Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-20, 12:11   #301
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.791
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Norgesferie og hjemmeferie med litt av hvert av vær og uten hotelloppvartning er normalen år etter år for mange, så det bør være mulig å takle for de fleste av oss uten å klage.

Vi måtte avlyse vår sommerplaner om å besøke nær familie på andre siden av jorden. Det går helt fint. Hva vi gjør i sommer, vet jeg ikke, men jeg er glad for at vi (enn så lenge) har jobber å ta ferie fra og at jeg bor sammen med fleksible folk (både mannen og tenåringene) som tar dette med godt humør og er vant til kortreiste ferier.

Med leddgikt er utsikten til kald sommer ganske trist. Vet at det påvirker hele året å miste den «behandlingen». Håper virkelig høstferien kan gjennomføres.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 12:25   #302
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Norgesferie og hjemmeferie med litt av hvert av vær og uten hotelloppvartning er normalen år etter år for mange, så det bør være mulig å takle for de fleste av oss uten å klage.

Vi måtte avlyse vår sommerplaner om å besøke nær familie på andre siden av jorden. Det går helt fint. Hva vi gjør i sommer, vet jeg ikke, men jeg er glad for at vi (enn så lenge) har jobber å ta ferie fra og at jeg bor sammen med fleksible folk (både mannen og tenåringene) som tar dette med godt humør og er vant til kortreiste ferier.

Selvfølgelig taklar vi ein sommar uten ferietur og med meir regn enn sol. Men eg syns likevel at det er lov til å vere litt lei seg for det.
For meg er sommerferien årets høgdepunkt. Det er forventninga om den som drar meg gjennom mørketid og drittvær gjennom heile vinteren. Så eg syns det må vere lov til å klage litt når ting går i vasken. Det betyr ikkje at eg ikkje anerkjenner at dei som er permittert eller har mista jobben har det langt verre enn meg.

For meg hjelper det å legge ein alternativ plan, sjølv om eg innerst inne veit at det er ein viss risiko for at den også går i vasken. Andre vil vente med å booke noko til dei er meir sikre på at det er gjennomførbart, men eg er sånn skrudd sammen at eg treng noko konkret å sjå fram til. Derfor har eg no booka meg ein ferie i Nord-Norge som erstatning for syden-tur, og så får eg heller ta ein ny skuffelse dersom det plutselig blir tilstramming av reisereglar igjen.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 12:33   #303
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Henger fortsatt på gjerdet angående vår tur. Det skal jo klaffe med foreldrene mine og hvis de endrer tidspunkt så er jeg stuck hvis jeg har bestilt flybilletter som da ikke passer. De kjører nemlig.
Det frister egentlig å kjøre for oss også, selv om det vil ta oss 2 dager.
Hvis årets tur til paradiset i nord går i vasken så blir det tungt. Det er mitt ene lyspunkt i året, uansett vær.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 12:33   #304
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.894
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Norgesferie og hjemmeferie med litt av hvert av vær og uten hotelloppvartning er normalen år etter år for mange, så det bør være mulig å takle for de fleste av oss uten å klage.

Vi måtte avlyse vår sommerplaner om å besøke nær familie på andre siden av jorden. Det går helt fint. Hva vi gjør i sommer, vet jeg ikke, men jeg er glad for at vi (enn så lenge) har jobber å ta ferie fra og at jeg bor sammen med fleksible folk (både mannen og tenåringene) som tar dette med godt humør og er vant til kortreiste ferier.

Jeg dør ikke, på ingen måte, men vet at det blir en veldig tung og mørk høst/vinter uten påfyll av sol og varme. For min egen del har jeg innsett at jeg trenger det påfyllet for å fungere og har lagt opp livet mitt etter det. Da er det selvsagt tungt å kutte det ut.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 12:44   #305
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Hotell og luksus er ukjent, men varmen gleder vi oss til. Det skjer ikke at jeg betaler 10000,- i uken for en 50 kvm enkel hytte/annex i Oslofjorden og håper på godt vær. Da blir vi heller hjemme og går på stranda hvis fint vær. Sparer feriepengene til høstferie og tre uker i Spania eller Italia neste sommer.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 12:46   #306
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Ja, selvfølgelig kan sol og varme være viktig for de som har sykdommer osv. som lindres av dette. Det var derfor jeg skrev "de fleste av oss". Jeg kunne kanskje skrevet mitt innlegg som et svar til liefje, for det var særlig hennes innlegg jeg reagerte på.

Den type ferie som det sukkes over (uten sol og varme, ikke hotell, hjemmeferie) er normalferien år etter år for ganske mange barn og voksne pga. av økonomi og annet, med eller uten koronaepidemi.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 13:26   #307
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av noen, her.

Norgesferie og hjemmeferie med litt av hvert av vær og uten hotelloppvartning er normalen år etter år for mange, så det bør være mulig å takle for de fleste av oss uten å klage.

Selvsagt overlever jeg, men når denne tråden handler om ferieplaner og mine går i vasken, har jeg vel lov til å si at det ikke akkurat gleder meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 13:37   #308
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.030
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

7 uker i regn og skodde på Sunnmøre, det blir hivens dette.

Vi har fremdeles 2 uker på Samos liggende hos Apollo, men jeg kjenner at det uansett føringer ikke blir ok å reise i år. Har ikke avbestilt, sitter på gjerdet og venter så vi ser om vi kan få tilbake alt. I verste fall taper vi 2000, det kan vi leve med.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 14:10   #309
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg som forblåst vestlending håper i det minste det blir lov til å reise østover.
Og så tenker jeg det må være lov å bli lei seg over ferieplaner som går i vasken, store eller små.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 14:10   #310
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg krampeholder på Spaniabillettene, men jeg øyner vel ingen håp. En vestlandssommer i regn og 12 grader er overhodet ikke fristende, så jeg synes jeg har god grunn til å være lei meg for at ferien ryker.

Heldigvis har jeg verdens beste onkel i Mjøsområdet, jeg håper det er lov å reise utenfor regionen når sommeren kommer slik at vi kan besøke han noen dager. Østpå er det i det miste soldager, her vest har vi opplevd mange sommerferier der det har vært nedbør hver eneste dag!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 14:32   #311
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Frk_Fryd, her.

Jeg som forblåst vestlending håper i det minste det blir lov til å reise østover.
Og så tenker jeg det må være lov å bli lei seg over ferieplaner som går i vasken, store eller små.

Ja, det er klart man blir lei seg, og det er klart det er lov. Det er lov å klage også, særlig i ferietråder, gruffetråder og lei-seg-tråder. For det er kjipt å ikke få den opplevelsen man hadde sett fram til. Men for en leser som aldri har råd til ferie så er det stor forskjell på å lese at folk er skuffet og lei seg for at ferieturen de har sett fram til ikke blir noe av, og å lese at folk er helt avhengig av sol og varme for å klare seg gjennom vinteren, det er noe de faktisk trenger, for å fungere. Det første er fullt forståelig for de aller, aller fleste, uavhengig av økonomisk situasjon, egne preferanser og forventninger. Alle har kjent på den følelsen av skuffelse over det som ikke ble, på ett eller annet nivå. Det andre er tøys, og blir meningsløst å lese for noen som ikke kan tillate seg å være "helt avhengig" av den slags luksus. Men det er forhåpentligvis bare en uttrykksmåte, selvsagt vil man jo i praksis komme seg gjennom vinteren, til tross for at det "bare" ble norsk sommer det ene året. Det er jo først og fremst forventninger det handler om, ikke reelt behov, sånn egentlig.

Jeg syntes jo det var rart bare å sitte i hjemmeisolasjon uten mulighet til å gå utenfor døra, og lese om folk som var helt avhengige av å ta en løpetur eller gå ut en tur minst en gang hver dag, for å bevare forstanden. Og det var jo noe jeg visste bare var midlertidig for min del, og som egentlig ikke plagde meg nevneverdig, jeg bare undret meg. Lurer på hvordan disse skulle greid seg i isolasjon. Sannsynligvis hadde det gått helt fint, de hadde ikke mistet forstanden. Men jeg skjønner godt at det må se pussig ut at folk trenger ferier som er utopiske for andre.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 15-04-20 kl 14:49.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 15:27   #312
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Det kan være utrolig mye styr og arbeid før man faktisk får igjen penger som er betalt for ferie. Vi hadde bestilt fly og hoteller individuelt til Mexico og jeg har ikke tall på hvor mange mailer og telefonsamtaler jeg har vært gjennom så langt. Flyselskapet har kansellert deler av reisen vår, men nekter å betale oss penger tilbake. Den saken er nå oversendt kredittkortselskapet for såkalt chargeback-sak. De fem ulike hotellene har vært til dels lite samarbeidsvillige, men det ser nå ut til at vi til slutt får penger tilbake. De har prøvet seg flerfoldige ganger med å tilby vouchers som kan brukes innen (max) et år, men en reise til Mexico er jo ikke noe man kan snu seg rundt og planlegge i en så usikker fremtid. Jeg har også vært redd for at hotellene i mellomtiden går konkurs (små, individuelle hoteller og haciendaer, ingen kjeder) og da vil vi sitte der med katta i sekken. Vi har insistert og ringt halve jorden rundt for å få penger tilbake. Snakket med folk som omtrent ikke kan engelsk og styrt på. Forsikringsselskapene krever jo at man selv gjør det man kan for å redusere skadeomfanget, man får ikke pengene sine uten videre. Jeg krysser nå fingrene for at det mest ordner seg, det er i alle fall det jeg har fått signaler om, men tror det ikke før pengene står på konto. Gjett hvem som alltid skal booke hoteller og reiser som kan kanselleres frem til avreisetidspunkt fra nå av. Puh!

Det er akkurat dette jeg håper å unngå ved å ha bestilt en pakkereise. Betingelsene er slik at reisebyrå kansellerer reisen dersom UD (og vi må forholde oss til DANSK UD, siden vi bruker USAspesialisten, ikke anbefaler å reise 14 dager før avreise. Da skal Usasesialisten returnere oss pengene på vegne av Sas og hotellene. Hvis USAspesialisten ikke klarer å betale, så kommer reisegarantifondet inn. Håper dette skal gå smertefritt.
Men for å få dette må vi betale inn de siste 50 000, og ikke kansellere reisen. Jeg har mulighet til å kansellere, for jeg har Europeiske. Men det har ikke de vi reiser sammen med, de har GOUDA. De vil da sitte med to hotellrom på en familie siden vi skulle dele tre mellom oss. Og da blir turen mye dyrere for dem. Så derfor gjør vi ikke dette. Jeg synes også det blir dumt å belaste forsikringsselskapet når vi har en reise vi kan belaste Reisbyrå for, og de igjen sine aktører som SAS og evt forsikringer de har.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 16:40   #313
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Men for en leser som aldri har råd til ferie så er det stor forskjell på å lese at folk er skuffet og lei seg for at ferieturen de har sett fram til ikke blir noe av, og å lese at folk er helt avhengig av sol og varme for å klare seg gjennom vinteren, det er noe de faktisk trenger, for å fungere. Det første er fullt forståelig for de aller, aller fleste, uavhengig av økonomisk situasjon, egne preferanser og forventninger. Alle har kjent på den følelsen av skuffelse over det som ikke ble, på ett eller annet nivå. Det andre er tøys, og blir meningsløst å lese for noen som ikke kan tillate seg å være "helt avhengig" av den slags luksus.

Jepp.

Og at det som er normalferie for mange av økonomiske grunner omtales som noe som man gruer seg til, uffer seg over, ikke føles som ferie osv., synes jeg er unødvendig. Selv om det selvfølgelig er lov å skrive det og si det.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 16:55   #314
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.183
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg er blir egentlig bare glad for at jeg ikke må kjenne på den skuffelsen over at ferien går i vasken, og at jeg med årene har blitt veldig "zen" i forhold til været.
Men jeg har ikke problemer med å se det fra hverken den ene eller andre siden, og har forståelse for både skuffelsen og reaksjoner på den.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 17:19   #315
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.559
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg syntes jo det var rart bare å sitte i hjemmeisolasjon uten mulighet til å gå utenfor døra, og lese om folk som var helt avhengige av å ta en løpetur eller gå ut en tur minst en gang hver dag, for å bevare forstanden. Og det var jo noe jeg visste bare var midlertidig for min del, og som egentlig ikke plagde meg nevneverdig, jeg bare undret meg.

Men hvis det ikke plaget deg nevneverdig, er du vel én av dem som tåler det da? Jeg var i praksis i isolasjon de siste fire månedene av svangerskapet mitt, og kan bare si at det var veldig, veldig tøft mentalt. Mulig det hadde vært bedre om jeg ikke også hadde vært mer eller mindre sengeliggende, men det hadde nok uansett vært veldig tøft. At mange av oss helt på ekte trenger å gå ut døra, få litt frisk luft, se noe annet enn innsiden av eget hus osv. er nok veldig reellt, om en kanskje ikke så lett å forstå for de som ikke har det slik.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 18:14   #316
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hvis det ikke plaget deg nevneverdig, er du vel én av dem som tåler det da? Jeg var i praksis i isolasjon de siste fire månedene av svangerskapet mitt, og kan bare si at det var veldig, veldig tøft mentalt. Mulig det hadde vært bedre om jeg ikke også hadde vært mer eller mindre sengeliggende, men det hadde nok uansett vært veldig tøft. At mange av oss helt på ekte trenger å gå ut døra, få litt frisk luft, se noe annet enn innsiden av eget hus osv. er nok veldig reellt, om en kanskje ikke så lett å forstå for de som ikke har det slik.

Ja, men må man så må man, og da viser det deg at de aller fleste greier mye mer enn de tror. Det er lett å slenge ut et "det hadde jeg aldri greid", som en uttrykksmåte, selv om det ikke er helt sant når situasjonen er der.

Jeg har også vært der at jeg trodde at jeg måtte ut minst en gang hver dag.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 18:52   #317
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.938
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men hvis det ikke plaget deg nevneverdig, er du vel én av dem som tåler det da? Jeg var i praksis i isolasjon de siste fire månedene av svangerskapet mitt, og kan bare si at det var veldig, veldig tøft mentalt. Mulig det hadde vært bedre om jeg ikke også hadde vært mer eller mindre sengeliggende, men det hadde nok uansett vært veldig tøft. At mange av oss helt på ekte trenger å gå ut døra, få litt frisk luft, se noe annet enn innsiden av eget hus osv. er nok veldig reellt, om en kanskje ikke så lett å forstå for de som ikke har det slik.

Det er helt riktig at man er skrudd sammen forskjellig når det kommer til dette. Jeg har selv erfaring med alvorlig sykdom som gjør meg tidvis helt husbunden, og andre jeg kjenner i samme situasjon takler det på ulike måter. Noen trenger psykolog for å takle det, mens andre tar det på strak arm. Vet mange kronisk, husbundne syke håper må større forståelse for den påkjenningen det faktisk er - ikke bare å være innenfor husets fire vegger 2, 4, 6 eller 12 uker, men faktisk måneder og år.

Jeg priser meg lykkelig over at jeg en av de som takler det å være husbunden.

Når det er sagt så mener jeg at det i disse covid-19 tider ikke er snakk om isolasjon over såpass lang tid at det virkelig skal gå på stumpene løs. Og gjør det det så er det vel hjelpelinjer man kan ringe i regi av mental helse e.l.?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 19:45   #318
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.459
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Ja, det jeg mente er at for meg var det snakk om en kortvarig periode, og det takler de aller fleste. For de som av ulike grunner ikke kan gå ut på mye lenger tid må det virke enda mer absurd å lese om de som er helt avhengig av en joggetur hver dag for å overleve. Man er faktisk ikke det. Langvarig isolasjon er selvsagt svært belastende for alle, noen mer enn andre. Men ingen MÅ ut minst en gang hver dag, og ingen MÅ til varmere land for å overleve vinteren. At det blir tungt om man ikke får det, når det er noe man er vant med eller har sett fram til, det er noe annet. Selvsagt er det tungt. Men for noen er det normalen, korona eller ikke, de har ikke noe valg, og de overlever da vinteren de også.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 20:25   #319
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.442
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Det var en utrykksmåte. Skjønner såklart at noen har det verre. Både nå og til vanlig.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 20:34   #320
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi håper på reprise av 2018, vi, med varme og sol fra mai til høsten. Det er lov å håpe.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no