Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Krangling..

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-06, 09:44   #1
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Ulykkelig

Krangling..

En venninne av meg og mannen hadde vært på hyttetur med et felles vennepar av oss forrige helg, og de hadde kranglet forran dem hele helgen. Hun hadde følt det MEGET ubehagelig, og sa at hvis det skulle reises bort sammen med dem igjen, måtte hun ha noen andre med også. Venninnen min er ikke av de som ikke pleier å si ifra når sånne ting skjer, en diskusjon om ting mellom par, om oppdragelse etc. har vi jo hatt mange ganger. Men denne hytteturen hadde hun blitt ordentlig paff, og ikke fått seg til å si noenting. De hadde sagt skikkelig stygge ting om og til hverandre.

Krangler dere noen gang offentlig, eller passer dere på å ikke si ting som sårer når andre hører det?

Jeg synes noen ting bare ikke passer seg å si, særlig når noen hører det, de sliter antageligvis i forholdet, og trenger sikkert litt medhold fra noen, men allikevel må man vel passe kjeften sin litt.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 09:53   #2
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Krangling..

Vi krangler i det store og hele veldig lite, og vi hadde nok ikke kranglet offentlig. Det hadde blitt utrivelig for de vi var sammen med. Jeg har vært på hyttetur med to slike krangelfanter da, og vi drar ikke på hyttetur med de en gang til.

Nå kan det jo hende at det hadde skjedd noe spesielt rett før denne hytteturen som gjorde det veldig vanskelig for dem å ikke krangle? Og at de syns det var litt seint å avlyse? Jeg kjenner dem jo ikke, så det blir jo kun spekulasjoner.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 09:56   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling..

Jeg synes man har ansvar for å ikke ta personlige krangler forran mennesker en er sammen med. Blir man sint på hverandre og må få det ut, så får man jammen meg gå inn på et annet rom og skvære opp. Det er jo kjempe ubehagelig for andre å høre på.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 09:57   #4
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krangling..

Krangling bør foregå hjemme innenfor husets fire vegger. Er man sammen med andre bør man heller sette opp en god mine.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:11   #5
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling..

Vi krangler ikke så mye, men når vi gjør det så er vi nøye med at det ikke er noen andre tilstede. (spesielt at barna ikke hører)

Dette synes jeg handler om respekt.
Vi har også et vennepar som kan si de mest utrolig ting til hverandre og det er utrolig slitsomt.
Hva sier de til hverandre når de er alene, når de kan skjelle hverandre ut offentlig?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:22   #6
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.910
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Krangling..

Offentlig krangling er ikke noe moro. Vi prøver å holde det på kammerset, både hjemme (ikke foran barn) og ute. Som oftest går det veldig bra. Det handler absolutt om respekt.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:26   #7
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

Det handler absolutt om respekt.

Enig.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:55   #8
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Krangling..

Nå krangler vi ekstremt sjelden. Jeg kan faktisk ikke huske sist. Men uansett ville jeg aldri kranglet foran andre, eller sagt stygge ting om/til samboeren min foran andre.

Det er respektløst både ovenfor den andre parten, og for tilhørerne som settes i forlegenhet og syns det er ubehagelig å høre på.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:57   #9
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Hva sier de til hverandre når de er alene, når de kan skjelle hverandre ut offentlig?

Ja, det kan man lure på, når ordene de bruker er så stygge! Jeg passer alltid på hjemme også jeg, har hørt så mange kalle hverandre det verste man kan komme på, og har sett mange angre raua av seg når den andre har fått nok! Å bli kalt stygg eller feit, er ord som faktisk aldri kan tas tilbake.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 10:59   #10
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.806
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling..

Vi krangler fint sjeldent, men gjør vi det, så skjer det innenfor husets fire vegger, når vi to er alene.

Jeg syns ikke noe om offentlig skittentøyvask - og husker med gru den gangen vi hadde et engelsk vennepar på besøk... Vi bodde trangt - og de kranglet støtt... Det var direkte ubehagelig.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 11:36   #11
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Krangling..

Skulle ønske jeg kunne føye meg inn i rekken og si at det gjør vi selvfølgelig aldri...

Men det har hendt, ja.

Ikke slik du beskriver tror jeg, vi sier aldri så stygge ting til hverandre som 'stygg' og 'feit'.
Men vi har vært i situasjoner hvor vi ikke har klart å holde en hyggelig tone ovenfor hverandre og det nok har opplevdes som litt ubehagelig for de som er til stede.
Vi var på en hyttetur med min beste venninne og hennes mann (pluss barna) i sommer og da hadde vi en litt dårlig start på turen. Jeg syns ofte at han gjør altfor lite i sånne situasjoner, han pakker sjelden mer enn til seg selv og følger aldri med på tiden, slik at jeg ofte stresser mye for å være tidsnok. Denne gangen endte vi opp med å være sent ute, og jeg var ganske sur. Det forplantet seg litt den første dagen. Jeg klagde litt til min venninne på tomannshånd over hvor håpløs jeg syntes mannen min var, så hun var klar over hvorfor det var litt dårlig stemning.
Jeg håper inderlig at hun fortsatt har lyst til å være på tur med oss.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 14:45   #12
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Krangling..

Vi krangler ikke så mye og aldrig offentlig. Dersom vi er uenige om noe så får vi ta det når vi er alene - ville synes det var direkte pinlig å krangle med Mannen når det var andre til stede.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 16:23   #13
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.315
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling..

Vi krangler sjelden, og skjer det er det innenfor husets fire vegger.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 16:25   #14
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling..

Jeg er halvt nordlending....

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 16:27   #15
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg er halvt nordlending....

ja det er jo en lovlig grunn det... det er nemlig hun jeg prater om her og.. hi hi

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 17:29   #16
Dragonfly
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Vi krangler sjelden, og skjer det er det innenfor husets fire vegger.

Signerer

  Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 17:49   #17
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Krangling..

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

ja det er jo en lovlig grunn det... det er nemlig hun jeg prater om her og.. hi hi

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 17:53   #18
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Krangling..

Vi krangler veldig sjeldent, men når vi gjør det så er det aldri i offentlighet. Og aldri når barna er til stede.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 18:38   #19
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Krangling..

Vi krangler ikke foran andre og faktisk heller ikke når vi er alene - men det kan da godt bli til et surt oppstød i ny og næ, à la: "jeg glemmer aldrig noe når jeg er i butikken" "nei, for det er heller aldrig du som handler".

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 19:05   #20
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.819
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Krangling..

Vi krangler ikke foran andre. Det er da fryktelig uhøflig.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no