Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise alene med barn til sydligere strøk

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-11, 23:11   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Joda, vi reiser hvert år og ihvertfall de to eller tre siste årene(Oslo lufthavn)har vi sjekket inn på automat,
men det går kanskje an å gjøre begge deler.
Men dette går nok helt fint, typisk meg å bekymre meg for sånt.

Gleder meg til å ha en skikkelig mor og barn uke, vet at ungene setter stor pris på det

Ah dårlig lokalkunnskap kanskje, her oppe er det gamleterminalen for charterturer. Men uansett, automatinnsjekk er jo nesten enklere. Da er det ofte mindre kø også, ungene må jo ha med seg ds for å holde ut køståinga her nord.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 23:53   #22
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Det er derfor vi kjører rutefly når vi drar med ungene. Finne den køen som er kortest og den terminalen det er minst folk. I alle fall på Kreta er det gull verdt å slippe unna charterkaoset.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 12:37   #23
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Akkurat DET trenger du ikke grue deg til. Du bare kommer tidlig så dere får sitte sammen og finner den køa som er lengst av alle. Det pleier ikke være maskininnsjekk på charter. Og så lenge man har billetter, pass og penger kan alt annet ordnes underveis. Det er mitt mantra når jeg reiser.

Å joda, det er egne charter innsjekks-maskiner også. I hvert fall på Gardermoen. De står helt for seg selv og man trykker bare inn riktig turoperatør (Ving, Star Tour osv.) og deretter gir alt seg selv. Det er såkalt prebooking på de fleste charterfly. Dvs. seteplassering er gjort før man fysisk sjekker inn. Dette for å sikre at familer får sitte sammen eller i hvert fall rett i nærheten av hverandre.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:53   #24
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Å joda, det er egne charter innsjekks-maskiner også. I hvert fall på Gardermoen. De står helt for seg selv og man trykker bare inn riktig turoperatør (Ving, Star Tour osv.) og deretter gir alt seg selv. Det er såkalt prebooking på de fleste charterfly. Dvs. seteplassering er gjort før man fysisk sjekker inn. Dette for å sikre at familer får sitte sammen eller i hvert fall rett i nærheten av hverandre.

Ja, jeg har blitt korrigert. Det er jo en kjempefordel at det er blitt sånne maskiner. Den køen på Værnes er jo grusom.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 14:55   #25
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Ikke for det, før var det jo endel tid å spare på å bruke automatinnsjekk. Det er det vel strengt tatt ikke lenger da køen både foran automaten og foran bagdroppinga er lang som fy og man må vise frem alt man har av papirer uansett. Egentlig er det slik det var før man fikk automatene bortsett fra at man i tillegg må bruke automaten. Sånn sett fra kundesynspunkt. Eller - en fordel med automatene er at man selv får velge plass.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 15:06   #26
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ikke for det, før var det jo endel tid å spare på å bruke automatinnsjekk. Det er det vel strengt tatt ikke lenger da køen både foran automaten og foran bagdroppinga er lang som fy og man må vise frem alt man har av papirer uansett. Egentlig er det slik det var før man fikk automatene bortsett fra at man i tillegg må bruke automaten. Sånn sett fra kundesynspunkt. Eller - en fordel med automatene er at man selv får velge plass.

Det går jo raskere når man leverer bager og kofferter siden man allerede har sjekket inn, synes ikke køene har vært så ille.
På charter tror jeg ikke man får velge seter, kun ved forhåndsbestilling, og det koster penger.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 17:44   #27
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Jeg var på Rhodos alene med mine 3 jenter i fjor.
Det gikk kjempefint.(De var 7, 10 og 5 år)
Jeg var forøvrig glad for at vi valgte all inclusive, så vi slapp å styre så mye med matlaging.

Var kun da jeg slepte rundt på kofferter da vi dro hjem på nattestid at jeg syntes det ble slitsomt.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 17:55   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.878
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Gojenta: Gikk det fint å holde øye med alle tre i bassenget også?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 17:55   #29
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Opprinnelig lagt inn av Go\jenta, her.

Jeg var på Rhodos alene med mine 3 jenter i fjor.
Det gikk kjempefint.(De var 7, 10 og 5 år)
Jeg var forøvrig glad for at vi valgte all inclusive, så vi slapp å styre så mye med matlaging.

Var kun da jeg slepte rundt på kofferter da vi dro hjem på nattestid at jeg syntes det ble slitsomt.

Vi har en veldig gunstig hjemreise, flyet går 13.40 og mannen henter oss på flyplassen.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 18:38   #30
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Reise alene med barn til sydligere strøk

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Gojenta: Gikk det fint å holde øye med alle tre i bassenget også?

Ja, det gikk fint. 8-åringen måtte ha på seg armringene hele tiden,- og jeg fulgte med på dem.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no