Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Barnesykkel

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-07, 18:27   #21
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Barnesykkel

Den som jeg finner på Coops sine sider en en 16" sykkel. Du burde kjøpe en 12". Han har den bare i år da men, dere har jo så mange som kan arve.
Bedre med en sykkel som er akkurat passe når de er så små. Vi har denne. (Ikke quote). Det er riktig størrelse for de nå.


Sist redigert av Pastill : 03-04-07 kl 11:04.
Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:07   #22
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesykkel

Opprinnelig lagt inn av Sannemor, her.

Vi skal kjøpe en sykkel til storebror 3,5 år - en tohjulssykkel med støttehjul. Ser at Obs har kampanje på slike sykler, men jeg vet ikke om de kan bli for store. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en liten sykkel?

Vi kjøpte nettopp en liten en på Obs, til jenta vår på 3,5 år. Den er perfekt i størrelse. Kostet vel 349 eller 399. 12'' tror jeg det er.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-07, 19:09   #23
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesykkel

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Barn som lærer å sykle skal ha skikkelige små sykler. På den måten har de best kontroll og trenger ikke engang støttehjul, i følge trygg trafikk eller hvem det nå var.

Hvordan skal det fungere? De fleste treåringer jeg har sett sykle er flinke til det, men de kjører for sakte til at de kan kjøre uten støttehjul. I tillegg til at balansen ikke helt er på topp ennå.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:40   #24
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnesykkel

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hvordan skal det fungere? De fleste treåringer jeg har sett sykle er flinke til det, men de kjører for sakte til at de kan kjøre uten støttehjul. I tillegg til at balansen ikke helt er på topp ennå.

Det stemmer at man ikke anbefaler støttehjul egentlig. Velg en sykkel som er slik at de kan sette føttene i bakken, da bruker de føttene til å balansere med.

I europa er det veldig vanlig med sykler uten pedaler til de minste barna. De kalles "rennfahrrad" på tysk - fungerer som en slags sparkesykkel, bare at de sitter på et sete. De bruker bena til å "sparke" seg fart, og løfter opp bena når de har nok fart til å holde balansen.

Når det er sagt - jeg tror ikke det er "farlig" at de bruker støttehjul heller - men da må man være klar over at det blir som en trehjulssykkel.

For oss som "henger" ungenes sykkel etter våre ved en tandemkobling (se bilde ovenfor) er det greit at de ikke bruker støttehjul, så slipper vi å organisere så mye...

  Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 22:58   #25
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Barnesykkel

Hm... Født og vokst opp hundre meter fra tyskegrensen i søreuropa har jeg ennå til gode å høre om slike sykler, for ikke å snakke om å ha sett en sådann. Har googlet, og heller ikke funnet noe.

Og selvsagt er jeg klar over at sykkel med støttehjul i grunn og bunn er en trehjulssykkel. Likevel synes jeg det høres lettere ut enn å ha en sykkel uten pedaler, der føttene må være i bakken. Det er jo så ufattelig tungt å trå når sykkelen er så lav at føttene kan berøre bakken uten problemer.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 23:06   #26
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Barnesykkel

Jeg vil også anbefale barnesykler fra Biltema. Fine og solide.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-04-07, 00:42   #27
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Barnesykkel

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Hm... Født og vokst opp hundre meter fra tyskegrensen i søreuropa har jeg ennå til gode å høre om slike sykler, for ikke å snakke om å ha sett en sådann. Har googlet, og heller ikke funnet noe.

Og selvsagt er jeg klar over at sykkel med støttehjul i grunn og bunn er en trehjulssykkel. Likevel synes jeg det høres lettere ut enn å ha en sykkel uten pedaler, der føttene må være i bakken. Det er jo så ufattelig tungt å trå når sykkelen er så lav at føttene kan berøre bakken uten problemer.

Sitter med ny PC og har favorittene mine på en annen, men jeg skal sjekke dette i løpet av morgendagen.

Vi har venner i sør-Tyskland som tipset oss om dette, så det er jo mulig at det er et produkt som har kommet i løpet av de senere årene? Jeg fant flere varianter for et par år siden, via nettet.

Når det gjelder det siste du sier, så er mitt tips å ta en titt på nettsidene til Forbrukerinspektørene. De testet dette med hvilke sykler det var lettest å lære på. Det er den lave sykkelen som er helt super! En godt proposjonert sykkel blir ikke tunge å trå. DBS sin 12" er veldig god på dette. Leketøybutikk-syklene derimot... vel, de er jeg mer skeptisk til...

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no