Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ville dere sagt noe hvis ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-08, 00:25   #41
Cathrine H
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 16
Cathrine H har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Så lenge det bare er skryt og tull er det vel ingen som tar skade av det. Skjønner ikke hvorfor noen skulle gidde å bruke tid på å dikte opp et liv på nettet, men så står vel mine ben godt plantet på jorda også da....

Dersom det er juging som får konsekvenser for noen er det selvfølgelig annerledes. Da ville jeg nok gitt de som evt engasjerte seg beskjed og også gitt jugepaven beskjed om at jeg visste.

Og ja, jeg er også nysgjerrig

Cathrine H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 00:40   #42
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Hvis naboen (eller noe i den dur) min var her og løy på seg noe, ville jeg syns det var rimelig morsomt.
Ville ikke sagt noe: Nysgjerrig og glad i litt action:

(Var det snakk om å lure noen for penger eller følelser, hadde jeg nok sagt noe, tipper jeg.)

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 00:43   #43
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Tror jeg bare hadde humret litt for meg selv og tenk; ja, ja

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 08:03   #44
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Om det ikke skader noen er jo en definisjonssak. Om feks temaet er betydningsfullt og noen investerer tid og følelser på falske premisser og det viser seg etterpå at de er blitt lurt og løyet for, så er jo det til skade for dem.

Det kommer rett og slett an på tema det gjelder.

For de som har genuine problemer og blir møtt med misstro er jo dette et problem. Mennesker med genuine problemer som trenger støtte og som blir møtt med misstro, skepsis og enkelte ganger hets fordi andre har "brukt opp" andres tid, krefter og sympati.

Jeg synes det er trist å ha blitt så mistroisk som en blir etter å ha blitt rundlurt noen ganger.

Vi hadde en i barselsgruppa vår. Etter vert var det mye som skurret men en ville jo ikke misstro noen med såpass mye problemer. Heldigvi så skøt hun seg selv i foten ved å annonsere et svangerskap med forventet nedkomstdato vel langt frem i tid. ( 10 måneder)

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 11:00   #45
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Om folk pynter litt på hverdagen sin og livet sitt er en ting, men å utnytte andre mennesker sine følelser og omtanke blir noe helt annet.

Sannsynligvis har den som gjør det problemer av noe slag, men man ser stadig mange mennesker på ulike forum som bruker mye tid og krefter på å støtte og hjelpe mennesker som er i en oppdiktet situasjon.

Det gjør meg forbannet på vegne av mennesker som virkelig kunne trenge hjelp og støtte noen ganger, men som gjerne forsvinner fordi de ikke når opp i forhold til diverse fantastiske historier, og gjerne heller ikke skriker så høyt at det blir oppfattet.

Jeg tar det meste med en klype salt der jeg ikke kjenner personen/nicket godt. Etter å ha sett en del epsioder rundt om, så blir man jo også mye mer skeptisk til hva man engasjerer seg i.

Er man sikker på at noen utnytter andre på noe vis, så syns jeg man skal si fra, selv om det kan bli en ubehagelig opplevelse.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 11:11   #46
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Det kommer helt an på situasjonen.

Om noen skryter om et mer spennende og luksuriøst liv enn det de i virkeligheten har, så værsågod. Dersom noen lyver om sykdom og ellers en trist livssituasjon, og andre mennesker innvolverer seg både følelsesmessig og ved å hjelpe med ting (penger, tjenester osv.) kunne jeg ikke latt det passere.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 11:57   #47
iBam
Erfaren
 
iBam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.076
iBam er populæriBam er populæriBam er populær
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Dersom jeg hadde sett en ekkel fyr prøve å sjekke opp en mindreåring på nett med å kaste ut masse løgner hadde jeg absolutt sagt i fra.

Jeg hadde ikke giddet å engasjere meg i om folk skryter på seg kulere bil enn de har eller kulere støvler enn de egentlig har. Sånne løgner er mest pinlige for dem selv.

Når det gjelder det å lyve på nett for å høste sympati synes jeg det er litt vanskelig. Jeg mener at man må være temmelig sikker i sin sak før man anklager noen for å lyve, men jeg mener absolutt man må kunne si i fra hvis man er sikker og løgnen får konsekvenser for andre.

Signerer dette! Hvis folk har så kjedelige liv at de må finne opp ting, så er det deres problem så lenge det ikke går utover andre. Men har nulltoleranse for pedoer som later som de er 14

iBam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:21   #48
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.739
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Hvis persones løgner kun går utover ham/henne selv hadde jeg ikke sagt noe. Tror det hadde vært litt morsomt Og så hadde jeg kanskje blitt litt flau på vedkommendes vegne.



Jeg har noen ganger blitt forferdelig skuffet, derfor tar jeg ikke alt for god fisk lenger. Dessverre.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:35   #49
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Dette kommer veldig an på tror jeg.
Jeg forventer at mange skriver om litt på virkeligheten på nett slik at de skal bli mindre gjenkjennbare i RL. Det synes jeg er helt ok. Man skal jo ikke bare være anonym selv, men man skal ikke oute rl-id til de man kanskje skriver om heller. Jeg har nettopp hatt en major blunder på det her inne selv. :ergre:

Så er det hvis noen lyver på seg ett eller annet, la oss si feks et dødssykt barn. (Forsøker å finne eksempel som jeg ikke har fått med meg noen som skriver om her - bær over med meg hvis jeg bommer). Da kan man engasjere seg voldsomt og bruke mye tid og krefter og engasjement på en sak som ikke er reell. Det synes jeg er dårlig gjort. Her har vi muligheter til å sende feks pm - jeg ville nok engasjert meg og sendt en og annen pm for at folk skulle slippe å sitte jula gjennom med klump i halsen og bekymre seg for noe som ikke er virkelig. Men jeg skulle vært veldig sikker på at det bare var tull først tror jeg.

Så er det den der noen juger på seg en fin bil, fin jobb, bedre sexliv eller kulere støveletter enn de egentlig har - den går inn under "blåser jeg i" kategorien. Skader ingen, betyr ingenting.

Ellers er jeg elendig på å sette navn og uttalelser i system, så det skal mye til at jeg avslører noe da. :amatør:

En ting jeg som regel ender med å engasjere meg sterkt i, er saker hvor det tydelig går frem at det lyves om overgrep og denslags - da tilter jeg.

Det jeg setter uhemmet pris på her inne er at man ikke kan skrive med ørten anonyme nick, at det er et ryktesystem så man kan se om ekstreme uttalelser kommer fra en ny eller fra en som har vært her lenger, og at det ser ut til å være et meget høyt nivå på oss alle sammen. Det skal nok litt til å lyve ihop en større historie her inne uten at noen reagerer tror jeg. :tillitsfull:

  Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:35   #50
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Det kommer helt an på situasjonen.

Om noen skryter om et mer spennende og luksuriøst liv enn det de i virkeligheten har, så værsågod. Dersom noen lyver om sykdom og ellers en trist livssituasjon, og andre mennesker innvolverer seg både følelsesmessig og ved å hjelpe med ting (penger, tjenester osv.) kunne jeg ikke latt det passere.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:41   #51
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.854
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Kommer helt an på hva man lyver om. Hadde ikke sagt noe om man diktet opp ett luksusliv men om det var sykdom, dårlig råd selv om man ikke har det for å få penger osv så hadde jeg sagt noe.
Jeg er også nysgjerrig forøvrig.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:42   #52
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis ...

En ting til - det som er vel så viktig er at man ikke blir så redd for at noe skal være løgn at man ikke tror på ting som er sanne. Jeg vil heller ha gått fem på i ti løgnhistorier enn å ha klappet døra i ansiktet på den ene som fortalte en stygg historie som virkelig var sann.

Også er jeg jo nysgjerrig jeg også.

  Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:43   #53
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis ...

Jeg blir så flirfull av å lese setningen: "Lyver på seg finere støvletter".

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:44   #54
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis...

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Helt avhengig av situasjon.

Jupp. Har da opplevd dendel saker og ting på nett i disse aktive årene. Noen uskyldige og andre ikke fullt så uskyldige.

Husker noen episoder på scrappeforum. Noen fikk stjålet alle scrappesakene sine og fikk en haug med sympatipost med scrappesaker.Noen mistet sin kjæreste, mamma eller en annen slektning og ville og svært gjerne ha litt medlidenhet.
Noen får kort til sine "unger" og som de selger videre som sine egne.

Slike folk har jeg ikke noe til overs for!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 12:58   #55
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis ...

Nå ble jeg også veldig nysgjerrig.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 13:43   #56
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis ...

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg blir så flirfull av å lese setningen: "Lyver på seg finere støvletter".



Jeg løy forresten på meg IJ-støvler i støvletråden for noen dager siden, ingen som merket det engang.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 13:45   #57
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis ...

Neida, jeg har virkelig IJ- støvler.

(Måtte bare dementere før rødprikkene begynte å hagle.....)

En ting som virkelig irriterer meg er når folk begynner å lyve om BH-størrelser og slikt. Husker en slik tråd, "alle" hadde fra C-cup og oppover...SÆRLIG!







.....................

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 13:47   #58
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis ...

Jeg er etterhvert blitt veldig forundret over at folk lyver på seg støvlene. Jeg snører dem gjerne på meg jeg.

  Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 13:51   #59
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis ...

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg er etterhvert blitt veldig forundret over at folk lyver på seg støvlene. Jeg snører dem gjerne på meg jeg.

Kommer litt an på dagsformen, i grunn.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-08, 13:53   #60
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Ville dere sagt noe hvis ...

:ser for meg de ulike dagsformene mens familien til rine gjør seg klare for å komme seg avgårde:

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no