Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-06-11, 22:29   #21
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.568
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg synes det er greit nok, men jeg ville hørt med læreren først. Dette hadde ikke vært en stor kampsak for meg, men det er jo litt greit at det ikke blir 6 kaker i tillegg til det ungene i utgangspunktet har med seg.

Jeg kjenner at jeg ikke helt skjønner vitsen, det må jeg innrømme.

Der er jeg også.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:40   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg hadde ikke blitt overbegeistret om jeg var en av de andre foreldrene i klassen. Jg sender jo med den mengden søtsaker/kake jeg synes det er greit at poden spiser den dagen, og da blir det vrient å ta andres kaker med i beregningen. Jeg hadde ikke satt meg på bakbeina, men jeg synes ærlig talt dette er veldig unødvendig.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:45   #23
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Opprinnelig lagt inn av Ladybug, her.

Jeg synes det er helt uproblematisk hvis ingen i klassen har allergier som gjør at de ikke kan være med på etegildet

Mente at i vår bhg er det så mange matallergier at det kan være vanskelig å lage en kake som alle kan spise. Kan jeg ikke det er det uaktuelt å lage.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:45   #24
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Som mor til allergikere, vil jeg gjerne vite om det påforhånd.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:55   #25
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg hadde ikke likt det. Jeg har barn med relativt alvorlige allergier og de kunne ikke spist en slik kake som verken jeg eller læreren hadde kontroll på innholdet i eller hygienen ved tilbredning. Konsekvensene k
an blir store om det f.eks finnes spor av egg. Slike overraskelser må være varslet i god tid slik at alternativ bakst kan skaffes. Allerhelst vil vi at slike situasjoner unngås helt. Mye bedre at alle tar med det de selv vil/kan spise.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 22:57   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg ville bakt en kake til lærerne jeg.

  Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 23:03   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.481
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg skjønte ikke helt hvorfor man skulle bake en kake og sende med til skolen?

Eller sagt på en annen måte: Når dere har barnebursdager - hvor mange spiser kake da? Nesten ingen, er min erfaring.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 23:08   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg synes det var en flott tanke. Send en mail til læreren imorgen du, og hør om de syns det er greit.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 23:24   #29
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Syns også det var en fin tanke men ville nok hørt med læreren at det var greit tilfelle noen andre tenker det samme

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:05   #30
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Når det gjelder allergier så sender jeg selvsagt med en liste over ingrediensene i kaken, slik at læreren (som jeg regner med er klar over eventuelle allergier) kan gi beskjed til de barna det gjelder om at de ikke kan spise kaken. Men slik jeg har forstått det er det ikke mye allergier i omløp i den klassen. Min erfaring er at barn i den alderen ofte spør selv også, om hva som er i kaken, og at de er oppmerksomme på hva de kan eller ikke kan spise.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:13   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Rent subjektivt, så synes jeg det blir feil å bake kake til klassen, hvis det skal sitte igjen 2-3 som ikke kan spise den.

  Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:14   #32
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Min erfaring er at skolen slett ikke har et lager av kaker til ungen min, til tross for at jeg leverer kake dit, og at når noen sender med kake uten å si fra på forhånd, får ikke sønnen min noe.

Det vil overraske meg veldig dersom mødrene til jentene i Lillebrors klasse er klar over at han er allergisk, og det er liten hjelp for Lillebror om den som sender kake sender med en ingrediensliste - han får jo ikke kake uansett.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:17   #33
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Når det gjelder allergier så sender jeg selvsagt med en liste over ingrediensene i kaken, slik at læreren (som jeg regner med er klar over eventuelle allergier) kan gi beskjed til de barna det gjelder om at de ikke kan spise kaken. Men slik jeg har forstått det er det ikke mye allergier i omløp i den klassen. Min erfaring er at barn i den alderen ofte spør selv også, om hva som er i kaken, og at de er oppmerksomme på hva de kan eller ikke kan spise.

Du kan ikke sende med kake uten å forsikre deg om at alle får. Det er ikke ok at allergikerne må sitte og se på at de andre spiser kake.

Jeg ville spurt læreren først. På vår skole er det som regel organisert litt kake uten at vi foreldrene som ikke skal bake den dagen vet om det. For noen barn er det å være den som har med kaken en stor ting som de er stolte av - da er det dumt om æren kuppes. Er det ikke et sånt opplegg så er det jo veldig hyggelig hvis noen vil bake og allergikerne er ivaretatt.

  Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:18   #34
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg har inntrykk av at dersom et barn har f.eks eggeallergi, så er dette noe som "kommer ut" i forskjellige anledninger. Jeg har selv servert på f.eks påskelunch for trinnet, og fikk med meg et par som var allergiske mot sitrus, og ei som ikke tålte melk. Jeg vet også om ei til som ikke tåler melk, etter at Malin har nevnt dette hjemme. Det løser jeg enkelt med å lage en kake uten sitrus, og de som ikke tåler melk går ikke i Malins klasse.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:20   #35
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Dersom det var mitt barn som var allergisk og ikke kunne spise sitt kakestykke på en slik dag, så hadde jeg faktisk ikke tatt det særlig tungt. Barna har jo annet med seg også, som de selvsagt tåler, så det er jo ikke som om de sitter der uten noenting. Det kan jo også hende at det er noen som ikke liker den typen kake, burde man da laget to typer slik at de også kan få?


Jeg trodde faktisk ikke at det å sende med en kake siste skoledag skulle være noe så kontroversielt.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:21   #36
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg hadde ikke reagert negativt hvis ungene mine hadde fått kake denne dagen, men jeg syns egentlig at det er litt unødvendig. De har jo med seg godteri og brus selv denne dagen og det er jo i grunn nok.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:21   #37
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Men hvorfor? Hvorfor må du la henne ta med en hel kake..? Jeg forstår ikke vitsen. De andre foreldrene sender helt sikkert med adekvate søtsaker til sine, hvorfor skal du legge til? Dette er sånt jeg håper man avklarer på foreldremøter i forkant, slik at man kan få sagt meningen sin. Jeg synes det er tull.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:21   #38
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Du spør om det settes pris på. Folket svare at det gjør det muligens, men vær grei å klarere det først. Hva er det egentlig vi diskuterer nå?


Hvis barna uansett skal ha med seg noe annet, hvorfor skal du da sende med kake?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:22   #39
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Jeg synes ihvertfall ikke at det er ok å sende med noe til klassen som ikke alle kan spise. Jeg har ikke allergikere i hus selv lenger, men jeg kan love deg at minste var veldig lei seg da han ikke kunne spise melk og dermed ikke fikk delta i det de andre fikk. Det er ikke så gøy å være annerledes. Du må huske at dette er de samme barna hver eneste gang - det å ikke kunne ta et stykke kake når alle andre kan er ikke noe som går på omgang.

  Svar med sitat
Gammel 20-06-11, 08:24   #40
malou
Logistikkdronning
 
malou sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 707
malou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smartmalou imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sende med en kake siste skoledag - bare sånn "fordi"

Podene i 4. klasse hadde satt veldig pris på det. Han klagde over at de 2 sjokoladekakestykkene han fikk med hjemmefra til siste skole dag var alt for lite På skolen her er det vanlig å ta med kake i klassen hvis barnet har bursdag, spesielt hvis ikke foreldrene arrangerer eget bursdagslag.

malou er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no