Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 18:02   #41
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

30- 31 oktober??

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:03   #42
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Skrekkgelé er jo også en mulighet:

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:05   #43
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Sendte kjøttdeighånd-linken til mannen og fikk svar like etterpå om at form var bestilt fra Amazon, så her blir det tydeligvis hånd på Halloween.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:08   #44
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?



Den var forresten skikkelig ekkel ...super inspirasjon. Jeg tror vi skal ha en liten fest for første gang, med nære venner med jevnaldrende barn, så det kunne jo vært moro å prøve!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:20   #45
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Halloween er ingen tradisjon her, dessverre.


Sist redigert av Esme : 14-10-10 kl 18:33. Årsak: Rettet opp feil stemning.
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:24   #46
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Øyh, Freya! Ikke Halloween-surpomperier her! :fy:

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:26   #47
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Øyh, Freya! Ikke Halloween-surpomperier her! :fy:

Skal jeg modde henne til noe mer halloweenpositivt? Skal jeg? Skal jeg?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:30   #48
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg surpomper ikke. Jeg bare konstaterer. Dere som liker Halloween får kose dere masse.

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:30   #49
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Skal jeg modde henne til noe mer halloweenpositivt? Skal jeg? Skal jeg?

Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:34   #50
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Freya, her.

Nå har jeg fikset sånn som du egentlig mente.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:47   #51
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Endelig ett sted Halloween er legitimt! Vi har feiret Halloween i mange år og har faktisk begynt å få tradisjoner rundt denne kvelden. *lei alle surmagede oppstøt om at man ikke støtter amerikanske gadgets*

Her pyntes huset med spøkelser *vi har ett spøkelse hengende ved døra som HYLER når det merker bevegelse like morsomt hvert år. Så skjærer vi ut pumpkins-hoder og selvfølgelig masse godis. Ungene går ut og har knask eller knep, og når runden er over samles naboene seg her og vi spiser god kveldsmat sammen - koldtbord. Så her var det mange gode forslag til koldtbords mat
Det jeg har hatt tidligere er type avrevne fingre, markspagetti, trolldrikke (tørris i en bowl m/saft og div frukt), div muffins o.l.. Vi pynter huset til Halloween - og jeg ser det kommer til litt nytt hvert år - så det begynner å bli litt ja, men det er gøy og utrolig koselig kveld sammen med naboene *det er stadig fler og fler naboer som "hiver" seg på halloween bølgen, og det ifjor hadde vi vel rundt 70-80 unger på døren* veldig morsomt.

Datteren har en visjon om hva hun skal være - så vi må vel snart sette oss ned å sy litt. *Vi var i ett spøkelseshus i Old Town i Orlando i sommer... Og der stod det en UHYRE skummel jente som så ut til å ha en avskåret hals* Mini sverger til å være helt svart! fra topp til tå - så den er enkel også i år. Eneste som lyser er øynene og de hvite tennene. Mannen er vel drakula og jeg setter på meg en heksekjole

Eneste som irriterer meg er de ungene/foreldrene som ikke har skjønt at Halloween ER 31. oktober, og som kommer fredagen og lørdagen i tillegg

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 18:54   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Kul tråd, den trengte jeg nå som jeg sitter og planlegger barneselskap for eldste. Hun fylte 7 år i forregår, og vil ha halloweenparty om et par uker, med klassen.
Jeg vet ikke om vi skal feire selve dagen på noen måte, tror bare vi blir hjemme og ser på skumle filmer osv. Halloween er forresten fantastisk, jeg håper virkelig det er kommet for å bli og blir like utbredt som i USA til slutt.

Jeg har forresten kjøpt et svært plast-skjelett (Notabene selger til 79,- kr) som skal henge i gangen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 19:00   #53
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

[quote=Fløyel;2487253Eneste som irriterer meg er de ungene/foreldrene som ikke har skjønt at Halloween ER 31. oktober, og som kommer fredagen og lørdagen i tillegg [/quote]
Vi gjør det. Vi pynter og feirer og ringer på dører den 30. oktober i år. Faller 31. på fredag eller lørdag så feiere vi riktig dag, men i år blir det "feil" dag i og med at 31. er på søndag.
Vi har stor fest med ungene når det er halloween, og da blir det også en del senere kvelden og legging enn normalt. Det kunne vi ikke gjort på en søndag med skole og barnehage dagen derpå.
Her vi bor gjør alle som oss, ungene kommer fredag eller lørdag den uka det er halloween, veldig greit.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 19:14   #54
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg blir irritert over de som kommer på feil dag, og kommer ikke til å ha noe å dele ut til dem. 31. oktober er Halloween, ikke 30. eller 1. november eller noe sånt.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 21:12   #55
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Vel, her får ingen barn knask eller knep-godis før den 31. oktober... uavhengig av hvilken dag den tilfaller. På lik linje som St. Hansaften her feires den 23. juni uavhengig av dag den tilfaller... Og 17. mai feires på 17. mai uansett om det er arbeidsdag dagen etter...

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 21:18   #56
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Fantastisk kake i innlegg 12, Glitter!

Jeg er litt usikker selv. Vi tjuvstarter med Halloweenkonsert i Storesøsters aspirantorkester neste helg. Det blir utkledning, kaker og skumle små cellister. Akkurat halloween står huset her litt på hodet i oppussingskaos, så tror vi må planlegge noe med noen.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 21:32   #57
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Jeg skal arrangere Halloweenparty for første gang. Nå har jeg gått rundt med barna og stått gjemt bak vegger og dører to-tre år, og synes ikke det er noe særlig. Derfor ordner jeg fest hjemme

Min plan:

*Mumiepølser
*Gelehender
*Edderkoppmuffins

I kjelleren vår er det helt svart når det er mørkt. Der skal jeg henge opp skjeletter og smålys. I bakgrunnen skal det spilles Halloweenmusikk som jeg har på Spotify. Bærer ned pc og høyttalere.

Tenkte barna skulle få godteri i pose (eller en stor fellespose/skål), og at det skal være litt skummelt å få tak i denne posen. Kanskje ha en gryte(kiste/balje med skummelt lys og tørris oppi? Mohaha.

Jeg skal også kle meg ut på lik linje med barna.


Og hvor kjøper man tørris? Apoteket?

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 21:45   #58
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Og hvor kjøper man tørris? Apoteket?

Jeg har kjøpt på en type "bar-butikk" i Oslo..

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 22:35   #59
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Ingenting...

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 23:05   #60
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du gjøre til Halloween i år?

Men. Jeg lurer på en ting. For meg er også Halloween 31. oktober, men i Norge er jo egentlig feiringa lagt til første søndag i november. Når vet man når barna i nabolaget kommer?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no