Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye alkohol drikker du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange alkoholenheter drikker du i løpet av uken?
15 eller fler. 0 0%
10-14 2 1,35%
5-9 24 16,22%
1-4 22 14,86%
Jeg drikker gjerne et glass til maten en hverdag. 29 19,59%
Jeg drikker kun alkohol i helgen og andre festligheter. 16 10,81%
Jeg drikker kun om jeg er på fest eller lignende. 16 10,81%
Jeg drikker meg ganske snydens når jeg først drikker. 5 3,38%
Jeg drikker meg lett på druen. 26 17,57%
Jeg drikker aldri slik at jeg blir beruset. 15 10,14%
Jeg er avholds som følge av et bevisst valg. 11 7,43%
Jeg er avholds fordi jeg ikke liker alkohol. 5 3,38%
Jeg drikker sjeldnere enn hver uke men oftest hver mnd. 37 25,00%
Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd. 48 32,43%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-08, 20:56   #81
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Drikker 1-4. Veldig varierende.
Kan gå måneder uten å smake alkohol, i helgen ble det noen få glass vin, med godt selskap selvsagt

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-08, 20:57   #82
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Altså, "drakk 17 øl" og "husker" er to ting som sjelden kommer i samme setning hos meg. I såfall er "husker" etterfulgt av "ikke".

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 00:01   #83
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

NUH, er gubbelure i styremøte. Bikkjene er "kastet ut" i hundegården, jeg skal BARE se "råsa" tv, og tar meg en øl.
Så blir det nok et par glass rødvin med ost til etterpå. Herlig!

Han kom hjem, fortalte om møtet, la seg, jeg tapper ett glass vin til. Skål!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 00:07   #84
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Og nå tar jeg ett til, og ser frustrerte fruer på tv2!

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 00:13   #85
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

1-4 (siden jeg ikke drikker så ofte som hver uke engang.)
Jeg drikker gjerne et glass til maten en hverdag.
Jeg drikker meg lett på druen. (Men ikke hver gang. Oftest holder det med ett glass, noen ganger blir jeg lett på druen - og av og til engasjerer jeg meg i ei skikkelig rotbløyte for gamle dagers skyld. )
Jeg drikker sjeldnere enn hver uke men oftest hver mnd.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 00:13   #86
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Altså, "drakk 17 øl" og "husker" er to ting som sjelden kommer i samme setning hos meg. I såfall er "husker" etterfulgt av "ikke".

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 21:47   #87
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker mindre enn en gang i året.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 21:48   #88
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker ytterst sjelden. Nå er det nesten 6 mnd siden sist jeg drakk. Jeg synes rett og slett ikke at alkohol er så godt. Kan drikke et par glass hvitvin til reker, men det er alt.

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 21:52   #89
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Smaksløkane mine hadde klart seg mykje betre utan godis og dessertar i eitt år enn utan vin.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 22:37   #90
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Veldig lite. Jeg var ute 22.12, da hadde jeg ikke drukket alkohol siden januar-07 (grunnet graviditet og amming). Vi drikker aldri alkohol her hjemme utenom når det er festligheter. Mannen liker ikke alkohol (smaken på det altså), så da blir det ikke til at jeg åpner en flaske rødvin bare for meg selv. Kan fint gjøre det om vi har gjester da, for da har jeg jo kompani Men når jeg først er ute å fester, så går der unna en del alkoholenheter, og jeg er alltid lykkelig dagen etter for at barna ikke er hjemme (de sover alltid hos mormoren og morfaren når vi skal ut)

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 23:35   #91
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg tar et glass vin i kveld også, jeg.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-08, 23:45   #92
lijander
ssscccuphersfantassschisk
 
lijander sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 752
lijander er litt kullijander er litt kullijander er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Snakker om ikke-gravid-tilstand
Drikker sjeldnere enn en gang i mnd

__________________
Misunn aldri andres gleder, du kjenner ikke deres sorger
lijander er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 00:03   #93
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Joiner Line*.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-08, 00:09   #94
Maya80
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Maya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populærMaya80 er populær
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Akuratt nå er jeg gravid, så da blir det null. Men sånn ellers snitt kansje 1 gang i mnd noen ganger flere.

Maya80 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no