Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva gjør vi?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-15, 09:33   #41
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Selvsagt skal man ikke måtte invitere noen som slår i sin egen bursdag. Selvsagt, selvsagt ikke. Er dere ikke kloke, folkens?!

Jeg anser meg som normalt klok og hadde selvsagt forsøkt å løse det med invitasjon også når det gjelder barn som slår.

Noen barn kan for eksempel slå og har dårlig impulskontroll i forbindelse med medisinbytte for ADHD. Ikke tale om jeg hadde latt min unge trumfe gjennom å ikke la dette barnet være det eneste som ikke kom, uansett hvor redd mitt barn hadde vært. Da hadde det blitt mindre gruppe invitert eller å invitere dette barnet med foreldre evt. forsterkning.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:44   #42
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg tror ikke barn som slår blir bedre av å bli utestengt.

Og jeg synes ikke bursdagsselskaper skal tjene som en form for terapi. Det kan i hvert fall ikke overstyre bursdagsbarnets rett til å ha det bra i sin egen bursdag.

Jeg er ganske sikker på at alle debattantene har forskjellige scenarier og forskjellige barn i hodet her, og at det delvis er derfor det er såpass til meningsforskjeller. Jeg har for eksempel både et barn som virkelig avskyr store selskaper, og ett som tidvis slo andre barn i en periode i den alderen det er snakk om. (Ikke samme barn!) Jeg er ikke i tvil om at mitt slående barn antagelig kunne hatt nokså godt av å ikke bli invitert i bursdag til et av de barna hun slo. Jeg tror nemlig ikke hun skjønte at andre kunne bli genuint redde for henne. Mens saken kan være helt annerledes for barn som slår av andre grunner (min hadde problemer med sinnemestring).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:48   #43
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.021
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og jeg synes ikke bursdagsselskaper skal tjene som en form for terapi. Det kan i hvert fall ikke overstyre bursdagsbarnets rett til å ha det bra i sin egen bursdag.

Jeg er ganske sikker på at alle debattantene har forskjellige scenarier og forskjellige barn i hodet her, og at det delvis er derfor det er såpass til meningsforskjeller. Jeg har for eksempel både et barn som virkelig avskyr store selskaper, og ett som tidvis slo andre barn i en periode i den alderen det er snakk om. (Ikke samme barn!) Jeg er ikke i tvil om at mitt slående barn antagelig kunne hatt nokså godt av å ikke bli invitert i bursdag til et av de barna hun slo. Jeg tror nemlig ikke hun skjønte at andre kunne bli genuint redde for henne. Mens saken kan være helt annerledes for barn som slår av andre grunner (min hadde problemer med sinnemestring).

Det er sant at vi har forskjellige barn i tankene når vi skriver.

Jeg hadde kunnet invitere en mindre gruppe, og dermed utelatt den som slår. Jeg hadde ikke utelatt bare den ene, med mindre foreldrene selv, og på eget initiativ, hadde foreslått det som en god lærepenge.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:49   #44
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Dette er ganske vanskelig, for skolen oppfordrer sterkt til at man inviterer alle, eller jentene eller guttene. Hvis de får vite at vi utelater noen tipper jeg vi blir innkalt til et møte.

Jeg ville vært i forkant og bedt skolen om et møte, med problemstillingen som agenda(nå er jeg vant til at rektor eller inspektør stiller til møte/samtale med en gang det er ønsket for å ordne opp i den type saker).
Men jeg ville nok startet med å invitere vennegruppen og bestekompisen, og informert skolen om hvorfor(på møtet med skolen), og krevd at de satte inn større ressurser på å løse dette på skolen.

Jeg ville aldri invitert til bursdagsselskap her hjemme med en gjest som bursdagsbarnet hadde vært redd for. Her hjemme skal det være trygt!
Skulle jeg invitert alle, også den som ungen min var redd for, ville jeg valgt å ha selskapet et annet sted og informert foreldrene om utfordringene, og bedt om at dette barnet måtte møte med foreldre som kunne passe på.
Barn som oppfører seg skremmende overfor andre må fotefølges, og de voksne som har ansvaret for de barna må hele tiden være i forkant og unngå situasjoner for disse barna som kan forårsake uønskede reaksjoner.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:51   #45
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg hadde kunnet invitere en mindre gruppe, og dermed utelatt den som slår. Jeg hadde ikke utelatt bare den ene, med mindre foreldrene selv, og på eget initiativ, hadde foreslått det som en god lærepenge.

Jeg ville heller aldri utelatt bare den ene. Men jeg hadde uten skrupler gått for et mindre selskap.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:53   #46
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.949
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Det er sant at vi har forskjellige barn i tankene når vi skriver.

Jeg hadde kunnet invitere en mindre gruppe, og dermed utelatt den som slår. Jeg hadde ikke utelatt bare den ene, med mindre foreldrene selv, og på eget initiativ, hadde foreslått det som en god lærepenge.

Enig med Tjorven.

Jeg synes absolutt ikke dere bør invitere slik at den som slår også kommer, men det er for brutalt å invitere alle unntatt den som slår, når de er 6 år og man ikke vet nok om dette skyldes målrettet mobbing, en diagnose som innebærer atferdsvansker, eller hva det er. Man må jo også vurdere graden av redsel hos barnet sitt.
Vår sønn blir også slått av en gutt i klassen (1. klasse), men for oss er det så åpenbart at han gjør det fordi han mangler litt impulskontroll og atferdsregulering, samt strategier for konflikthåndtering (noe som jo ikke er så uvanlig i 1. klasse), at vi har preppet sønnen vår veldig på at han ikke skal ta det personlig og at den andre gutten gjør litt dumme og rare ting, men at han ikke skal finne seg i det heller. Han ble selvsagt invitert i bursdagen, og sønnen vår er ikke redd for gutten, synes bare han er irriterende. Men det er jo forskjellige grader av hvor mye gutten slår, hvem han slår og i hvilke situasjoner.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:53   #47
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og jeg synes ikke bursdagsselskaper skal tjene som en form for terapi. Det kan i hvert fall ikke overstyre bursdagsbarnets rett til å ha det bra i sin egen bursdag.

Jeg er ganske sikker på at alle debattantene har forskjellige scenarier og forskjellige barn i hodet her, og at det delvis er derfor det er såpass til meningsforskjeller. Jeg har for eksempel både et barn som virkelig avskyr store selskaper, og ett som tidvis slo andre barn i en periode i den alderen det er snakk om. (Ikke samme barn!) Jeg er ikke i tvil om at mitt slående barn antagelig kunne hatt nokså godt av å ikke bli invitert i bursdag til et av de barna hun slo. Jeg tror nemlig ikke hun skjønte at andre kunne bli genuint redde for henne. Mens saken kan være helt annerledes for barn som slår av andre grunner (min hadde problemer med sinnemestring).


Men hadde det ikke vært kjekt om foreldre som var usikre på ditt barn hadde tatt kontakt med dere før hun ble bevisst utestengt fra arrangementer som inkluderte alle jentene eller hele klassen?

Sinnemestring kan være så mangt. Noen barn kan være usedvanlig fæle verbalt, noe som kan medføre at andre barn som ikke parerer verbalt tyr til å slå.
Her er det snakk om seksåringer og ikke trettenåringer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:54   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.021
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Jeg har skrupler med å invitere til mindre selskaper, men med erfaringene fra begge barnas siste bursdagsfester så er skruplene atskillig mindre enn før.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 09:56   #49
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.503
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Og jeg synes ikke bursdagsselskaper skal tjene som en form for terapi. Det kan i hvert fall ikke overstyre bursdagsbarnets rett til å ha det bra i sin egen bursdag.

Nei, men hvis noen slår bare når ingen voksne ser det, som i dette tilfellet, er det jo ganske enkelt å unngå i en bursdagssituasjon ved at en person passer på å være i nærheten hele tiden. Dette kan man også forklare for barnet som blir slått, så han ikke trenger å være redd for at dette skal skje i selskapet.

For all del, det er greit å invitere en mindre gruppe, men å invitere alle unntatt den som slår syns jeg er skikkelig ugreit.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 10:03   #50
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.621
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Jeg synes at det å invitere alle uten en uten å klarere det med foreldre og skole er ugreit uavhengig av hvilket barn jeg har i tankene egentlig.

Det å gå for en mindre gruppe synes jeg er en bedre løsning og så får man ta det med skolen i tillegg.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 10:06   #51
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.885
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av vixen, her.

Det å gå for en mindre gruppe synes jeg er en bedre løsning og så får man ta det med skolen i tillegg.

Nettopp. Det synes jeg må være den beste løsningen her.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 10:09   #52
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Det er greit å ta opp med klassekontakter/skole dersom mange velger små grupper for å unngå enkeltelever.

Det å gå på skolen i flere år og ikke bli invitert i en eneste bursdag er heller ikke helt greit og det er ikke enkelt for foreldrene til disse barna å ta opp saken.

Det å bare invitere fotballgruppe kan være greit om denne gruppa er liten, men om klassen består av 15 fotballunger og 5 ikke-fotballunger synes jeg ikke det er greit.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 10:18   #53
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Jeg ville invitert vennegruppe+bestevenn!

Jeg synes ikke den som slår skal inviteres, bare for å ikke føle seg utelatt. Er det ikke like viktig at den som blir slått skal føle seg trygg?? Det atpåtil i sin egen bursdag og i sitt eget hjem? Sånn jeg forsto det, så var det heller ikke bare ett barn som ble utelatt om det ble invitert på denne måten.

Tett oppfølging og evt, at foreldre er med er kanskje ikke noen trygghet for bursdagsbarnet, all den tid barnet opplever å bli slått på skolen der det også skal være voksne til stede (som da ikke får dette med seg).

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 10:23   #54
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av Annki, her.


Jeg synes ikke den som slår skal inviteres, bare for å ikke føle seg utelatt. Er det ikke like viktig at den som blir slått skal føle seg trygg?? .

For seks år gamle unger tenker jeg at man skal gjøre sitt ytterste for å ikke bevisst utestenge. Det gjelder om ungene slår fysisk eller verbalt. Tryggheten til den som blir rammet skal sikres, men ved å sikre ved å utestenger kan man bidra til at problemet bare blir verre på sikt. Dette barnet skal være en del av klassen på sikt også.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 10:31   #55
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

For seks år gamle unger tenker jeg at man skal gjøre sitt ytterste for å ikke bevisst utestenge. Det gjelder om ungene slår fysisk eller verbalt. Tryggheten til den som blir rammet skal sikres, men ved å sikre ved å utestenger kan man bidra til at problemet bare blir verre på sikt. Dette barnet skal være en del av klassen på sikt også.

Jeg skjønner det, men er samtidig opptatt at at den som blir slått/mobbet skal ivaretas. Dersom man ikke klarer å ivareta tryggheten for dette barnet på annen måte enn å utelate den som slår, så ser jeg ikke annen utveg.. Mener du at det at ett barn kan føle seg utestengt skal trumfe at ett annet barn skal være redd i sin egen bursdag, noe det sannsynligvis er alle dager på skolen?

I dette tilfellet var det vel heller ikke snakk om å utelate kun ett barn, men å bare invitere de barnet var mest sammen med..

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...

Sist redigert av Annki : 15-04-15 kl 10:43.
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 10:37   #56
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Jeg syns det må være greit å feire en bursdag der bursdagsbarnet føler seg trygg. Særlig hvis det er i eget hjem, men uansett altså. Å være redd for å bli slått i bursdagen sin unner jeg ingen, og kanskje særlig ikke en liten en.

Undres over hvor enkelt det foreslås at man tar noen barnet er redd for inn i barnets private sfære. Jeg ville aldri gjort det hvis det var snakk om ekte og begrunnet frykt. For meg er det å ikke vise omsorg for eget barn.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:05   #57
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Har han venner utenom skolen? Naboer, turngruppa, fotballaget eller noe sånt?

Nei. Han har 3 venner i klassen, og også flere jenter han leker med innimellom. De 2 gamle barnehagevennene hans har flyttet.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 13:34   #58
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.498
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Så den andre tråden nå - dette er jo veldig små barn. Det unnskylder selvsagt ikke slåingen, men vi vet jo ikke noe om hva bakgrunnen for slåingen er. I Veslas forrige klasse var det ett barn som kunne gå rundt i klasserommet og plutselig smekke til andre elever. "Fordelen" der var at diagnosen som medvirket til oppførselen var veldig synlig samt info fra foreldrene til barnet. Selvsagt ikke ok for de andre elevene, men heller ikke gjerningsbarnets "feil" egentlig....

Dette er jo kjempevanskelig - for det er jo enda små barn, som skal fungere sammen i en klassesituasjon i mange år fremover. Er det helt utelukket for dere å kontakte foreldrene til dette barnet direkte? Skolen er vel involvert, men min erfaring er at direkte kontakt mellom foreldre i tillegg ofte vil være gunstig.

Jeg skjønner bursdagsbarnets ønske, men mener uansett at det å invitere klassen minus den ene, vil være veldig feil. En mindre gruppe er noe annet.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:07   #59
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva gjør vi?

Vi ville selvfølgelig aldri funnet på å invitere alle unntatt 1. Jeg står mellom å be moren bli med eller bare be vennegruppa. Bestevennen kan jo i grunnen være med i familieselskapet i stedet.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-15, 16:21   #60
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gjør vi....

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Nei. Han har 3 venner i klassen, og også flere jenter han leker med innimellom.

Da ville jeg invitert akkurat disse, for min del.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no