Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Koronavirus og ferieplaner

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-03-20, 17:33   #161
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg skulle vært sammen med familien min med barn i begynnelsen av påsken - de består av 32-åring med MS, 29-åring med ME, 70-åring med blodtrykksmedisiner, og 62-åring med leddgikt og svak cellegiftbehandling. Så jeg tror vel at vi blir her da.

Er mer usikker på Hellasferien i slutten av juni. Kan kanskje vente litt før jeg avbestiller, men det er nok den retningen dette tar.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-20, 18:55   #162
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.715
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Påsken skal vi på hytta- setter jeg går bra.
All annen ferie er et eneste stort spørsmål.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-20, 19:02   #163
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Rett over 70 og friske. Er vel mer bekymra for evt smittespredning på flyplassen/flyet.

Se det an?

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-20, 19:03   #164
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Påskeferien i Tallinn utgår. Flybillettene er avbestilt, og hotellet (som ikke kan avbestilles) har jeg fått endret til åpen dato foreløpig. Håper det blir mulig med en tur dit senere i år.

Sommerferien i Nice gidder jeg ikke å tenke på nå, det får jeg vurdere når det nærmer seg.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-20, 19:23   #165
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Kun planer om hytta. Datteren i huset skulle til Portugal i påsken og rett ved Milano i august. Tipper begge deler utgår.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-20, 19:26   #166
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.181
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi skulle gjerne ha reist til England, men aner ikke om det vil være mulig/forsvarlig så jeg bestiller ingen billetter foreløpig.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-20, 22:23   #167
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg har kansellert alle hotell og airbnb jeg hadde booket til interrail. Litt trist, men nødvendig.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-20, 22:39   #168
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vurderer å bruke hele feriebudsjettet på svømmebasseng til hagen. Koster kanskje litt mer enn en sommerferie da (hvor finner man ut av sånt?) men det kan jo være lenge til neste ferietur.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-20, 22:46   #169
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 651
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Kanskje det ikke blir ferie på 1-2 år.

Vi har avbestilt det meste. Noe penger tapt. Jaja. Surt, men det er de som har det langt verre nå, og situasjonen er jo spinnvill, så jeg tenker man får være glad om det går bra med flest mulig.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-20, 23:10   #170
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.400
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vurderer å bruke hele feriebudsjettet på svømmebasseng til hagen. Koster kanskje litt mer enn en sommerferie da (hvor finner man ut av sånt?) men det kan jo være lenge til neste ferietur.

Jeg har stor plen og like ikke å klippe gress. Glimrende ide!

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-03-20, 23:15   #171
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

https://www.bassengutstyr.no/

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-20, 00:30   #172
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.452
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Jeg har kansellert alle hotell og airbnb jeg hadde booket til interrail. Litt trist, men nødvendig.

Vi booket det meste av Airbnb underveis på interrail, hadde bare booket de tre første overnattingene før vi dro, og selv det gjorde vi bare uka før. Da var det jeg, mannen og våre tre barn som reiste. Det fungerte helt fint! Vi valgte å gjøre det sånn for å ha fleksibiliteten til å endre reiserute etter vær og innfall. Selve interrailbillettene kjøpte vi også bare noen dager før vi reiste. Så det er jo fullt mulig for dere å reise på interrail likevel, om situasjonen skulle vise seg å tillate det når sommeren kommer.

Svømmebasseng i hagen hadde jo vært gøy, hadde det ikke vært for at vi bor på en breddegrad hvor det sjelden frister, og i et terreng hvor jeg ikke engang ville anbefalt meg selv å grave ut til svømmebasseng foran huset.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 07:05   #173
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.551
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Ulempen med basseng i hagen er at det er et ekstremt trekkplaster for alle ungene i nabolaget. Man skulle jo helst bare leke med en eller to.

Men ja, prosjekter i hagen i sommer! Selv vår relativt lavterskel "besøke svigers" kan jo finne på å utgå, og å samles på stranda er heller ikke 1 eller 2....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 07:21   #174
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.005
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Jeg har ikke kommet så langt at sommerferien er bestilt.
Vi skal bare innad i Norge, i juli. Hadde dere bestilt eller ventet?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 07:34   #175
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

I år skal ferien, og feriepenger, benyttes til rehabilitering av bad samt maling av hus utvendig.

Vi kjøpte båt i fjor, og den har vi planer om å benytte enda mer i år enn i fjor. Forskjellen i år blir vel at vi ligger i uthavn i stede for i havner som Son, Horten og Tønsberg.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 07:59   #176
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Alle dere som har bestilt reiser, følg med på hva forsikringsselskapet deres sier om hva som dekkes og ikke, for det ser ut til å endre seg ettersom rådene fra FHI og UD endrer seg.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 08:45   #177
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Jeg har ikke kommet så langt at sommerferien er bestilt.
Vi skal bare innad i Norge, i juli. Hadde dere bestilt eller ventet?

Planen her var biltur til Göteborg og bo i området ei ukes tid, men nå venter vi. Hvis det blir mulig å dra i det hele tatt, legger vi kanskje ferien seinere, eller det blir to-tre netter på hotell eller noe et sted. Vi kan da klare oss helt uten ferietur om vi må, så vi satser på å være fleksible. Vi mister antakelig pengene for påskeferien som det er, det holder.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 08:57   #178
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.005
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Vi må ha fly og båt, men bor hos familie (min familie). Det er enten eller. Vi kan ikke dytte på den.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 09:03   #179
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Hva er det med hyttefolket som reiser til hytte selv om det er tydelig sagt at de skal bli hjemme. Selv om du er frisk nå kan du være smittet. Det er ikke kapasitet i hyttekommunene til å ta seg av syke. Dra hjem! Dette provoserer meg minst like mye, om ikke mer, enn hamstringen. https://www.nrk.no/osloogviken/onske...yke-1.14943794

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-20, 09:16   #180
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.005
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Koronavirus og ferieplaner

Ja det er galskap. Brytes ikke og kjøres ikke opp løyper så jeg i Vinje.
De må jo ha fått med seg at de skal holde seg hjemme.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no