Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrifter på smoothie

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-01-12, 15:33   #1
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Oppskrifter på smoothie

Noen tips til gode smoothier? Har kjøpt med ny duppeditt til kjøkkenet så kan jeg lage smoothie.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-01-12, 16:42   #2
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.837
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrifter på smoothie

Jeg kjøper de store posene (tror de er 1,2 kilo) med bær på Obs.
Jeg kjøper en med jordbær, en med bringebær, en med mango og en med skogsbærblanding.
Jeg tar opp det jeg skal bruke fra frysen et kvarters tid før bruk.
Når det er begynt å tine tar jeg bærene + litt vann + eplejuice i blenderen.
Jeg bruker ikke sukker, yoghurt eller banan i, men det er selvsagt en smaksak.
Jeg ville bare prøvd meg frem.

Smoothie er godt..............nam.

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 12:25   #3
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Oppskrifter på smoothie

Her finner du masse godt:

http://www.familiemat.no/category/oppskrifter/smoothie

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 14:17   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifter på smoothie

Jeg synes at den beste smoothien er litt frosne røde bær, 1 banan, en klunk youghurt og appelsinjuice. Litt blåbær i gjør den ekstra god.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 14:29   #5
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppskrifter på smoothie

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Jeg synes at den beste smoothien er litt frosne røde bær, 1 banan, en klunk youghurt og appelsinjuice. Litt blåbær i gjør den ekstra god.

Det er omtrent den samme som jeg lager. Skal den for eksempel fungere som frokost og være mer mettende, kan man ha oppi knuste linfrø, mandler eller havregyn.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 14:33   #6
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oppskrifter på smoothie

Opprinnelig lagt inn av LilleT, her.

Det er omtrent den samme som jeg lager. Skal den for eksempel fungere som frokost og være mer mettende, kan man ha oppi knuste linfrø, mandler eller havregyn.

Jepp!

Eller et rått egg, eller en liten klunk smaksnøytral olje om det er noen som trenger å få i seg litt godt med næring.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 14:36   #7
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppskrifter på smoothie

Jeg bruker oftest:

Banan, pære eller klementin, ananasjuice, litt vaniljekesam, litt Udos choice. Deretter frosne jordbær, blåbær og noen ganger litt tropisk frukt (frossent). Topper det hele med litt Whey Thec proteinpulver med vaniljeiskremsmak. Yummi!

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no