Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket servise har du?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-12-07, 11:49   #201
MorStine
*elsker ENGA*
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.042
Blogginnlegg: 2
MorStine er populærMorStine er populærMorStine er populærMorStine er populær
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Nå har vikomplett av Partitur til 6 pers. Hadde ikke en eneste del før julaften, men fikk noen deler og masse gavekort i gave Vi har bestemt oss for å bruke det både til hverdags og fint.

__________________
fra MorStine og femmerbanden; '99, '00, '04, '06. Pg '20 Fem flotte gutter!
MorStine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 16:54   #202
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Jeg måtte bare ha de røde Iittala Teema tallerknene som kun var til salgs nå i jula. Fikk tre slike tallerkner til jul, og i dag fant jeg tre til på 30% julesalg, så nå har jeg 6.

Har også bestilt 8 av disse tallerknene:

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 17:25   #203
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Til pent har vi et servise fra Heinrich Winterling (Marktleuthen), men jeg vet ikke akkurat hva det heter. Det er i hvitt med kremfarget kant og har en blålig kant helt ytterst og noe sånt. Helt fint, men jeg ville nok valgt et annet om jeg skulle velge en gang til.

Til hverdags har vi et helt svart fra Åhlens som heter Viggo. Er kjempefornøyd med det, men dessverre lages ikke pastaskålene lenger. Vi har bare to igjen, de andre er knust.

Kaffeserviset er fra Figgjo, jeg aner ikke hva det heter.

Dessuten har jeg åtte pastatallerkener/ vide skåler som vi bruker veldig mye, til allslags mat (pasta, supper, salat og alle typer sausete mat, noe vi har mye av). Det er fra Porsgrund, men jeg vet ikke hva det heter. Det er helt hvitt og blankt, og glasuren holder seg kjempefin år etter år. Men det er jo bare disse skålene vi har.

Jeg har også arvet et gammelt rødt servise av moren min. Det står ikke noe på det, men det er en type stengods.

Jeg har også Höganes i blått og i brunt, men det har jeg aldri likt. Bomkjøp. Designet er greit nok, men det er veldig upraktisk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 17:28   #204
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Jeg har lyst på Origo fra Iittala, men innser at jeg først må kvitte meg med noe av det andre, inkludert litt småtteri fra Ikea innimellom.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 17:37   #205
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg måtte bare ha de røde Iittala Teema tallerknene som kun var til salgs nå i jula. Fikk tre slike tallerkner til jul, og i dag fant jeg tre til på 30% julesalg, så nå har jeg 6.

Hvor????

:har lyst på:

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 17:43   #206
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg måtte bare ha de røde Iittala Teema tallerknene som kun var til salgs nå i jula. Fikk tre slike tallerkner til jul, og i dag fant jeg tre til på 30% julesalg, så nå har jeg 6.

Har også bestilt 8 av disse tallerknene:

Et slikt juleservise kun jeg også levd med. Pris?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 18:11   #207
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Hvor????

:har lyst på:

De hadde noe på salg i den butikken i Grensen, på hjørnet ved Akersgata. Vet at de har hatt det på Kitchen på Oslo S også, men vet ikke om de har det på tilbud nå, men regner med at det kommer på tilbud siden det var sånn julegreier.

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Et slikt juleservise kun jeg også levd med. Pris?

De flate koster 115 kr og de dype 119 kr til full pris. Er vel samme prisen på på Teema- tallerknene generelt.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:04   #208
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

De hadde noe på salg i den butikken i Grensen, på hjørnet ved Akersgata.

Rafens eller Backe?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:25   #209
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.


De flate koster 115 kr og de dype 119 kr til full pris. Er vel samme prisen på på Teema- tallerknene generelt.

Har du eksempler på kjeder som fører dem?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:33   #210
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Illum og Kitchen her ihvertfall.
Tror Presenta også.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:33   #211
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Men vet ikke om de har de røde altså.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:37   #212
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av Mandarin, her.

Illum og Kitchen her ihvertfall.
Tror Presenta også.

Hå. Tenk at vi har Illums, mandarin. *nøgd*

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:57   #213
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Opprinnelig lagt inn av allium, her.

Rafens eller Backe?

Bache

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Har du eksempler på kjeder som fører dem?

Er jo der de fører Iittala sånn generelt da, men ikke alle. Men som sagt Kitchen, det har de jo mange steder.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-07, 19:58   #214
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har Kitchen også, ja. Dette må jeg sjekke opp.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-12-07, 15:08   #215
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Me har begynt å spare på Rosendahl Grand Cru servise. Først krus og frokost tallerkenar. Har glassa.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:35   #216
Tora
Aktiv
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 118
Tora er litt kul
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Samme til hverdags og fest: Arabia 24h (har det i hvitt)

Tora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 12:59   #217
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Vi har middags - og kaffeservice Versailles fra W&B. Det er offwhite med grønt/gull rundt kanten. Frokostservise har vi grønn Luso. Begge er gått ut av produksjon.
Vi begynte å samle på glass da jeg var 18 år så vi har Blåklokke fra Krosno. Jeg er så lei av de glassene !

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 15:45   #218
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket servise har du?

Her er det diverse Figgjo som gjelder. Mest Figgjo Verde. Helt enkelt og pent. (AT det er omtalt som kantineporselen overser jeg glatt.)

Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 18:22   #219
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket servise har du?



Til daglig og også til fest har vi dette serviset, i koksgrå farge. HAr ganske mange ulike deler. Dette er fra Høganes.




Dette serviset har gubben fått av mora si. Vi bruker det aldri, men det må stå godt synlig i skapet for svigermor sin skyld.



Vi har også dette serviset, Blue Willow. Det samlet jeg på i min ungdom. Har vokst opp med det hjemme, så jeg har liksom litt spesielle følelser for det. Dette ligger godt pakket ned i kjelleren og kommer sikkert aldri opp derfra igjen. Har MASSE deler til det...

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no