Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-04-20, 21:02   #321
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Det er lett å slenge ut et "det hadde jeg aldri greid", som en uttrykksmåte, selv om det ikke er helt sant når situasjonen er der.

Men nå er det vel ikke slik at vi uttrykker oss 100% presist til enhver tid? Det er jo ganske vanlig å over- eller underdrive når vi snakker. Jeg skjønner liksom ikke poenget med å påpeke at det folk sier ikke er bokstavelig? Det skjønner jo de som sier det også.

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Når det er sagt så mener jeg at det i disse covid-19 tider ikke er snakk om isolasjon over såpass lang tid at det virkelig skal gå på stumpene løs. Og gjør det det så er det vel hjelpelinjer man kan ringe i regi av mental helse e.l.?

Jeg har ingen problemer med å se at for mange kan det være lang nok tid. Vi har jo holdt på i en måned nå, og vi vet ikke hvor lenge det skal vare. Og mange påpeker jo at nettopp det er det verste. Jeg er en sånn som tror at alt er normalt når vi kommer til juni, mens jeg ser andre ikke tror ting vil være normalt før langt uti 2021. Er man i sistnevnte kategori, er det nok ganske lett å bli ganske nedbrutt nå.

Jeg er forøvrig en som har måttet klare meg uten ferie egentlig hele livet. Jeg er snart 35 og har vært utenfor Norge (med unntak av dagsturer til Sverige) to ganger i livet. Jeg har aldri vært utenfor Europa og de to feriene jeg har vært på har kun vært langhelger. Jeg klarer ikke helt å provoseres av de som bruker store ord for å fortelle hvor fælt det er for dem at de ikke får dratt på sommerferie i år.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:35   #322
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men nå er det vel ikke slik at vi uttrykker oss 100% presist til enhver tid? Det er jo ganske vanlig å over- eller underdrive når vi snakker. Jeg skjønner liksom ikke poenget med å påpeke at det folk sier ikke er bokstavelig? Det skjønner jo de som sier det også..

Ja, det er klart. Men jeg skjønner også at det er noen som kan reagere mer negativt når det formuleres slik. For det er fullt mulig å uttrykke skuffelse over planer som går i vasken, med store ord også, uten samtidig å beskrive det man vet er andres normalferie som et dårlig alternativ, som man nærmest forgår om man må lide seg gjennom. Da må man kanskje regne med litt flere reaksjoner av typen "javel, velkommen til min verden". Men at det er kjipt å avlyse ferier og andre ting man har sett fram til er det ikke tvil om. Uansett hvor store eller små planer det er snakk om.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 21:59   #323
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.001
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Signerer My.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 22:49   #324
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg signerer også My.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-04-20, 23:51   #325
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.033
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Enig med My. Jeg syns det er helt uproblematisk å avlyse eventuelle ferieplaner. Vi blir hjemme og benytter anledningen til å bygge ny veranda og bytte noen vinduer. Det kommer nye somre og nye muligheter. Vi bor i nord, og er vi heldig får vi 5-6 fine sommerdager denne sommeren. De skal forhåpentligvis nytes på en ny og fin veranda.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 07:07   #326
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg synes absolutt ikke det er uproblematisk jeg altså, men klamrer meg fortsatt til et håp. Skal klare å få til en fin ferie uansett, men ønsker veldig å møte de vennene vi hadde planlagt å møte. Vi har heldigvis ikke bestilt noen billetter enda, men satser på å bare kjøpe flybilletter på relativt kort varsel hvis det blir mulig. Siden vi skal besøke folk og bo privat er vi ikke avhengig av hotell.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-04-20 kl 07:47.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 09:25   #327
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.384
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi hadde jo planlagt en virkelig stor ferie i år, som vi har spart til i flere år. Emosjonelt har det gått greit å avlyse den, og vi har vært heldige med å få tilbake alle pengene (så godt som). Men jeg ser jo at det er stor sjans for at samme type ferie vil bli ekstremt mye dyrere til neste år, fordi både flyselskaper og hoteller lider tap nå. Akkurat den tanken orker jeg ikke dykke for mye ned i, fordi det vil gjøre meg veldig trist. Denne turen var Hiawatas konfirmasjonspresang, og den ble allerede utsatt fra i fjor til i år.

Vi har hatt hjemmeferie mange ganger vi, og jeg er godt vant til å behandle nærmiljøet som en feriedestinasjon. Det jeg syns er vanskelig i år, er mangelen på mulighet til å forberede seg på noe som helst. For meg er ferie minst like mye forberedelsene og research. Nå vet vi jo ikke om vi kan reise i Norge utover dagsturer, og ikke minst: om det i det hele tatt vil være mulig å gjøre noe fordi hvert eneste hotell, pensjonat og aktivitet vil være fullbooket.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 09:27   #328
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Ja, usikkerheten og manglende mulighet til å planlegge synes jeg også er noe av det verste med det hele. Jeg er vanligvis flink til å ta ting på sparket, men en viss forutsigbarhet hadde vært fint.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 09:43   #329
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.016
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg har flybilletter til vestlandsferie, der jeg og mine barn skulle ha tre uker sammen med min mor i hennes feriehus. Min mor som snart er 80, har kreft og diverse. Jeg vet ikke hva jeg gjør, men må på et tidspunkt ta stilling til om jeg skal ordne med leiebil, og returbilletter (egentlig er det meningen at eksmannen skal overta ungene sørpå, men det spørs vel det også).

Om det er lov å reise innad i landet i ferien, drar jeg og ungene alene? Eldste vil helst ikke dra om ikke bestemor er der ("da er jo hele vitsen borte"). Jeg synes det er vanskelig å avgjøre, og vanskelig å ikke kunne ta en avgjørelse før i siste liten.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 09:54   #330
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg synes det må være greit å si seg skuffet over at ferien blir avlyst uten ALLTID å måtte tenke på barna i Afrika eller andre som har det mye verre. Helt ærlig synes jeg det er litt slitsomt med dette forumet, at man ALLTID må korrigere folk til å holde seg innenfor PK-rammen, hvis man sier noe litt fra hofta uten se det kjempestore bildet.

Selvsagt overlever man, men selvsagt er det stor forskjell på hvilket vær man bor i og hvordan man takler det. Det er en grunn til at jeg har flyttet (rømt) fra Vestlandet. Nå er jeg så heldig at jeg har hytte i et solrikt område, men hvis jeg skulle måtte holde meg i rekkehuset jeg hadde i Bergen med 21 feriedager med regn, hadde jeg seriøst gått på veggene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 09:59   #331
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Nå har vi hatt en fin påske hjemme, så det gjør meg ingenting å kjøre reprise på det i sommer. Kanskje blir det Stolpejakt-sommer i stedet?

Jeg har dog ikke råd til å tape de 25000 kr. jeg har lagt ut i flybilletter, så jeg sitter her og venter på kansellering. Jeg brukte ukevis på å lage et skikkelig bra turopplegg for oss i New Zealand, men jeg gidder ikke bli sur av det.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:01   #332
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.813
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det må være greit å si seg skuffet over at ferien blir avlyst uten ALLTID å måtte tenke på barna i Afrika eller andre som har det mye verre. Helt ærlig synes jeg det er litt slitsomt med dette forumet, at man ALLTID må korrigere folk til å holde seg innenfor PK-rammen, hvis man sier noe litt fra hofta uten se det kjempestore bildet.

Selvsagt overlever man, men selvsagt er det stor forskjell på hvilket vær man bor i og hvordan man takler det. Det er en grunn til at jeg har flyttet (rømt) fra Vestlandet. Nå er jeg så heldig at jeg har hytte i et solrikt område, men hvis jeg skulle måtte holde meg i rekkehuset jeg hadde i Bergen med 21 feriedager med regn, hadde jeg seriøst gått på veggene.

Jepp.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:10   #333
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

De fleste synes vel det er greit å si seg skuffet over at ferien blir avlyst? Tor ikke så mange har reagert på det, uten at jeg husker alle innleggene like godt. Jeg reagerer i alle fall ikke på det, og er selv lei meg over at våre ferieplaner trolig ikke kan gjennomføres. Ikke fordi alternativet er så forferdelig, men fordi jeg og hele familien hadde sett veldig fram til akkurat det.

En annen ting med dette forumet er at det er så mange ulike folk i så ulike situasjoner her inne, og det kan være greit å ha i bakhodet før man dundrer løs om hvor ulidelig det er å måtte ha ferie i Norge dette ene året, når man hvert år ellers har ferier som andre bare kan drømme om. Det handler ikke om barna i Afrika, det handler om den som leser innlegget ditt. Den du skriver til. Som sagt, skuffelsen over planer som går i vasken er det ingen som sier noe på, og vi har alle lov til å være lei oss, og gi uttrykk for det, selv om det finnes mange som har det verre. Og det er absolutt lov å uttrykke at man synes hjemmeferie er noe dritt også, selv om det er snakk om bare ett enkelt år, men da bør man også ha forståelse for manglende sympati fra andre som aldri får noe annet.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 16-04-20 kl 10:45.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:21   #334
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.216
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det må være greit å si seg skuffet over at ferien blir avlyst uten ALLTID å måtte tenke på barna i Afrika eller andre som har det mye verre. Helt ærlig synes jeg det er litt slitsomt med dette forumet, at man ALLTID må korrigere folk til å holde seg innenfor PK-rammen, hvis man sier noe litt fra hofta uten se det kjempestore bildet.

Selvsagt overlever man, men selvsagt er det stor forskjell på hvilket vær man bor i og hvordan man takler det. Det er en grunn til at jeg har flyttet (rømt) fra Vestlandet. Nå er jeg så heldig at jeg har hytte i et solrikt område, men hvis jeg skulle måtte holde meg i rekkehuset jeg hadde i Bergen med 21 feriedager med regn, hadde jeg seriøst gått på veggene.

Enig!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:49   #335
noen
This is normal!
 
noen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Innlegg: 10.437
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av My, her.

De fleste synes vel det er greit å si seg skuffet over at ferien blir avlyst? Tor ikke så mange har reagert på det, uten at jeg husker alle innleggene like godt. Jeg reagerer i alle fall ikke på det, og er selv lei meg over at våre ferieplaner trolig ikke kan gjennomføres. Ikke fordi alternativet er så forferdelig, men fordi jeg og hele familien hadde sett veldig fram til akkurat det.

En annen ting med dette forumet er at det er så mange ulike folk i så ulike situasjoner her inne, og det kan være greit å ha i bakhodet før man dundrer løs om hvor ulidelig det er å måtte ha ferie i Norge dette ene året, når man hvert år ellers har ferier som andre bare kan drømme om. Det handler ikke om barna i Afrika, det handler om den som leser innlegget ditt. Den du skriver til. Som sagt, skuffelsen over planer som går i vasken er det ingen som sier noe på, og vi har alle lov til å være lei oss, og gi uttrykk for det, selv om det finnes mange som har det verre. Og det er absolutt lov å uttrykke at man synes hjemmeferie er noe dritt også, selv om det er snakk om bare ett enkelt år, men da bør man også ha forståelse for manglende sympati fra andre som aldri får noe annet.

Nettopp.

__________________
There is a crack in everything. That's how the light gets in. (Leonard Cohen, 1992)
noen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:56   #336
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi håper på reprise av 2018, vi, med varme og sol fra mai til høsten. Det er lov å håpe.

Da håper Helgeland på en reprise fra 1980. Det var vel sist vi hadde en hel sommer med finvær!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:58   #337
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.422
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

2018 eller 2014.

Vil definitivt ikke ha reprise av sommeren 2015 i alle fall.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:58   #338
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Men FOR en sommer det var

Opprinnelig lagt inn av Pasta, her.

Da håper Helgeland på en reprise fra 1980. Det var vel sist vi hadde en hel sommer med finvær!

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 10:59   #339
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Kunsten er å forklare hvorfor man selv er lei seg og fortvilet, UTEN å samtidig si at det mange andre driver med og VELGER - ikke er bra nok. Jeg skjønner det er sårt når man egentlig gjerne skulle gjort noe annet, og det oppleves som at andre peker på livet man har og sier at DET nærmest er uutholdelig - men jeg tror man må jobbe litt med å tenke at utgangpunktet handler ikke om det. Det handler kanskje vel så mye om fokus, mental overlevelsesevne, endringsvilje, kreativitet og evne å finne glede _der man er_.

Når det kommer til ferie på FP og ellers gjelder regelen om at man gjerne kan påpeke at man aldrialdrialdri ville valgt en ferieform som dreier seg om lange og stressende flyturer, hotell og andre løsninger med fokus på å slippe matlaging og klesvask, eller overfylte strender og populære turistdestinasjoner hvor man muligens kan treffe skandinaver. Å påpeke at ferieformer closer to home, gjerne hengende i skogen med telt og fiskestang, er helt uaktuelt som gulroten man går å gleder seg til hele våren, er ofte ikke like greit.

Jeg synes generelt at folk kunne være litt rausere med hverandre og ta høyde for at vi er ulike. Både i sinn og skinn. Ingen av våre hverdager er kopi av hverandre, og ingen kjenner naboens behov for pusterom i inn- eller utland. Ikke sleng med leppa om telt på terrassen og biltur på Vestlandet, og ikke himle over charter eller EuroDisney.

Jeg har mange venninner som er friskuser og ut i skogen og opp i trærne. Opp på fjellet, gå fra hytte til hytte, nært og kjært og krabbefiske. JEG er ikke sånn. Jeg skulle gjerne vært det, jeg synes det SER veldig fint ut når #liveterbestute, og DE koser seg jo plenty - men jeg har ikke lenger knær til å gå på ski eller sti i timesvis. Jeg bruker dessuten så mye av min tid på å serve andre rundt om - at min form for ferie (= avslapping og fri fra det vanlige) bør handle om noe annet enn å flytte kjøkkenet til et annet sted, inne eller ute.

Jeg synes med andre ord at ALLE skal få være lei seg over planene som ikke ble - det handler jo om en selv og ikke alle andre.

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-20, 11:12   #340
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.545
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg synes det må være greit å si seg skuffet over at ferien blir avlyst uten ALLTID å måtte tenke på barna i Afrika eller andre som har det mye verre. Helt ærlig synes jeg det er litt slitsomt med dette forumet, at man ALLTID må korrigere folk til å holde seg innenfor PK-rammen, hvis man sier noe litt fra hofta uten se det kjempestore bildet.

Veldig enig i dette.

Reprise på Sommeren 2018 er mitt største mareritt. Skjønner ikke at det er mulig å ønske å gjenta en sommer som førte til økonomisk krise for bønder, nedslakting av dyr pga. formangel, tørke, skogbranner osv. Å ønske seg det er mye, mye mer dustete enn å uttale seg litt sleivete om hvor ille det er å ikke få reise til utlandet.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no