Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Storbritannias første utebarnehage

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-06, 13:07   #1
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.926
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Storbritannias første utebarnehage

Styreren viser til at eksempelet kommer fra Norge: http://education.guardian.co.uk/earl...934990,00.html

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 13:09   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Brrrr! Det hadde ikke vært noe for meg. Hele dagen ute i all slags vær, uansett. Det er jo så mye gøy man kan gjøre inne, som man ikke kan gjøre ute i pøsregn og stiv kuling. Takke meg til en grei blanding av inne og ute.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 13:11   #3
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Dette er jo fantastisk! Det er mange barn i Storbritannia som ikke vet at det går ann å leke ute i regn og kaldt vær, gjerne fordi foreldrene ikke vet å kle på dem.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 13:12   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Nei, jeg håper de ikke sender dem i friluftsbarnehagen i shorts og knestrømper hele vinteren.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 13:13   #5
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Utebarnehage er kjempeflott! Jeg ville så gjerne ha Vesla inn i en naturbarnehage da vi søkte om plass for et par år siden. Men den ble jammen meg fort full. De er mye ute i barnehagen, men jeg skulle gjerne sett det var enda mer.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 13:29   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Noe så stilig! Velkommen etter!

Jeg ble glad for å lese at de har vett på å kle på barna...
Da jeg bodde i England, hadde jeg så utrolig vondt av barna ved en skole jeg gikk forbi hver morgen på min vei til universitetet.
I snøfokken i februar, sto der i skolegården, i en alder av 7-10 år... kledd i blazer og shorts...

Jeg, og mine medskandinaviske studenter, kom skikkelig vinterinnpakket - jeg mener Portsmouth er kald om vinteren!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 13:31   #7
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Nei, jeg håper de ikke sender dem i friluftsbarnehagen i shorts og knestrømper hele vinteren.

En svigerinne av meg var au-pair i England. Hun syntes så synd på 2-åringen som måtte gå i shorts på vinteren at hun kjøpte henne ei strømpebukse. Det falt ikke i god jord.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 13:33   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Ei jeg var endel i kontakt med da jeg bodde i Portsmouth, jobbet som en slags "vaktmester" ved denne skolen som vi gikk forbi.
Hun syntes så synd på barna som sto der ute og frøys, at hun brukte å ta inn små grupper av dem på kontoret sitt, slik at de fikk varmet seg litt...

Det falt aldeles ikke i god jord hos skoleledelsen, nei...

Rare menneskene.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 19:04   #9
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Men hvorfor VIL de fryse sånn? Jeg skjønte ingenting da jeg bodde i Irland. Dublin har samme deilige vinterklima som Bergen, og januar, februar og mars innbyr til ullgensere, varme vintersko eller støvler, olabukser og regnjakke. Ikke kort skjørt uten strømpebukse, småsko og kort topp. Hva er det de driver med? Hvorfor vil de fryse sånn? Det kan da ikke være sunt

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 19:33   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Hvorfor vil de fryse sånn? Det kan da ikke være sunt

Så finner man også sjeldent ei britisk/irsk jente over 20 som ikke har blå åreknuter på leggene...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 20:00   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Så finner man også sjeldent ei britisk/irsk jente over 20 som ikke har blå åreknuter på leggene...

Kunne de ikke bare ha brukt ullstrømpiser? Som andre folk? Det er virkelig ingenting ved det engelsk/irske klimaet som innbyr til å gå halvnaken om vinteren?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 20:05   #12
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Jeg flytta til Porsmouth i januar 96 - og selvsagt ville jeg og min finske kollektivvenninne på byen.
Vi kledde oss opp etter grei skandinavisk standard - pen bukse og genser, jakke - og dura avgårde...

Vi kom ikke lenger enn til køen til discoteket...
Der sto de engelske snuppene og hutret i lårkorte små sorte og vaklet på høye hæler, mens regnet piska om leggene på dem...

Venninna mi og jeg gikk på puben...

Jeg kommer aldri til å skjønne meg på folk som fryser frivillig!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 20:17   #13
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Da jeg var på korpstur til England i 1979, bodde vi på et lite hotell der innehaverne hadde en baby på kanskje 3-4 måneder. Han lå ute i vogna og sov i all slags vær, med bare ben og uten noe over seg. Det var riktignok sommer, men det var slett ikke varmt, jeg husker vi snakket om at den babyen sikert måtte fryse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-06, 21:36   #14
MsM
Har fått nytt nick
 
MsM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nittedal
Innlegg: 2.272
Blogginnlegg: 220
MsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt liktMsM er virkelig godt likt
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kunne de ikke bare ha brukt ullstrømpiser? Som andre folk? Det er virkelig ingenting ved det engelsk/irske klimaet som innbyr til å gå halvnaken om vinteren?

Ja, det skjønte aldri jeg heller. Jeg hadde forøvrig alltid strømpebukser under skoleuniformen (dedt var tillatt så lenge det var den forskrevne fargen - mørk grå) så fort det ble litt kjølig. Har aldri vært glad i å fryse, jeg. Tror nok noen syns det var litt rart at hun der fra kalde norge var raskesttil å kle på seg, men jeg forsøkte etter beste evne å forklare at vi jo ikke er laget annerledes her nordpå, og at vi ikke er laget spesiellt med tanke på klimaet - vi er bare flinkere til å kle oss

Kjempebra at de får alternativer som utebarnehage i England også. De har en kjempeutgfordring i forhold til inaktivitet blant barn, så dette er et fint tilbud!

MsM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 09:13   #15
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Da jeg var au-pair i Frankrike i hine hårde dager opplevde jeg for første gang barn som ikke kunne leke ute! Barna turte ikke bli med på skogstur (vi snakker om å gå 5 meter fra en vei) og foreldrene trodde jeg var gal da jeg foreslo at vi skulle gå ut og lage snømann. Vinterbekledingen var cape, skjørt og glatte cowboyboots tiltross for at dette var i fjellene i Massif Central.

Takke meg til ull, ull, ull og parkdress og barn som leker ute i all slags vær!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 11:19   #16
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.136
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Men hvorfor VIL de fryse sånn?

Det er bra for karakteren.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 16:26   #17
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.812
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Storbritannias første utebarnehage

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Kunne de ikke bare ha brukt ullstrømpiser? Som andre folk? Det er virkelig ingenting ved det engelsk/irske klimaet som innbyr til å gå halvnaken om vinteren?

En venninne av meg bodde noen år i Liverpool, sist jeg besøkte henne var i februar. Bokorm-mannen, som er en varmblodig type, gikk med ullgensere eller fleecejakke. Men jentene der tripper rundt i miniskjørt, trange topper og småsko.

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no