Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tips

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-16, 16:21   #1
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tips

Jadda. Vi drar egentlig til Tyrkia på lørdag. Foreldrene mine har leilighet der, men sånn som det ser ut nå så kan vi ikke reise.

Vi må finne oss en ny ferie og det ganske kjapt. Kan reise f.o.m tirsdag.

Hvor skal vi, hvor leter vi?


Det vi ønsker oss er garantert varme, fin strand i grei kjøreavstand. Leilighet med to soverom, internet og aircondition, gjerne basseng.
(Spania, Hellas, Italia, Kroatia har vi foreløpig sett på)

Om noen har ett konkret område å anbefale, gjerne konkret side å leie gjennom så blir jeg veldig glad.

Vi er to voksne og to barn, på 6 og 12 år.

Takknemlig for alle tips, hodet mitt går litt i surr akkurat nå.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 16:33   #2
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Fly til Malaga og lei leilighet i Torremolinos, Benalmalena eller Fuengirola gjennom Homeaway. Vi har nettopp komt hjem etter en deilig solfull ferie.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 17:58   #3
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Vi har funnet ut at det frister mest med fastlandet på Spania.

Takk for tips 007. Ser ikke ut som det går direktefly fra Trondheim derfra (om jeg ikke tar feil, og det er jo godt mulig ), men om vi ikke finner noe med direktefly, så er det helt klart en mulighet.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 18:12   #4
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Norwegian flyr direkte lørdag, men det ser fullt ut.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 18:15   #5
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Lilleput?

http://www.lilleput.no/

http://www.lilleput.no/lastminute.cfm

__________________
When you know better, you do better.

Sist redigert av Ine : 16-07-16 kl 18:23.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:30   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Fly til Barcelona og buss ca 30 min fra flyplassen til Sitges - hyggelig by med flotte strender.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 19:40   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Ville først sjekket flybilletter til ulike destinasjoner og priser som du er villig til å betale.
Sjekket akkurat hva vår flyreise ville kostet om vi skulle bestilt i dag, over 22.000,-
Vi drar på tirsdag.

Fuengirola er kjempefin by å bo i. Akkurat passe avstand til å kjøre til byer både langs kysten der og fjelllandsbyer. Tror det kun var 20min fra flyplassen og det er supert.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:19   #8
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Ville først sjekket flybilletter til ulike destinasjoner og priser som du er villig til å betale.
Sjekket akkurat hva vår flyreise ville kostet om vi skulle bestilt i dag, over 22.000,-
Vi drar på tirsdag.

Fuengirola er kjempefin by å bo i. Akkurat passe avstand til å kjøre til byer både langs kysten der og fjelllandsbyer. Tror det kun var 20min fra flyplassen og det er supert.

Det var ett poeng ja. Har funnet ut at til Alicante så er prisen overkommelig. Til Malaga ble det nesten 27000.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:26   #9
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Mine foreldre er veldig betatt av Nerja i Spania og er der minst en gang i året. De flyr til Malaga og tar buss derfra.

Hva med Sardinia eller Portugal?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 20:50   #10
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Hvis Alicante er rimelig flypriser så kan du trygt satse på det. Mye gøy å gjøre med barn langs kysten der.
Hva med å sjekke bosted ved Santa Pola eller Villajoysa? KOrt vei fra flyplassen.
Har hørt at det har kommet hoppeslott i sjøen ved stranden ved Villajoysa. Håper det stemmer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:15   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Villajoyosa er en veldig koselig by å feriere i!

(Det var stort hoppeslott i sjøen for to år siden i hvertfall.)

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:33   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Så bra, Inagh.
Vet at det også var i fjor så da er det vel noe som også er der i år.
Har en venninne som har feriert i området der hver sommer siden 2009. Vi var der i 2012 og skal tilbake dit på det samme rekkehusområdet hvor de ferierer nå i år..

Ved Benidorm er det både tivoli, badeland, fin park med delfinshow, sjøløveshow og andre dyr. Fint sted. Dyrepark, heter Terra Natura.
Like ved er det et stort shoppingsenter.
Fin fjellandsby/nedlagt munkekloster, Guadalest. Vet at det også er et sted i området hvor man kan kjøre gocart.
Vi har tenkt oss en tur til Valencia. Fint å tusle i Althea en kveld. Fin strand i Calpe et sted, husker ikke hva den heter..
Har fått tips om dette hoppeslottet ved Villajoysa og skal også besøke gamlebyen der. De har morsomme hus med ulik sterk farge som ligger langs stranden.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:36   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Det deilige med store unger er ferier uten hoppeslott, tivoli, badeland og delfinpaker. Kun noen ettermiddager med shopping.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:44   #14
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Jeg er nå helt forelsket i Kroatia, men usikker på hvor lett det er å finne billige flybilletter dit nå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:46   #15
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Uh, hva gjør man da?? Jeg digger å dra rundt og se og oppleve ting, jeg.
Det er uaktuelt å dra på ferie for å ligge ved et basseng/strand i dagevis ihvertfall. Kanskje litt sløvings de to første dagene så må vi ut på tur.

Da hadde heller ikke mannen min giddet å dra. Shopping er vi lite på. Det er maks en dag om det er skikkelig hett som vi drar på et senter og glaner. Ellers pleier ikke vi å dra ut for å shoppe noe særlig.
Vi har en litt usagt regel på at vi tar det rolig en dag og ut på tur den neste. Det funker fint for oss.
Sist vi var på den kysten så var vi 7 timer i dyrepark. Mye å se, vettu og gutta liker å studere dyrene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:50   #16
dharma
Lager seg en tittel.
 
dharma sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 3.242
dharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt liktdharma er virkelig godt likt
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Det deilige med store unger er ferier uten hoppeslott, tivoli, badeland og delfinpaker. Kun noen ettermiddager med shopping.

Ungene mine pleier ikke å få det de heller, men som plaster på såret for at vi ikke skal til Tyrkia, så hadde det nok gjort seg i år. Minste sier at hvis det ikke blir Tyrkia, så blir hun hjemme.

Jeg leter på homeaway.com nå, men tar gjerne mot tips til andre plasser å bestille fra.

Villajoysa så koselig ut, men jeg finner ikke noe der.

dharma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 21:54   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Booking.com pleier å være greit å bestille fra. Har du sjekket det?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:05   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Når det er så kort tid igjen så ville jeg også sjekket booking.com og hotels.com. De har leiligheter og villaer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:25   #19
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.813
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Algarvekysten kan anbefales. Fly til Faro eller Lisboa.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-16, 22:28   #20
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tyrkiaferien vår går sannsynligvis i vasken, må finne ny ferie kjapt. Trenger tip

Ift Spania: Vi har vært i Estepona, og det er en helt fin liten by.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no