Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvor kan vi reise til sommeren?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-12-10, 23:57   #1
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvor kan vi reise til sommeren?

Storesøster og jeg har lyst på sol og varme, samt å komme oss utenfor Skandinavia. Vi har feriert i Norge, Sverige og Danmark de siste 10 årene, så nå vil jeg oppleve noe annet! Mannen vil ikke fly (flyskrekk) og jeg hater å reise med båt. Lillebror er 4 år til sommeren og Storesøster nesten 9 år. Hvor skal vi reise, hvordan skal vi komme oss dit og hvor lang tid vil det ta t/r?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 00:05   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor kan vi reise til sommeren?

Dere kan komme dere til Kroatia på litt over 24 timer i effektiv kjøring. Der er det sol og varmt.

annemede er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 13:43   #3
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan vi reise til sommeren?

http://www.nsb.no/reise-i-europa/set...4598-2679.html

Hva med å sette bilen på toget? Skal koste nesten det samme som fly. Kort vei til Nord Italia og Frankrike. Og østover til Kroatia.

Jeg skulle gjerne prøvd selv, men vi har en nesten 6 meter lang og kostbar stasjonsvogn som skal/bør byttes i noe mindre først.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 11:23   #4
Lille Foo
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 17
Lille Foo har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor kan vi reise til sommeren?

Tog - genialt.

Nattog til Sverge, i underkant av 12 timer. Tog fra Malmø til København 30min. Nattog til nesten hvor som helst på litt over 12 timer. For eksempel nattog til Paris, en dag i Paris, og så nattog til Spania, eller Italia. Eller rett og slett den franske Rivieraen. Eller ta tog til Kroatia. Skal være kjempefine strender.

Lille Foo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-12-10, 21:35   #5
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor kan vi reise til sommeren?

Skal definitivt sjekke ut bil-tog, det høres veldig interessant ut og langt mer barnevennlig enn å kjøre tvers gjennom Europa.

Men Kroatia, hvordan er standarden der i forhold til nord-Italia, Spania og sør-Frankrike?

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 10:37   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan vi reise til sommeren?

Opprinnelig lagt inn av Molly, her.

Skal definitivt sjekke ut bil-tog, det høres veldig interessant ut og langt mer barnevennlig enn å kjøre tvers gjennom Europa.

Men Kroatia, hvordan er standarden der i forhold til nord-Italia, Spania og sør-Frankrike?

Vi var på øya Brac utenfor byen Split. Der var det god standard, mange luksushoteller med all inklusiv, pene strender av runde småsten og veldig rent klart vann. Fullt av Italienere. Lavere prisnivå enn i Italia.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 10:02   #7
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor kan vi reise til sommeren?

OK, det skjer noe. Jeg er reisesyk, og har lansert idéen om en langweekend i en storby på våren, sommerferie (der jeg ønsker å fly for å komme litt lenger unna) og kjærestetur til Roma til høsten. Resultat så langt: Mannen har sagt at han max kommer til å fly én gang i år!

Ettersom muligheten for barnevakt en langhelg både vår og høst er utopisk, så leter jeg nå etter en perfekt ferieleilighet i Italia. Den må ligge nær en barnevennlig strand, koselige restauranter og gjerne noen fine aktiviteter for barna. Leiligheten bør ha balkong slik at vi kan sitte og kose oss med rødvin når barna sover søtt på rommet sitt.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 10:48   #8
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor kan vi reise til sommeren?

Hvor i Italia? By eller bygd?

Jeg vet om gode leiligheter ved pene strender, men da blir det mindre aktiviteter.

10 mil sør og nord for Roma er det gode strender, shopping, aktiviteter, men da er det færre leiligheter, mye hotell. De er gjerne både små og dyre. StarTour har noe, søk Roma og gå videre til Terracina eller Toscana.

I Pittulongu på Sardinia finner du leilighet med basseng, tettsted og vakker strand. Krever leiebil. Norwegian flyr direkte til Olbia, og det er 13 km unna. Og nærmeste by.

Det er et par tråder om Sardinia her, om du er interessert.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 10:58   #9
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor kan vi reise til sommeren?

Leiebil kan kanskje funke, hvis det er mulig å få leid bil med to beltestoler? Jeg drømte faktisk for et par uker siden at vi skulle til Sardinia. Kanskje jeg er sanndrømt?

Skal sjekke StarTour. 10 mil sør og nord høres herlig ut, men vi må ha leilighet. Hotell med to små barn har jeg dårlig erfaring med.

Jeg har aldri vært på strandferie i Italia, så jeg har egentlig ikke peiling på hvor jeg vil.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no