Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Hva heter det?

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-08, 23:16   #21
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva heter det?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Er du fra samme by som Kisha og meg, men sier skolen og melk?

Jepp, jeg er superfisefin og har vesterålsforeldre. Har nok en del former derfra, bl.a. disse - men samtidig har jeg da hørt andre her i byen si det.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-08, 23:19   #22
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva heter det?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Jepp, jeg er superfisefin og har vesterålsforeldre. Har nok en del former derfra, bl.a. disse - men samtidig har jeg da hørt andre her i byen si det.

Jeg har aldri hørt noen andre en utflyttede Bodø-væringer si melk med e.
Ikke skolen med -en-ending heller. Merkelig. Høres nesten tilgjort ut i mine ører.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 01:24   #23
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva heter det?

Ska eg orke å gå ut i dette drittværet? :bergensk:

Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 08:43   #24
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva heter det?

Jeg er også fra samme byen som deg, Kisha. Og jeg sier "æ hæl mæ ikke ut i det hær været". Sier forøvrig fisk, låran, mælk, skola og avisa. Mi dialekt er vel så nært man kan komme, født og oppvokst her, bare bodd et par år borte. Ikke noe fisefine endinger her i gården.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 10:17   #25
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva heter det?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.

Jeg har aldri hørt noen andre en utflyttede Bodø-væringer si melk med e.
Ikke skolen med -en-ending heller. Merkelig. Høres nesten tilgjort ut i mine ører.

Bodødialekten er meget sammensatt siden det er er så mange innflyttere her. Jeg er 3. generasjon innfødt, og hører fort hvor folk kommer fra.
Jeg sier skola og og mælk. Men jeg sier også ikke.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 10:18   #26
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva heter det?

Opprinnelig lagt inn av Alexy, her.

Jeg er også fra samme byen som deg, Kisha. Og jeg sier "æ hæl mæ ikke ut i det hær været".

Og ikke.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 10:37   #27
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva heter det?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Og ikke.

Ikke helt med nå..

Jeg sier også ikke dersom det er det du mener.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 10:40   #28
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva heter det?

Ja, det var det jeg mente.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-08, 16:46   #29
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva heter det?

Sier ikke alle bodøværinger ikke da? Jeg tror ikke jeg kjenner noen som sier ikkje som er født og oppvokst i byen her.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no