Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Er leger flinke å sy

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-06, 18:45   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er leger flinke å sy

sånn ellers? Sånn privat? Det være seg brodering, gardin-sying, buksereparering mm?

Håper hvert fall de får utbytte av all sutureringa.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:02   #2
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.628
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Niks.

Teknikken er veldig annerledes - man jobber jo oftest med to pinsetter; en i hver hånd.

Noen kirurger har dog håndarbeid som hobby.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.


Sist redigert av Miss Norway : 27-10-06 kl 20:09.
Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:43   #3
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Hun som har tatt KS på meg to ganger, syr bunader på fritiden. Det er jeg veldig glad for, hun har gjort en utmerket jobb med stingnene.

(Hennes manlige kollegaer er ifølge henne mer opptatt av verktøy, og de syr ikke keisersnitt, de stifter dem igjen...)

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:45   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Jeg tror kansje jeg ikke ville hatt hardangersøm på meg om jeg trengte å sys.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:48   #5
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hun som har tatt KS på meg to ganger, syr bunader på fritiden. Det er jeg veldig glad for, hun har gjort en utmerket jobb med stingnene.

(Hennes manlige kollegaer er ifølge henne mer opptatt av verktøy, og de syr ikke keisersnitt, de stifter dem igjen...)

Det tror jeg så gjerne!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:51   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Hva, så du også Strong Medicine i morges eller?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:56   #7
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.382
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Min mann er i vært fall uvanlig flink på å sy men teknikken er nok annerledes ja.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 20:59   #8
Orkide
Utenlands
 
Orkide sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.344
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Jeg tror kansje jeg ikke ville hatt hardangersøm på meg om jeg trengte å sys.

Nei en hardangersøm er vel ikke å foretrekke. Skulle forresten gjerne sett at hun som sydde meg hadde hatt et lite forkurs i sying

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 21:06   #9
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Mitt KS ble sydd igjen med en type innvendige sting. Bare en smal, smal strek som bevis på hvor guttene mine kom ut. Jeg hørte kirugene sa til hverandre da de var ferdige med å sy meg at de var veeeldig fornøyde med resultatet.

Dette var to damer, og jeg regner selvsagt med at de kan sin hardangersøm også.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 21:21   #10
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Mr. Dib har faktisk sydd et helt vikingtelt, model "Lille Oseberg" (6x4 m), for hånd. Sånn bare for gøy. Klær og gardiner overlater vi til svigermor.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-06, 21:30   #11
Mica
Djevelsk
 
Mica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 367
Mica er populærMica er populærMica er populærMica er populærMica er populær
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Moren min er veterinær, har sydd mye på dyr -og lite glad i å sy/fikse klær eller gardiner selv om hun kan det.

Imidlertid har hun sydd på meg, 2 ganger mens vi bodde i Afrika. Jeg hylte som en stukket gris begge gangene og har sverget på min mor aldri kommer nær meg med nål og tråd en gang til. Men må man så må man, og jeg antar at det lokale sykehuset var et værre alternativ.

Når det er sagt er jeg den største pysen i verden når det gjelder smerter, og ingen leger kommer nær meg med nål og tråd uten at jeg er kraftig heller helt bedøvet.

__________________
Mica
Mica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 14:00   #12
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Hun som har tatt KS på meg to ganger, syr bunader på fritiden. Det er jeg veldig glad for, hun har gjort en utmerket jobb med stingnene.

Tenkte jeg det ikke. De ER flinke å sy.

Miss Norway: Selv om teknikken er annerledes kan resultatet bli like bra!

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-06, 14:05   #13
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er leger flinke å sy

Hun som sydde sammen meg etter KS var hvertfall utrolig flink .
To år etter synes ikke snittet i det hele tatt, og jeg får veldig lett arr!
Selv om teknikken er forskjellig vitner det om godt håndlag, og det tror jeg kommer godt med uansett.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no