Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Spleiseprosjekt: Tante Ulrikkes vei til Stortinget

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-18, 15:38   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.493
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Spleiseprosjekt: Tante Ulrikkes vei til Stortinget

Som innflytta groruddøl kjenner eg meg sjeldan igjen i medieframstillinga av bydelen min og nabobydelane. Derfor synest eg dette er eit veldig godt stunt: https://www.spleis.no/project/44027/description

Sitat:

Mange mener mye om Groruddalens ungdom, særlig politikere. Nyhetene som havner i riksmedia er stort sett negative. Men vi som bor her, kjenner oss ikke igjen i alle skremmebildene som males.

Forfatter Zeshan Shakar var i oppveksten en av de stigmatiserte Stovnerungdommene. Han har brukt minnene fra ungdomstida til å skrive fjorårets boksensasjon, Tante Ulrikkes vei. Det er en sterk og engasjerende roman om to veldig ulike gutter med minoritetsbakgrunn, men som vokser opp i samme blokk og må håndtere de samme fordommene. Fordi foreldrene er innvandrere, og fordi de kommer fra Stovner og Tante Ulrikkes vei. Vår vei.

Jeg vil at de som styrer her i landet skal vite at Groruddalen er mye mer enn kriseoppslag i media og at folk her er som folk flest. Ungdommene våre fortjener det. Derfor vil jeg at vi skal spleise på pocketutgaven av Tante Ulrikkes vei og gi den til alle representantene på Stortinget, så de kan lese den nå i sommerferien sin og forhåpentligvis lære mer om ungdommene som bor her.

Kan du gi 169 kroner til en pocketbok, er det kjempeflott! Blir det litt mye, er det bare å gi det du vil og kan. For å få til dette stuntet, trengs 27 885 kroner. Blir det ikke nok, får alle pengene sine tilbake. Kommer det inn mer enn det som trengs, går de ekstra pengene til ungdomstiltak på Stovner via ungdomsrådet her.

I og med at dette er eit forum med mange Oslo-patrioter, kan det jo hende det er fleire som tenner på denne ideen og ønsker å bidra.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no