Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-04-23, 17:32   #241
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi har knapt noe klart. Det knyter seg i meg med tanke på å ordne i stand. Jeg skjønner hvorfor jeg aldri har feiret runde dager, jeg liker ikke å være vertinne.

Vi skal få ting på plass selv om det kun er noen få uker igjen. Jeg tror vi bestillen en del mat, og lager noe selv.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 19:19   #242
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.563
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Hva slags og hvor mange bilder printer dere ut?
Typ 0-15 år eller bare vilkårlige bilder fra livet, liksom?
Vi har mange gjester, og er ikke i nærheten av å ha bilder av konfirmant + gjest, hvertfall.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 19:34   #243
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

veobra: Jeg tenker at man trenger ikke lage mer arbeid enn man må og det blir jo konfirmasjonsfest uansett. Det trenger ikke være masse forseggjorte greier som tar mye tid. Hold det enkelt og få hjelp fra andre der du kan.

Jeg prøvde forresten å tenke etter hva jeg har satt pris på som gjest og jeg har for eksempel aldri noensinne, uansett anledning, lagt merke til bordpynt/borddekking. Det jeg derimot husker er maten ().

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 20:03   #244
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi gjør det veldig enkelt. Blir uansett ikke veldig mange. Jeg har glemt, eller egentlig fortrengt, å invitere med andre gjester enn nærmeste familie. Håper ikke det er for sent. Kan de så kan de.

Sist pyntet jeg bordet med to pakker blomster og en pakke grønnt fra Mester Grønn. Klippet dem korte og puttet i små vaser og glass. Dem var jeg fornøyd med.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 20:09   #245
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg har tenkt det samme veobra. Skal kjøpe et par ferdige buketter dagen før, klipper alt kort og fordeler i flere små glass. Så har jeg falsk eføy som vi skal ha langs midten av bordene, og da vi saget ned en tynn bjørk som stod midt i hekken vår saget mannen stammen i ulike lengder og boret ut hull på toppen til å ha telys i. Tror det blir fint.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 20:37   #246
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg husker definitivt borddekking, for jeg har en visuell hjerne. Likevel, det er ikke for gjestenes skyld. Det er for å gjøre stas på konfirmanten.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 20:49   #247
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.


Sist pyntet jeg bordet med to pakker blomster og en pakke grønnt fra Mester Grønn. Klippet dem korte og puttet i små vaser og glass. Dem var jeg fornøyd med.

Slik hadde vi det sist og det blir noe tilsvarende nå. Kjøpte noen flasker iskaffe fra Starbucks på Kiwi og brukte slike flasker og små vaser.

Stresser ikke denne gangen. Forrige gangen kjøpte vi små kort og brukte som bordkort på Søstrene Grene og knytet rundt servietten med brunbeige hyssing og hadde en kvist eføy inni. Billig og fint.

Tviler på vi skal ha bordpynt annet enn bordkort og blomster. Kanskje noen bilderemser av konfirmanten?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-23, 23:18   #248
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.817
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Pynt skal vi ha, konfirmasjon har man bare en gang. Jeg forsøker pynte litt når det er noe og mange samkes til bords, men i svært beskjedne former. Jeg likte ideen med små flasker. Det skal jeg ha i bakhodet.

Konfirmanten foreslo en quiz. Jeg må klare finne på noe her. Det kan bli gøy med noen bilder og morro. Kanskje en tale. Faren holdt til eldste.

Mulig vi må ha noe morro i bakhånd til de yngste. Får tenke litt på hva. Tegnesaker og såpebobler et mine saker jeg alltid tyr til.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 11:05   #249
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Det står litt stille i planleggingen her. Kanskje det hjelper på effektiviteten å bli litt mer aktiv her. Vi skal ha festen på hotell men det er noen praktiske ting vi skal ha planlagt likevel

- hente konfirmantens bunad som har blitt sydd inn
- bunadsko til konfirmanten
- bunadskjorte
- blomster
- finne bilder til «lysbildeshow»
- tale fra mannen og meg
- bistå på storebrors tale
- bordplan
- oversikt over egen bunad

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 21:45   #250
Frøken Fjong
Superaktiv
 
Medlem siden: Oct 2012
Innlegg: 474
Frøken Fjong er litt kulFrøken Fjong er litt kul
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Noen som har tips om hvor man kjøper engangsduk på rull som er tjukkere enn "de vanlige"?

Frøken Fjong er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 21:52   #251
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av Frøken Fjong, her.

Noen som har tips om hvor man kjøper engangsduk på rull som er tjukkere enn "de vanlige"?

Lyreco eller Europris tror jeg har.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 22:03   #252
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

lyreco heter de nå, staples, har i ulike tykkelser i alle fall. Hva som er tykkere enn "vanlig" er jeg litt usikker på, ikke noen storforbruker av papirduk

Tenker vi i første omgang leter frem dukene våre, jeg, mamma og min svigerinne. Mamma hadde en lang hvit duk, og arvet en i samme mønster, jeg hadde vel også fått en i samme mønster, og kjøpte en skikkelig lang en til barnedåpen til eldste, og min svigerinne har også en eller to av disse, så vi lånte med hverandre og hadde duker til barnedåpene i alle fall, får se om det er nok til å dekke til konformasjonene også, eller om vi evt trenger en til, eller om vi kompletterer med noe papir. Uansett papir på bordet med maten og sånn, men tror vi fortsatt har en del i rest av den rullen vi kjøpte til 2*40 års dagen vår. Må sjekkes.

Tror min svigerinne hadde større barnedåp enn vi skal ha konfirmasjon (vi skal ha større konformasjon enn vi hadde barnedåp, men hun har mye større slekt enn oss, og de hadde større dåp enn oss også)
Når mellosmte vår skal blir det felles med kusina, så da blir vi ENDA flere, så da har vi neppe nok duk, men det er 3 år til.

i dag har han skrevet de siste invitasjonene som fyker avsted i posten i morgen (noen få skal leveres, så de skal jeg ordne.) Det er informert om datoen på sms i janaur, man greit å få ut selve invitasjonene også.

Så får vi begynne å krysse av for hvem som kommer, og begynne å beregne mat og kaker....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-23, 22:51   #253
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.782
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Brukte disse bordkortene, gratis, blir printet ut som pdf:

https://www.seatingcard.com/

Har vært veldig fornøyd med dem, brukt til flere anledninger. Velg navn på begge sider, da er det lett å finne plassen sin. Blir nok finest om man skriver ut på noe litt tykkere enn vanlig papir.

Ellers er Finn et bra sted for dekor og den slags. Søk på konfirmasjon (eller bryllup) så er det ofte mye stæsj for en billig penge. Om ikke annet kan man få litt inspirasjon.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 15:22   #254
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Hva slags bordkort tenker dere å gå for?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 15:32   #255
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg kjøpte bare noen enkle bordkort fra Panduro. De har flere farger.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 17:02   #256
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi kjøpte på Nille, til å ha på glassene. Konfirmanten dekorerer dem selv.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 17:49   #257
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.409
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi kjøpte på Nille, til å ha på glassene. Konfirmanten dekorerer dem selv.

Smart! Kjøper servietter der, de litt, tykke store.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 19:32   #258
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi har bestilt noen minitavler på wish. Aner ikke om de er fine i virkeligheten da.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-23, 21:08   #259
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Har fått litt pynt til lokalet, blant annet servietter, lys, ballonger, og stensiler til å tegne på en velkomsttavle.

Har fått kakene i boks, pun intended.
Buffét fra en lokal kokk bestilt, det tror jeg blir digg.

Må bestille bordkort, bilder, skrive tale, bestille blomster, fikse underholdning(Kahoot e.l.)

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-23, 07:36   #260
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Det går sakte, men sikkert fremover her også. Vi er kommet så langt at feiring blir det, det vil si at bunad, lokale og mat er i boks. Alt annet nå blir jo en form for bonus.

Bordkort, girlander, ballongbue, gjestebok, spådomsark, nesten alle servietter og en liten plan for blomster har vi også i boks da.

Hvis andre har lurt på om det finnes en lur måte å oppbevare konfirmasjonskort og andre minner fra dagen vil jeg bare tipse om disse boksene som jeg kom over i går

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no