Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vil gjerne ha reisetips - Mexico

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-01-11, 16:39   #21
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil gjerne ha reisetips - Mexico

Jeg kan aldri tenke meg at Cancun er spesielt risikabelt, altså. Det er jo et turistområde, og mye av kriminaliteten som herjer i Mexico rammer først og fremst meksikanere. Jeg er nok preget av at jeg har bodd i Guatemala i områder som ambassaden overhodet ikke anbefaler, men jeg synes ofte det kan være overdrevet mye skremselspropaganda når det gjelder disse landene. Ja, det skjer mye jævlig i Mexico for tiden, og en bør passe på seg selv og unngå å reise om natten og ikke oppholde seg i de skumleste områdene. Har en med barn, må en selvsagt ta mer hensyn enn hvis en ikke har det. Bruke sunt folkevett, rett og slett. Men ikke la skrekken ta overhånd. Synes jeg, da. Det er selvsagt grusomt det du forteller, Pelen, men det er såvidt jeg vet få tilfeller av turistkidnappinger i Mexico. Se mer her (ambassadens hjemmeside).

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 16:45   #22
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil gjerne ha reisetips - Mexico

Jeg tror også at det er lite av turistkidnapping og annet. Erfaringsmessig så vet jeg også at det er mye skremselspropaganda er overdrevet, men man kan jo være klar over det å ta hensyn og kanskje ordne privatsjåfør osv i områder som er litt mer "vanskelige". Eia har jo også stor erfaring når det gjelder Latin Amerika.

Cancun skal være helt safe.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 16:47   #23
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vil gjerne ha reisetips - Mexico

@ingling: Vi er ganske bereiste i denne delen av verden. Jeg er enig i din tolkning av sikkerhetsinformasjonen, og vi er selvsagt ekstra påpasselige når vi har med sønnen vår. Å kjøre på kvelden f. eks., er uansett ikke noe vi ville gjort sist vi var der heller, i 2000.

Det er imidlertid veldig trist å lese om økningen av kriminalitet og narkokrigen som pågår. Jeg leser også at Acapulco er nevnt som et av områdene, så turiststedene blir ikke spart 100 %.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:01   #24
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vil gjerne ha reisetips - Mexico

Ja, det er veldig trist med den utviklingen som er både i Mexico og lenger sør. Jeg merket stor forskjell på Guatemala fra 2004 til 2008, og i Mexico er det nok verre pga narkotika. Veldig trist for befolkningen, som i stadig mindre grad er trygge. Dette blandet med en menneskerettssituasjon som på ingen måte er bra gjør det hele ganske dystert akkurat nå.

Jeg mente jo ikke å antyde at dere ikke var kjent i området, jeg ville bare nyansere litt en del av informasjonen en kan støte på. Det ser ut til at vi er enige.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:26   #25
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vil gjerne ha reisetips - Mexico

Jeg er bare glad for all informasjon, kjent eller ukjent, og tar alt opp i beste mening.

Noen som har tips til steder og bosteder på Yucatan? Vi liker veldig godt litt mindre pensjonater / hoteller, men gjerne i nærheten av fin strand. Det trenger ikke være charter i nærheten (om det lar seg gjøre å unngå).

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:32   #26
Betty
Superaktiv
 
Betty sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 348
Betty er populærBetty er populærBetty er populærBetty er populær
Standard

Sv: Vil gjerne ha reisetips - Mexico

Søk på Tulum. Lite, fantastisk nydelig sted hvor man kan finne øde strender å gå langs.

__________________
Storesøster, mai-06.
Lillesøster, april-09.
Betty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:35   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.401
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vil gjerne ha reisetips - Mexico

Tulum har mannen min snakket om også, men han har ikke vært der på 25 år så det kan jo muligens ha forandret seg litt siden da. Min venninne skriver:

Sitat:

For now I will tell them to not go to these states: Guerrero, Michoacan, Durango, Tamaulipas, Nuevoleon, Coahuila and of course Chihuahua.

Men om det er noen fler spørsmål om steder så kunne jeg bare spørre.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no