Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kroatia

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 22:21   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Kroatia

Vi... Eh.. Jeg.. Eh...Noen drømmer intenst om ferie om dagen, men med en mann som synes toppen av lykke er hjemmeferie, må jeg presentere en flott Pakke med stor P for den O' Store Familieferien. Ungene drømmer om basseng og badeliv, og jeg om sol og varme, og min kjære vil gjerne kjøre dit.

Derfor ser jeg på Kroatia.

Men hvordan kommer man seg raskest og billigst dit? Jeg hadde egentlig tenkt båt Oslo-Kiel, men den kommer på nesten 10000 for hele familien inkludert bil. Er det vanlig takst? Er det andre måter som kan lønne seg? (Båt fra Sverige for eksempel?)

Og er det noen som har tips til bosteder med basseng?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:58   #2
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kroatia

Norwegian og leiebil.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 23:01   #3
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kroatia

Norwegian til Split, ja. Men det er ikke billig i juli.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 19:48   #4
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kroatia

Jeg har akkurat bestilt fly nå.
Ryanair, Moss til Zadar. 8400kr for 2 voksene, 2 barn og 1 baby. 31 juli til 14 august.

Så har vil leid hus med to leiligheter. Ligger 7 mil fra flyplassen og 7 km fra Sibenik. En koslig by med handlegater, gammel by og senter. Etter hva man vil.
150 m fra stranden og bitte lite basseng i hagen. Butikk 200 m borti gata osv.
Uteplass foran hver leilighet med grill og sittemuligheter.

Hver leilighet har 3 soverom og 2 bad. Lite kjøkken, liten stue. Vaskemaskin osv.
Vi skal ha en leilighet, familien min den andre. 25000kr for 2 uker for HELE huset ink utvask, sengetøy og handkler.

Altså, 20500kr for oss 5 i 2 uker. Er jeg fornøyd, JA!!!

Lønner seg å sjekke leie av hus, om man gidder å ta seg bryet. Vi vurderte charter først. Ble anbefalt et sted, men dobbeltrom med 3 barn utgikk. Og det hadde kostet 32000. Nå har vi 12000kr til å bruke på noe annet.

Sorry, skriver og skriver. Er så fornøyd.

http://www.kroatiaferie.no/index.php...rchAppPageID=2 Dette har vi leid. Siden vi leide i to uker fikk vi litt avslag. Koster egentlig 28500kr ink vask. Men hun slo av 3500kr og det er jo greit.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:26   #5
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kroatia

Det blir sikkert kjempefint. Badesko til alle er lurt, men du får tak i der nede. Kroatia er et fint land.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 21:32   #6
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kroatia

Oj, det var rimelig! Kroatia er veldig vakkert, dere får det sikkert kjempefint.

Lander dere på leiebil da?

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 09:01   #7
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kroatia

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Det blir sikkert kjempefint. Badesko til alle er lurt, men du får tak i der nede. Kroatia er et fint land.

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Oj, det var rimelig! Kroatia er veldig vakkert, dere får det sikkert kjempefint.

Lander dere på leiebil da?

Føler at jeg kuppet en tråd nå.

Det var ment som en mulig løsning for Krem. At det ikke bør koste så mye med fly og bolig. For så da å leie bil. (Derfor jeg, så ivirg, fortalte om vårt opplegg.)

De vi skal leie av, www.kroatiaferie.no , er i alle fall veldig hyggelige folk. Kanskje kan dere leie en leilighet av dem?? De har få med basseng, men de ligger rett ved stranden de fleste. Verdt å ta en titt.
De har også gode priser og fin standar på objektene. Det er mye rart å bo i rundt om, for Kroatia har en litt annen standar enn oss.

Det skal sies at det er en fin kjøretur om man vil kjøre isteden for fly da. Men om det lønner seg, det vet jeg ikke.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:37   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kroatia

Ang. å kjøre selv så har SEMBO.no forslag til reiseruter og hvor du sikkert kan få litt tips fra...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 11:14   #9
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kroatia

Opprinnelig lagt inn av Krem, her.

Vi... Eh.. Jeg.. Eh...Noen drømmer intenst om ferie om dagen, men med en mann som synes toppen av lykke er hjemmeferie, må jeg presentere en flott Pakke med stor P for den O' Store Familieferien. Ungene drømmer om basseng og badeliv, og jeg om sol og varme, og min kjære vil gjerne kjøre dit.

Derfor ser jeg på Kroatia.

Men hvordan kommer man seg raskest og billigst dit? Jeg hadde egentlig tenkt båt Oslo-Kiel, men den kommer på nesten 10000 for hele familien inkludert bil. Er det vanlig takst? Er det andre måter som kan lønne seg? (Båt fra Sverige for eksempel?)

Og er det noen som har tips til bosteder med basseng?

Vi har kjørt nedover 4 ganger, første gang var minstejenta 1 år. Kjøringa gikk veldig greit. Første året, tok vi ferje fra Gøteborg - Kiel, og det var den aller beste løsningen. De 3 andre gangene, har vi valgt bort Kiel ferje pga at det er så dyrt, og det har vært litt mer slitsomt å kjøre så langt. Sist sommer, hadde vi en overnatting nedover, og det fungerte bra. Hjem igjen, skulle vi egentlig overnatte i Tyskland et sted, men så var mannen så gira på å komme seg hjem at vi kjørte direkte. Ungene sov fint i bilen (stor bil med gode seter) mens jeg blir nærmest en zombie etter en slik tur, siden jeg ikke klarer å sove noe særlig. Så neste gang blir det garantert overnatting begge veier (ellers får gubben kjøre alene ).

Vi har reist 3 ganger til Italia (utenfor Venezia) og en gang til den Franske Rivieraen. Det andre året vi var i Italia, så reiste vi to dagsturer til Slovenia og Krotatia. Veldig imponerte over Kroatia, så om vi skal kjøre sydover i sommer også, blir det garantert et eller annet sted i Kroatia...

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:48   #10
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kroatia

Jeg har visst blandet sammen tråder.

Jeg har vært en gang i Kroatia i privat lånt leilighet med leiebil. Vi fløy med Norwegian og leide billig bil og hadde det kjempefint. Ikke basseng, men verdens fineste utsikt over havet.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 21:54   #11
Maylen
På lukket avdeling
 
Maylen sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: På lukket avdeling
Innlegg: 1.430
Blogginnlegg: 3
Maylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populærMaylen er populær
Standard

Sv: Kroatia

Ikke basseng da, men www.kroatiahus.no har leiligheter, ikke langt til stranden.

__________________
Du vet du har sittet for lenge ved PC'en,
når du dobbeltklikker tampongen opp i...
Maylen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no