Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Konfirmant 2023

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-22, 09:20   #81
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Konfirmasjon borgerlig her også. Køen åpner vel ikke før neste uke for oss som ikke er medlem.
Mat og sted er i boks, stort mer er det heldigvis ikke å gjøre enda.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 09:25   #82
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.462
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Over 3000 foran meg i køen selv om jeg (akkurat som de andre antar jeg) satt klar da påmeldingen åpnet. Er det i det hele tatt nok plasser til alle lurer jeg på? Det er ikke så viktig med kursdag, men hvis vi ikke får seremoni på lørdag blir det straks vanskeligere siden 90% av gjestene kommer langveisfra. Ja ja, vi får se hva som blir igjen innen det er min tur.

Både vi, og flere i familien, har hatt selskap på lørdag og seremoni på søndag. Det fungerer også helt fint. Sist nå i starten av mai var vi i en konfirmasjon der vi var de langveisfarende. Selskapet var på lørdag, søndag var vi på seremoni, og kjørte hjem direkte derfra. Det var tredje konfirmanten i den familien, og de har gjort det på samme måte med alle tre.

Sånn i tilfelle du bare får plass på kurs med seremoni søndag.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 10:10   #83
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi har lokale en lørdag, og det blir fest lørdag uansett om han får seremoni lørdag eller søndag er planen min. Med tanke på tilreisende gjester.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 11:09   #84
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Her er det bare lørdag, men fjerne fire seremonier. Får ikke meldt på for 7. juni, så stresser ikke. I verste fall blir det bare selskap, det er ikke plass til halvparten av nærmeste familie i salen engang.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 11:34   #85
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

To og en halv time tok det, men vi fikk akkurat det kurset og seremonidato/-tid vi ønsket. Nå er jeg spent på hvor mange plasser vi får, men om noen må vente hjemme hos oss under seremonien er ikke det noen katastrofe.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 11:55   #86
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Fikk også registrert begge. Lurte på om det kom til å bli en realitet underveis. Med tekniske problemer (såklart, hva annet skjer når du legger hele landet i en kø, en gang i året? Hvorfor ikke dele opp litt sånn at de fylkene de vet det er mest press på har egne dager? Da unngår du mest sannsynlig lange køer som tar timesvis, og tekniske problemer...)

Sto i kø både på telefon og pc. Kom inn på telefonen først og hadde registrert og trykket fullført antagelig akkurat da de tekniske problemene oppsto. Det hang lenge og så ble jeg satt bakerst i køen..... Køen ble da også pauset på begge steder..... Endelig ble det litt bevegelse i køen igjen og Human-etisk forbund svarte på facebooksiden sin at jeg kunne sjekke om registreringen hadde gått igjennom. Fikk først registrert barn nr 2 og så sjekket jeg og fant at den hadde faktisk gått igjennom og at vi hadde fått begge på ønsket kurs/seremonidato. Så, dett var dett. Skal ikke være i den køen igjen. Venninnen min, som skal ha sin datter inn på samme kurs og var litt etter meg i køen, sier at køen er pauset igjen.....

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 12:03   #87
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Køen står, ja. Og dette har jeg egentlig ikke tid til. Om 45 min må jeg faktisk dra, og som nummer 2412 i køen er det ikke sjans. Jeg står i kø på telefonen og. Over 6000 før meg der.

Begynte på over 6000 og har stått i over to timer. Kan ikke huske at det var sånn sist, men da var jeg kanskje tidligere ut med å sette meg i kø. :P

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 12:37   #88
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Ja, den pausingen var ikke gøy. Det var bare 8 minutter igjen til min tur da køen plutselig ble pauset og det var den i en hel time. Det er én ting å stå i laaaang kø når man tross alt ser at minuttene og antallet foran deg stadig tikker nedover, men å stå i kø og ikke ane noe som helst om det skal ta en time eller 5 minutter er ikke gøy.

Jeg stod klar før påmeldingen begynte og havnet likevel på nr 3100 eller noe sånt, og det går jo ikke an å være tidligere enn det. Det må jo ha stått mange mange og ventet kl 9 så kanskje flaks om man får nr 1 eller nr 3000?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 12:41   #89
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Får satse på at alle medlemmene står i kø i dag, så blir det enkelt for oss andre til uka.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 12:45   #90
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Vi meldte oss inn bare for å kunne melde oss på konfirmasjonskurs en uke før (at vi får over 50% i rabatt for konfirmasjonen var en hyggelig bonus da), og kommer til å melde oss ut det øyeblikket sistemann er konfirmert. Har ikke noe ønske om å være medlem der utover det.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 13:15   #91
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Må man være utmeldt av statskirken for å være medlem?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 13:19   #92
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Ja, man kan ikke være medlem i noe annet trossamfunn. Jeg er ikke døpt så har aldri vært med i statskirken og mannen meldte seg ut for 7-8 år siden så da var det veldig enkelt å bare bli med her for fordelenes skyld.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 13:30   #93
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg er ikke medlem (har da vært rebell siden jeg var ganske ung ), men jeg tenkte å foreslå at eks ble medlem. Da utgår nok det.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 14:04   #94
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.038
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Fikk også registrert begge. Lurte på om det kom til å bli en realitet underveis. Med tekniske problemer (såklart, hva annet skjer når du legger hele landet i en kø, en gang i året? Hvorfor ikke dele opp litt sånn at de fylkene de vet det er mest press på har egne dager? Da unngår du mest sannsynlig lange køer som tar timesvis, og tekniske problemer...).

Før åpnet påmelding for landsdel etter landsdel. Jeg er temmelig sikker på at det fungerte bedre og håper det blir praksis igjen fra neste år.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 14:10   #95
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg har meldt på til to humanistiske konfirmasjoner tidligere og det hadde ikke dette systemet, nei. Påmeldingene var i 2013 og 2015.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 14:33   #96
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Står og og venter - kom inn klokka 13, men fikk feilmelding. Så just ikke fått valgt dato - målet var 6. mai klokka 1230, men nå har jeg kanskje reservert 7.mai til samme tidspunkt. SOm sagt litt uavklart - så nå står jeg i kø på nytt.

Først ble jeg stresset, men innser nå at vi kan ta en My, og heller ha selskapet den 6. selv om vi har selve konfirmasjonen den 7.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 14:59   #97
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Jeg hadde glemt påmelding til jeg så denne tråden.

Står i kø nå da.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 15:18   #98
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Ser ikke t som om jeg ksal få til dette med det første eller andre for å si det sånn - det stopper opp.....Ny kø.....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 15:22   #99
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Ja, herregud. Det var visst ikke noe poeng i å melde seg inn for dette. Jeg blir kastet ut hele tida og jeg ser at den eneste ledige seremonien er kl 10. Det blir nok godt mottatt fra familie langveisfra.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-22, 15:27   #100
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Konfirmant 2023

Kom til min tur og da kommer jeg ikke lenger enn til fylke.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no