Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferieturer og avgjørelser

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-19, 19:01   #21
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.811
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Vi liker i grunnen aller best å dra på ferie alene.

Når det er sagt, har vi jo vært på fine turer sammen med andre også. Men da ungene var små, var en av utfordringene at jevnaldrende søskenbarn hadde helt andre regler, matvaner og så videre, og det ble litt kræsj. I fjor var vi på tur med et vennepar med små barn, og fordelen da var at aldersforskjellen tilsa at de hadde sine rutiner, og alle ungene skjønte at de små/de store hadde det annerledes enn dem. Men det dukker jo opp overraskelser underveis. Vi var veldig innstilt på å legge opp dagene mest etter de små, at turer ble korte, at det ikke ble sene restaurantbesøk, og at det var enkelst for oss å lage middager f.eks. Men da vi begynte med middagen mens de gikk på badet for kveldsstell, orket vi ikke vente 2-3 timer på å spise. Reisefølget hadde et voldsomt leggerituale, som endre med at de satt på sengekanten til sistemann sov. Jeg sa også på forhånd at den eneste planen jeg hadde for uka var å fylle på en del sommerklær og sko til ungene, og at jeg kom til å ta en effektiv handletur en av dagene. Da jeg sto klar for avreise, vurderte mammaen til småbarna å ta med toåringen, siden h*n bare survet og ville bæres den dagen. Jeg ble nok litt , og de ble ikke med.. (For ordens skyld, vi var med og tegnet og dyttet på huska og så peppa gris og slikt mye av dagene altså, men jeg er ikke helt der at jeg endrer på den ene planen jeg hadde. )

Bokormen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 19:26   #22
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.445
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Problemet vårt er vel at vi ikke har lyst til å tilpasse oss andre familie, ergo drar vi ikke på tur med andre familier.

Jeg har en del vennefamilier jeg liker veldig godt, men som jeg ikke kunne tenke meg å reise på ferie med. Fordi det hadde betydd at vi måtte tilpasse oss på områder jeg ikke ønsker å tilpasse meg. Når det gjelder den ene familien vi ender opp med å feriere sammen med år etter år, så er det nettopp fordi vi ikke føler at vi trenger å tilpasse oss. Vi er veldig samstemte, både når det gjelder hva vi ønsker å gjøre og hvordan vi ønsker å gjøre ting, vi er på samme nivå når det gjelder pengebruk og krav til komfort og aktivitetsnivå, og ikke minst, vi liker hverandres barn, og barna går godt overens. I tillegg til at feriene er den eneste anledningen vi har til å møtes, siden de bor i et annet land.

En annen ting som er viktig for meg når det gjelder hvem jeg kan reise på ferie med er hvordan de takler det når ting ikke går helt etter planen (noe man ofte må erfare for å kunne vite). Det er grunnen til at jeg aldri mer reiser på ferie med en av mine aller beste venninner og hennes familie. De er typen som henger seg fast i det negative, mugner totalt, krangler seg i mellom og begynner å fordele skyld, og er svært lite løsningsorientert når det dukker opp uforutsette hindringer. Veldig fine folk som jeg er veldig glad i, men jeg kan ikke reise med dem. Dette er en av de tingene jeg liker veldig godt med dem vi velger å feriere med, og noe som gjør at det fungerer så bra. De depper ikke om alt ikke blir som vi hadde tenkt, klandrer aldri noen, de gjør det beste ut av situasjonen, holder humøret oppe, og går løs på oppgaven med å finne en plan B.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 22-04-19 kl 19:42.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 20:52   #23
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

En av de beste ferien jeg har hatt noen gang, var med tra andre familier i et leid "lite" (ca 1000 kvm) slott i Frankrike. Vi hadde hver vår leiebil og masse plass til hver familie (minst to soverom til hver)og masse fellesarealer både ute og inne. Og svømmebasseng.
Det yngste barnet var 2, de to eldste var 13 og 14 - resten var gutter mellom 7 og 9 år. VI ble enige om å møtes til felles frokost hver dag før vi dro. Det viste seg at det var veldig bra kokemuligheter på slottskjøkkenet, så vi fordelte middagsansvaret på ulike folk hver dag når vi fant ut at vi alle gjerne spiste middag inne hver dag - fordi ungene likte det og vi voksne likte det. På dagtid gjorde vi litt ulike ting den uken var der - så de fleste lunsjer ble spist ute på farten. Etterhvert som barna ble bedre kjent, byttet vi litt på hvilke barn som var med hvem. Vi endte opp med å være mye mer sammen enn vi hadde planlagt. Dette slottet var stort nok til at det var plass til alenetid for alle som ønsket det - soverommene var digre, og det var masse fellesarealer og mye å gjøre både ute og inne. Prisen delt på fire familier var det ingenting å si på, heller! :lengter tilbake:

Vi delte alle utgifter til mat og drikke på antallet store og små som var med. Funket fint.

Vi var her:https://www.novasol.no/feriehus/fran...e-loire-fec002

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 21:46   #24
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.031
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Vi reiser VELDIG sjelden med andre, men har hatt noen utenlandsturer med en annen familie. Det er stort sett hyggelig, men vi har en HELT annen økonomi enn dem, og når de da handler inn de dyreste matvarene uten å snakke med oss (for der lages all mat hjemme pga allergier, noe som er helt ok) og forventer at vi skal betale halvparten...vel det skaper et par småvrange øyeblikk. Så vi trives best i egen families selskap.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:15   #25
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

På det slottet til Pøblis kunne jeg antagelig holdt ut med det meste av reisefølge.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 22:50   #26
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.116
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Har ikke vært på mange slike turer med andre, men kommunikasjon og forvetninger er vel nøkkelen.
Jeg har vært på noen turer med brodern+samboer og mine foreldre, og det har ikke bare vært enkelt. Brodern og dama kan ikke ta en eneste beslutning på hva de vil og skal og sitter mer eller mindre og hvisker til hverandre. GÅD.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:06   #27
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Jeg liker ikke at andre er med på ferie. Så vi reiser alene.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-19, 23:08   #28
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.862
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Skikkelig kjipt sted, det slottet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 08:25   #29
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Vi reiser oftest alene, men har reist sammen med min storfamilie et par ganger. De er lettvint og vi splitter oss lett dersom vi vil ulike ting. Men vi liker nok aller best å dra alene. I høstferien nå planlegger vi road trip i wales igjen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 09:15   #30
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.396
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Dersom man ikke har reist sammen tidligere, og skal være sammen over tid og tett på hverandre er det i alle tilfeller lurt å avklare graden av planlegging og økonomi på forhånd. Husker jeg var litt stresset da jeg skulle reise med 3-4 andre familier da guttene var små, men det viste seg at vi i det store og hele var veldig samkjørte på leggetid, alkohol og inntak av godis.

Sånn generelt er det fint å ha avtalt en eller to felles aktiviteter, men ellers la det være opp til den enkelte (familie) om man hiver seg med på gode forslag eller dovner seg på stranda. Når jeg blir lei av andres unger, så minner jeg meg selv på at mine unger sikkert er slitsomme de også, for andre. Uforskammet oppførsel blir påtalt uavhengig om det er mine eller andres.

Jeg ville ikke likt å reise på ferie der noen andre skal bestemme hva jeg skal gjøre til en hver tid, men er veldig glad for gode forslag. Det er like trasig å reise på ferie med de uten noen som helst forslag, som sier "samme for meg" til alle innspill.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 09:40   #31
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Opprinnelig lagt inn av Pøblis, her.

En av de beste ferien jeg har hatt noen gang, var med tra andre familier i et leid "lite" (ca 1000 kvm) slott i Frankrike. Vi hadde hver vår leiebil og masse plass til hver familie (minst to soverom til hver)og masse fellesarealer både ute og inne. Og svømmebasseng.
Det yngste barnet var 2, de to eldste var 13 og 14 - resten var gutter mellom 7 og 9 år. VI ble enige om å møtes til felles frokost hver dag før vi dro. Det viste seg at det var veldig bra kokemuligheter på slottskjøkkenet, så vi fordelte middagsansvaret på ulike folk hver dag når vi fant ut at vi alle gjerne spiste middag inne hver dag - fordi ungene likte det og vi voksne likte det. På dagtid gjorde vi litt ulike ting den uken var der - så de fleste lunsjer ble spist ute på farten. Etterhvert som barna ble bedre kjent, byttet vi litt på hvilke barn som var med hvem. Vi endte opp med å være mye mer sammen enn vi hadde planlagt. Dette slottet var stort nok til at det var plass til alenetid for alle som ønsket det - soverommene var digre, og det var masse fellesarealer og mye å gjøre både ute og inne. Prisen delt på fire familier var det ingenting å si på, heller! :lengter tilbake:

Vi delte alle utgifter til mat og drikke på antallet store og små som var med. Funket fint.

Vi var her:https://www.novasol.no/feriehus/fran...e-loire-fec002

Å hallo!!
Men er det fullbooket hele 2020 eller åpner de ikke bookingene før noen mnd før?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 10:03   #32
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Vi har bare hatt felles ferie med mannens storfamilie, og da går det i litt løse planer, alle kommer med innspill, vi drodler frem og tilbake og blir enige. Noen felles ting, noen ganger "vi kan ta ungene på stranda, så kan dere få løpt en tur sammen?", litt frem og tilbake med måltidsplanlegging, lage/dra ut/take-away/hvem handler, osv.

Som Pøblis sier: Det er fantastisk om man kan ha et sted med nok plass, også til at man kan trekke seg litt bort fra halloien, inne og ute.

Å, nå fikk jeg lyst på storfamilietur igjen!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 13:35   #33
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Skikkelig kjipt sted, det slottet.

Jepp, det var triste greier. Særlig synes jeg det var trist å gå på do på badet som hørte til soverommet vårt. Det var to trinn opp til et slags podium - så man satt liksom på en tronstol. Og hvem vil være opphøyet i en slik situasjon.

Jeg aner ikke om/når de åpner bookingen @floksa. Jeg vet det er populært - vi leide i en høstferie og prisen var veldig gunstig også, så for fire barnefamilier ble det slett ikke dyrt i det hele tatt.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 14:32   #34
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.553
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Det så ut som jeg fikk leid det en uke i juli nå, men 36.000 for en uke ble litt i overkant. Vi vurderte det som 60-årsgave til svigersene, men vi er bare seks voksne som skal spleise, så...

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 14:35   #35
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.394
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Vi har to vennepar (der det ene dessverre er skilt nå) som vi har (hatt) felles ferie med og det har fungert bra. Det ene paret reise vi fortsatt med og vi har planlagt sommerferie sammen. Det fungerer bra ettersom vi har ganske like ønskemål, er like laid back og ikke minst at vi trives så godt sammen. I tillegg kjenner vi hverandre så godt så man må ikke være smørblid hele tiden og snakke konstant og om noen er enig med sin partner om noe så kan jeg si det uten å være nødt å trekke den andre til side for at de andre ikke skal høre det.

Det blir alltid litt dyrere ferie enn ellers ettersom de foreslår ting som vi kanskje ikke prioriterer, men uansett vil bli med på når de presenterer det.


Sist redigert av Pelen : 23-04-19 kl 14:55.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 14:53   #36
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.779
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Har hatt venneferie som har fungert, og som absolutt ikke har fungert. Ikke fungert - bodde sammen, en familie måtte gjøre noe felles hver dag, og det ble krise da vi ikke ville ut av huset, men ville ta en slækkedag hjemme, uenighet om hva som var "bra nok" av restaurant når alle hadde lavt blodsukker, ulik nivå av hva som var "rent nok", en kid som hadde spesielle preferanser på hva hen kunne være med på og ble stående utenfor osv. Fungert bra når vi bodde i hver vår leilighet i samme anlegg, gjorde ting litt både sammen og hver for oss og gikk ut og spiste middag sammen som "fast opplegg", og hvor det var rom for å gjøre ting felles og hver for seg avhengig av preferanser og økonomi. Betød også at vi som hadde "best råd" avsto fra en aktivitet fordi vi antok at de andre ikke ønsket å prioritere det, og det ble teit at vi gjorde det alene -greit nok.

Charlie er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 15:42   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Det så ut som jeg fikk leid det en uke i juli nå, men 36.000 for en uke ble litt i overkant. Vi vurderte det som 60-årsgave til svigersene, men vi er bare seks voksne som skal spleise, så...

Ta med noen flere? (Det var det vi gjorde den gangen vi leide. Vi lette etter feriehus, fant slott, ringte venner og lurte på om de ikke ville være med - og vips! hadde vi tidenes slottsferie.) Det er 10 soverom der, alle har plass til minst to personer.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 16:27   #38
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.553
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Svigerfamilien min er på tur med alle etterkommere etter "svigermormor" hvert år, og i år blir det av ulike grunner to sånne turer. Vet ikke om jeg orker en til. Og det er liksom ingen andre der er naturlig å invitere når det er gave til svigerforeldrene mine. Men jeg kan foreslå at neste års tur legges ditt, kanskje.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 18:32   #39
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

FP-slottet!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-19, 19:30   #40
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferieturer og avgjørelser

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Når dere reiser på ferie sammen med flere enn kjernefamilien, hvordan tar dere avgjørelser på hva dagene brukes til? Er alltid alle sammen om alt? Er det noen som overstyrer planene for de andre? Er det noen som er godt forberedt, og noen som bare møter opp? Liker du at det skjer ting eller vil du helst bare hvile på solsengen?

Jeg er veldig tilpasningsdyktig og med på det meste. Jeg kan til og med dra på stranda (det er ingen selvfølge: Jeg blir aldri brun og har blitt så brent at jeg har fått feber og mistet huden). Har overlevd helt fint med å ha "reiseleder" også - MEN jeg hadde ikke dratt på ferie med de flere ganger.

Det jeg synes er et minimum er at man treffes jevnlig og informerer hverandre om hva som skjer - uten krav til de andre selvsagt. Feks at man med frokosten (eller middagen) sier at "I dag skal vi gjøre x og y, og da spiser vi i byen. Lyst til å være med?" Tror jeg hadde dødd hvis jeg hadde vært på ferie med folk, stått opp og alle hadde vært vekk (altså det hadde vært greit med en lapp på kjøkkenbordet). Hvis vi hadde vært mer fra hverandre enn sammen, kunne det godt hende jeg hadde opplevd det som ok, hvis det feks var rimeligere å feriere sammen.

Pøblisslottet må jo være et glitrende eksempel på det!

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no