Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Akk, de små ting (glemte frimerke)

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-10, 13:13   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Akk, de små ting (glemte frimerke)

Jeg sendte avgårde en lefse viktige papirer her forleden, og har stusset litt over manglende respons fra mottaker. Helt til jeg fant ut at jeg tydeligvis har glemt det lille ekstra ..også kalt frimerke.. da det fortsatt lå pent plassert i lommeboken min Hva skjer med brevsendingen nå? Jeg har selvsagt ført på avsender. Kan jeg regne med å få brevet tilbake, eventuelt at de sender det til mottaker og sender meg litt straffeporto, eller bør jeg anse det som tapt?

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 01:42   #2
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Akk, de små ting ...

Svar: Man får straffeporto med hyggelig oppdateringsbilde av brevsendingen i tilfelle man skulle være så glemsk at man også hadde glemt at man hadde sendt det

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 01:44   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akk, de små ting ...

Greit å vite.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 01:45   #4
Vito
Weeeee
 
Vito sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Bergen
Innlegg: 1.520
Blogginnlegg: 14
Vito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smartVito imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Akk, de små ting ...

__________________
Den er klok den som forbedrer seg selv og godtar andre.
Vito er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 09:57   #5
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Akk, de små ting (glemte frimerke)

Noen ganger leverer de bare brevet også. Gratis.

  Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 09:59   #6
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akk, de små ting (glemte frimerke)

Håper det ikke var en jobbsøknad da.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 10:00   #7
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akk, de små ting (glemte frimerke)

Jeg fikk en cd-singel sendt fra england en gang. Han som sendte den hadde visst ikke klistret på nok frimerker, så JEG fikk krav om straffeporto!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 10:06   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akk, de små ting (glemte frimerke)

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg fikk en cd-singel sendt fra england en gang. Han som sendte den hadde visst ikke klistret på nok frimerker, så JEG fikk krav om straffeporto!

Mottaker får portokravet ja, om ikke avsender har skrevet navn/adresse på konvolutt/pakke.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 10:21   #9
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akk, de små ting (glemte frimerke)

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg fikk en cd-singel sendt fra england en gang. Han som sendte den hadde visst ikke klistret på nok frimerker, så JEG fikk krav om straffeporto!

Det er en skikkelig "nice" regel

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 23:25   #10
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akk, de små ting (glemte frimerke)

Forrige måned klarte jeg å sende brev til både NAF og NAV uten porto og avsender på. Har fått refundert pengene jeg skulle uten fradrag fra NAF hvertfall. Fra NAV trenger jeg vel ikke å sjekke før om noen måneder.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 23:48   #11
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Akk, de små ting (glemte frimerke)

Ah, kjekt å vite... Men var det posten som hadde sendt bilde og melding om straffeporto, eller var det mottaker... For hvis det er mottaker, så er det jo opp til hver enkelt mottaker?

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Forrige måned klarte jeg å sende brev til både NAF og NAV uten porto og avsender på. Har fått refundert pengene jeg skulle uten fradrag fra NAF hvertfall. Fra NAV trenger jeg vel ikke å sjekke før om noen måneder.



Du bør ikke holde pusten mens du venter nei...

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 23:52   #12
Finni
Bør lage seg en tittel selv
 
Finni sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.276
Blogginnlegg: 5
Finni er populærFinni er populærFinni er populærFinni er populær
Standard

Sv: Akk, de små ting (glemte frimerke)

Opprinnelig lagt inn av Enilennah, her.

Ah, kjekt å vite... Men var det posten som hadde sendt bilde og melding om straffeporto, eller var det mottaker... For hvis det er mottaker, så er det jo opp til hver enkelt mottaker

Det er posten som sender straffeporto.

__________________
FINNI
gullungene -97, -02 og -05
Finni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 23:54   #13
Eni
tøff som havregrøt
 
Eni sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: oppi nord
Innlegg: 337
Eni er litt kulEni er litt kul
Standard

Sv: Akk, de små ting (glemte frimerke)

Opprinnelig lagt inn av Finni, her.

Det er posten som sender straffeporto.

Regna jo med det ja. Men som Fibi og Absalone sier, så er det jo mottaker som får portokravet...

__________________
1998 2001 2007
Eni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-10, 00:04   #14
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv
 
Barbarella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.561
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Sv: Akk, de små ting (glemte frimerke)

Opprinnelig lagt inn av Enilennah, her.

Regna jo med det ja. Men som Fibi og Absalone sier, så er det jo mottaker som får portokravet...

Det er hvis det ikke er påført noen avsender.

__________________
2001 - 2005 - 2007 - 2016
Barbarella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no