Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ammehjelpen sine hjemmesider

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-06, 00:49   #21
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ammehjelpen sine hjemmesider

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Nå er jeg veldig klar over hva Nesleboikotten går ut på, det er IKKE det saken gjelder.
(Jeg forsvarer IKKE Nestle noen sted)
Jeg synes bare ikke noe slikt har noe å gjøre på ammehjelpen sine sider.
Som jeg også skriver lengre oppi her så synes jeg derimot det har noe på Flaskeposten sine sider.
Der er det mye mere relevant for hva sidene skal omhandle.

Mulig jeg er tett, men skjønner ikke helt hva Nestle har med amming å gjøre....

Jeg tenker at dette har ikke nødvendigvis noe å gjøre med amming i seg selv, men om de som ammer, altså oss kvinner.
Det handler om å vise solidaritet med kvinner i andre land som ikke er så priveligerte som oss. Og jeg vil tro at norske mødre vil være opptatt av at andre mødre også skal få samme mulighet, både de som ammer, og de som ikke ammer. Derfor er det like relevant å ha informasjon både hos ammehjelpen og flaskeposten. Da når en jo flest mulig mødre.
Mine unger har aldri fått flaske, av ulike årsaker, men det betyr jo ikke at jeg ikke er opptatt av denne problematikken.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 19:15   #22
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ammehjelpen sine hjemmesider

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Mulig det. Vi har prøvd å forklare deg hvorfor Ammehjelpen engasjerer seg, men det ser ikke ut som du forstår. Det er supert om Flaskeposten også informerer om Nestle-boikotten, selv mener jeg at denne infoen hører mest naturlig hjemme på Ammehjelpen sine sider. Som jeg har prøvd å forklare her, så jobber Ammehjelpen for å verne om og fremme amming, og da er det helt naturlig at de opplyser og prøver å påvirke når noen undergraver ammingen, slik som Nestle gjør. Det Nestle har med amming å gjøre, er at de lurer mødre i den fattige verden til å ikke amme. Det vil Ammehjelpen ha slutt på, fordi vårt mål er å fremme og verne om amming.

Det kan virke som du tror at Ammehjelpen ønsker mme til livs. Det er slett ikke slik. Ammehjelpen ønsker å få slutt på den uetiske markedsføringen til Nestle, fordi den tar livet av 1,5 millioner barn hvert år fordi de ikket blir ammet på grunn av Nestles propaganda.

Jeg har lest det dere skriver, og det går ikke på å ikke forstå argumentene. Men jeg er ikke enig.Spesielt ikke i at opplysningene hører mere til på ammehjelpen sine sider framfor flaskeposten sine.
Det virker som du mener jeg ikke forstår hva du og andre mener fordi jeg ikke forandrer mening.


At mødre i den fattige delen av verden ikke ammer kan en jo ikke bare skylde på Nestle for. At de er en av årsakene helt klart, men man kan ikke si at det ene og alene er pga de.

Nei jeg tror ikke ammehjelpen vil ha slut på MME, det sier seg selv at det er umulig, da det alltid vil være folk som ikke kan amme, og det tar jeg som en selvfølge at ammehjelen også vet.
Rakke ned på var et dårlig ordvalg, det ser jo jeg også, men som jeg også skrev synes jeg ammehjelpen sin oppgave er å fremme amming.
Om man ser på resten av hjemmesidene (har ikke sett veldig nøye det innrømmer jeg) så går resten på amming.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-06, 19:49   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.388
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ammehjelpen sine hjemmesider

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

At mødre i den fattige delen av verden ikke ammer kan en jo ikke bare skylde på Nestle for. At de er en av årsakene helt klart, men man kan ikke si at det ene og alene er pga de.

Kanskje du kan forklare litt om de andre årsakene da?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Rakke ned på var et dårlig ordvalg, det ser jo jeg også, men som jeg også skrev synes jeg ammehjelpen sin oppgave er å fremme amming.

Ja, og endel av det å fremme amming går jo nettopp på problematikken med at Nestlé har overbevist mødre i uland om at de ikke bør amme. Ser du ikke sammenhengen?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-11-06, 09:11   #24
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ammehjelpen sine hjemmesider

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

, men som jeg også skrev synes jeg ammehjelpen sin oppgave er å fremme amming.

Nettopp!! Og dermed ser jeg ikke problemstillingen din. Nestle hindrer kvinner i å amme. Ammehjelpen er en organisasjon som har som mål å verne om og fremme amming. Det gjøres blandt annet ved å spre kunnskap om amming, overvåke at WHOs kode om markedsføring av spedbarnsmat overholdes, osv. Når noen sprer feilaktig og falsk kunnskap om amming og hindrer mødre i å amme, går det direkte på det Ammehjelpen har som mål. Det nytter dessverre ikke å be Nestle pent om å følge WHO koden. Den eneste reaksjonsformen som Ammehjelpen har til rådighet overfor Nestle er å spre inforsmasjon om boikotten. Samtidig som Ammehjelpen kan jobbe med å spre kunnskap til mødre i u-land om amming, naturligvis.

Dersom du som nybakt mor helt feilaktig ble fortalt at du ikke kunne amme, og at mme var mye bedre for barnet ditt enn morsmelk. Syns du det ville være naturlig at Ammehjelpen, som skal verne om og fremme amming, engasjerte seg i dette? Eller syns du det ville være mer naturlig at noen personer som har som mår å spre informasjon om mme og hvordan man på best måte gir det, skulle engasjere seg.

Boikotten av Nestle har overhodet ingenting med mme å gjøre. Det har kun med å gjøre at Nestle hindrer kvinner i å amme. De sprer feilaktig informasjon om amming, og bryter WHOs koder.

Det er viktig at Ammehjelpen er med på å overvåke at spedbarnsmat- og barneutstyrs- produsenter overholder WHOs koder. Man kan hevde at det ikke er nødvendig i vår del av verden, men det er faktisk ikke tilfelle. I sin jakt på mest mulig profitt prøver spedbarnsmatprodusentene seg her også, med markedsføring som er brudd på WHOs koder. Siden de ikke kan ture fram på lik linje her som i andre deler av verden, skjer markedsføringen på en mye sluere måte, slik at det kan være vanskelig å oppdage. Det er viktig å passe på dem, for hvis ingen gjør det, vil de bare ta seg mer og mer til rette.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no