   #5
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Nei jeg vet faktisk ikke hva jeg er

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:29   #6
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.089
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

En moderat pære?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:40   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Ja, sant det var vanskelig? Jeg står mellom tre jeg tror jeg er.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.

Sist redigert av DM : 09-04-09 kl 23:27.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:42   #8
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Ett kjempe-eple.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:44   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Muligens en vase.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:51   #10
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.081
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg satt og bladde meg gjennom kanalene i går kveld i jakt etter noe å se på, og kom over et program med Trinny og Susannah, der de viste frem 12 ulike kroppstyper og hvilke klær de kunne bruke for å se best mulig ut. Jeg ble sittende å se, for jeg var akkurat kommet hjem tomhendt etter en heller misslykket shoppingrunde. Jeg trenger nye klær, men jeg finner ingenting som passer på meg. Kanskje jeg nå kan klare å finne noe?

Her er kroppstypene.

Klarer du å se hva du er?

Jeg ville trodd at du kler hva som helst. :hjelpsom:

__________________
Nooria
Storebror 2003, Mellomsøster 2006 og Minstemann august 2008.
Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:53   #11
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.643
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Jeg klarer virkelig ikke å skjønne hvilken type jeg er. Kanskje "brick"?

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 22:54   #12
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.408
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Jeg tror jeg er en pære.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:05   #13
indie
Bør lage seg en tittel selv
 
indie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I byen
Innlegg: 1.195
indie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smartindie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Jeg er en mellomting mellom Skittle og Pear tror jeg.

Jeg har denne boken fra Trinny og Susannah, som jeg kjøpte etter en mislykket shopping-tur for mye (selv om jeg følte meg ganske utenfor av å kjlpe den i en alder av 25 ). Synes blant anent det er mye lettere å kjøpe klær på nett nå (sånn med unntak av at størrelsen kan være feil), lettere å se hvilken fasong som kommer til å se bra ut. Noe av det som står visste jeg jo fra før, men jeg er mer målrettet nå og velger bort klær som er fine men med feil fasong.

indie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:09   #14
Tito
I gapestokken
 
Tito sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.471
Tito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smartTito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Jeg er ganske sikker på at jeg er en pære. Skulle det vært en annen, måtte det vært Skittle.

__________________
A mother who radiates self-love and acceptance actually vaccinates her daughter against low self-esteem.
- Naomi Wolf
Tito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:13   #15
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Opprinnelig lagt inn av Blåbær, her.

Ett kjempe-eple.

Samme her.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:24   #16
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Det nærmeste jeg kommer er lollipop tror jeg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:29   #17
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Tror jeg er en pære.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:29   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Hour glass. Hakket slankere enn visst der, men likevel timeglass.

Står at gutter liker meg, men at jeg er vanskelig å kle på. Jaja.


Sist redigert av Joika : 09-04-09 kl 23:36.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:35   #19
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Jeg tror jeg er en vase. En litt lav, en.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-09, 23:41   #20
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.820
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: 12 ulike kroppstyper hos kvinner

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

timeglass eller cello
interessant lesing!

Jeg også.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no