Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

En ettermiddag og kveld alene i København

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-01-11, 20:37   #1
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

En ettermiddag og kveld alene i København

Skal med jobben. Tror jeg da.
Tidlig i neste uke.
What to see, eat and do?
Shopping er en av favorittsyslene
Vet ikke hvor jeg skal bo enda.
Som den "ødelagte" personen jeg er, gruer jeg meg nesten til noen timer alene. Har aldri egentid, unntatt hjemme når ungene sover og mannen ikke er hjemme. Så det er en skremmende følelse på en måte, litt spennende også da.
Det skal sies at jeg ikke er skrudd sammen helt som alle andre, vil helst være i nærheten av ungene mine Må nok venne meg til det.

Håper jeg kan finne på litt å gjøre så jeg klarer å kose meg og tiden går fort!
(egentlig er jo dette et luksusproblem)

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:35   #2
Kumilla
snart helsesøster
 
Kumilla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 1.192
Blogginnlegg: 67
Kumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populærKumilla er populær
Standard

Sv: En ettermiddag og kveld alene i København

Kan noen av dere se på denne eller er det ingen som har vært i København????

__________________
Mamma til storebror 04, lillebror 06 og bittelillebror 08.
Paradiset finner du i ditt eget hjerte
Kumilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:40   #3
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.397
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ettermiddag og kveld alene i København

Gå litt frem og tilbake på Strøget og i gatene på siden av er alltid hyggelig. Gatene som går parallellt nordvest for Strøget er også hyggelige og der finnes det også enklere restauranger der det er uproblematisk å spise alene. Ta med noe å lese og vindtette klær.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 14:56   #4
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: En ettermiddag og kveld alene i København

Sier som Pelen, rusle rundt i Strøget og kikke litt og shoppe litt. Spise ville jeg gjort i Nyhavn. (Og styr for all del unna Mamma Rosa ) Det ville jeg gjort om jeg hadde en ettermiddag/kveld til rådighet. God tur!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 15:12   #5
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: En ettermiddag og kveld alene i København

Ååå, så heldig - det kunne jeg godt tenkt meg

Jeg ville styrt unna mye av Strøget og heller rettet meg inn på områdene rundt. Masse koselige steder både ovenfor og nedenfor Strøget, og mange koselige spisesteder i f.eks Læderstræde. Der er det også fine interiør- og klesbutikker.

Jeg liker meg godt i Kronprinsensgade, Købmagergade, Pilestræde, Gammel Mønt og de andre gatene ovenfor Illum. Der finner du bl.a. Designers Remix, Day, Malene Birger, Marc Jacobs, Bruuns Bazaar osv osv. Pleier å legge meg opp en rute på kartet på forhånd. Se på Google Maps, så får du opp masse butikker på kartet. Rue Verte er en kles- og interiørbutikk som er kjempelekker (og dyr...)

Men for all del, Illum og Magasin er også vel verdt et besøk

Vi spiser nesten alltid på Ebisu (japansk restaurant i Custom House), men har også spist pizza mange ganger på Italiano i Fiolstræde. Veldig god.

Kos deg!

Legg inn

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no