Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Melkeskummer?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-11-10, 19:52   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Melkeskummer?

Jeg innbilder meg at litt har skjedd på markedet siden sist jeg tittet på melkeskummer, da var det en slik visp.

Hva finnes, og hva anbefales?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 19:57   #2
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeskummer?



Noen som vet hvordan denne er i bruk?
Fra Bodum.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:08   #3
mammaugla
Superduperaktiv
 
mammaugla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 672
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Sv: Melkeskummer?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.


Noen som vet hvordan denne er i bruk?
Fra Bodum.

Den fikk dårlig karakter i denne testen.

Vi har en Bialetti melkeskummer som vist i denne testen.
Jeg varmer melka i micro og heller over i skummeren - går mye raskere.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:13   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkeskummer?

Denne er aldeles fantastisk! Nespresso Aeroccino.

Man heller melk i beholderen, velger visp etter om man vil ha skum (varmt eller kalt) eller bare varmet melk. Så trykker man på knappen, venter 20 sekunder og vips: nydelig melkeskum.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:13   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Melkeskummer?

Aeroccino er veldig bra.

  Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:19   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkeskummer?

Så lur den så ut Teo. Blir det skikkelig stivt skum? Og er det batterier?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:19   #7
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Melkeskummer?

Opprinnelig lagt inn av FarOutFishing, her.

Aeroccino er veldig bra.

:jepp:

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:23   #8
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeskummer?

Opprinnelig lagt inn av mammaugla, her.

Den fikk dårlig karakter i denne testen.

Vi har en Bialetti melkeskummer som vist i denne testen.
Jeg varmer melka i micro og heller over i skummeren - går mye raskere.

Det var bodum mosse, dette er bodum latte...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:24   #9
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkeskummer?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Så lur den så ut Teo. Blir det skikkelig stivt skum? Og er det batterier?

Med lettmelk blir det skum som er så stivt at det står av seg selv på toppen, også blir det varm melk i bunnen. Med H-melk blir alt sammen veldig tykt, mykt skum. Jeg liker det siste best, men mange foretrekker lettmelkvarianten vet jeg. Det er det samme resultatet jeg får når jeg steamer melk på Rancilioen, bare raskere, mer forutsigbart resultat og med mindre mindre pes.

Det er ikke batterier, nei. Den går på 220V strøm. Samme prinsippet som de fleste vannkokere: en base med stikkontakt, også kan man bare løfte av selve Aeroccinoen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:27   #10
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeskummer?

Hm, den aeroccinoen så veldig kjekk ut da. Men litt dyrere enn hva jeg egentlig hadde tenkt å bruke...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:31   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkeskummer?

Høres bra ut. Jeg liker skummet melk i bialettiskummeren, og vil helst fortsette med skummet. Men det blir jo sikkert også bra. Hvor mye koster den? Bialettien vår er uansett for liten.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 20:49   #12
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkeskummer?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Høres bra ut. Jeg liker skummet melk i bialettiskummeren, og vil helst fortsette med skummet. Men det blir jo sikkert også bra. Hvor mye koster den? Bialettien vår er uansett for liten.

Den koster 665 på Nespressos nettsider.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:35   #13
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeskummer?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Den koster 665 på Nespressos nettsider.

Og den er genial! Utrolig lettvint, og det blir perfekt hver gang.
Jeg elsker min.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:40   #14
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melkeskummer?

Jeg klarer å lage fantastisk skum med skummeren fra Ikea... 12,- + batterier.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:44   #15
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Melkeskummer?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Bialettien vår er uansett for liten.

Den aeroccinoen er ikke så stor altså. Jeg får skum og varm melk til to kaffemocca av en runde i den. Men jeg bruker mye melk da, for jeg er egentlig ikke så begeistret for kaffe.
Og jeg elsker min, jeg også. Så lettvint og effektivt atte.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:48   #16
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Melkeskummer?

Aeroccinoen er ikke stor, nei. I alle fall er ikke den delen som har plass til melken stor.

Men når det tar 20 sek å steame melk, så er det jo ikke så veldig mye jobb å lage to porsjoner da, så jeg synes ikke det er et stort problem.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-11-10, 21:57   #17
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Melkeskummer?

Den er ikke så stor nei. Jeg lager bare en og en kopp av gangen.
Men det gjør seg selv da. Ingenting å passe på. Bare helle i melk og trykke på knappen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no