Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Når jeg skal hekle rundt et Nøstebarnteppe

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-10, 11:26   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg skal hekle rundt et Nøstebarnteppe

Lillesøsters Nøstebarnteppe er endelig ferdig - i tide til vinteren i alle fall. Nå skal jeg hekle helt enkelt rundt. Det kan jeg faktisk, men så er det dette med heklenål. Teppet er strikket på pinne 6. Jeg har bare en ganske tynn heklenål, mye tynnere enn 6. Går det bra, eller må jeg kjøpe en tykkere en?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:29   #2
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Når jeg skal hekle rundt et Nøstebarnteppe

Jeg brukte str 3 eller 4. Husker dessverre ikke helt nå.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:32   #3
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når jeg skal hekle rundt et Nøstebarnteppe

Jeg vet mange bruker tynne. Og får søte, småsmå tupper.

Jeg brukte str 6 (eide ingen heklenål, kjøpte samme som jeg hadde strikket med) Og fikk løsere, større tupper. Som en bekjent mente var absolutt FEIL, for det var sånne knøttsmå det skulle være, for det hadde hennes barns oldemor laget på hennes barns tepper. Som jeg mener er bare ANNERLEDES, og egentlig fint. (Jeg strikket teppet i nturhvitt og heklet blå kant til Knerten, så syntes det var lit kjekt med størrelse på den)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:32   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg skal hekle rundt et Nøstebarnteppe

Jeg er mest redd for at det skal "trekke" teppet sammen dersom den er for tynn, men jeg er kanskje helt på jordet?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:37   #5
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når jeg skal hekle rundt et Nøstebarnteppe

Bør kanskje være obs på det, ta hensyn til det ved å kanskje hekle tettere da. Det er flere småsmå tippetupper rundt de teppene med små, enn store tippetutter på det jeg laget.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:38   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg skal hekle rundt et Nøstebarnteppe

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Bør kanskje være obs på det, ta hensyn til det ved å kanskje hekle tettere da. Det er flere småsmå tippetupper rundt de teppene med små, enn store tippetutter på det jeg laget.

Men jeg har ikke tenkt å tipptutte, jeg skal bare hekle en sånn enkel kant... Betyr det at jeg må stikke i hver maske flere ganger? For at det ikke skal dras sammen liksom?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:42   #7
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Når jeg skal hekle rundt et Nøstebarnteppe

enklere enn den som står på oppskriften? (som er små tupper i runde to) Om du bare skal ha "runde en", så.. nja, nei, jeg ser ikke at det skal dra teppet sammen hvilken størrelse du har på nåla, så lenge du lar tråden bli passe løs/fast bort gjennom?

Ingen hekleekspert. Har ikke heklet annet enn den kanten.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 11:43   #8
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Når jeg skal hekle rundt et Nøstebarnteppe

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

enklere enn den som står på oppskriften? (som er små tupper i runde to) Om du bare skal ha "runde en", så.. nja, nei, jeg ser ikke at det skal dra teppet sammen hvilken størrelse du har på nåla, så lenge du lar tråden bli passe løs/fast bort gjennom?

Ingen hekleekspert. Har ikke heklet annet enn den kanten.

Ja, sikkert bare runde en ja. Vet ikke hva som står jeg. Men en sånn enkel kant er vel runde en før tupplupper.... Nei, jeg må sikkert bare være litt obs på at jeg ikke drar tråden til, men det må man nok uansett. Teppet mitt er rødt, og jeg skal hekle rundt med rødt, så det gjør ikke noe om den ikke synes så godt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-10, 12:17   #9
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Sv: Når jeg skal hekle rundt et Nøstebarnteppe

Jeg kan ikke hekle, må se hos garnstudio el.l. sider for hjelp hver gang jeg prøver meg, men jeg har heklet kant rundt et par nøstebarntepper. Jeg har brukt ganske tynn heklenål, tror 2,5, og så passet på at heklemaskene blir passelig løse mens jeg har heklet. Har jeg måttet ta to heklemasker i en maske, så har jeg gjort det, det er iallefall lurt å stikke ned to ganger i hjørnene.

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no