Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Togtur Singapore - Thailand med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-01-11, 22:56   #1
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Togtur Singapore - Thailand med barn

Jeg har lenge hatt en drøm om å ta barna med på togtur fra Singapore til Thailand gjennom Malaysia. Jeg har selv vært i disse landene en rekke ganger, dog er det endel år siden sist. Drømmereisen ligger litt frem i tid, først må vi spare penger og minstemann på 4 må bli litt større. Kanskje sommeren 2012, kanskje senere. Reisen må skje i sommerferien, 3 eller 4 uker.

Er det noen som har gjort noe lignende, med barn? Jeg ville ikke nølt å ta reisen uten barn, men jeg er redd det kan bli litt mye reising og stress med barna. Hele togturen tar 48 timer, men vi må selvsagt hoppe av toget flere steder underveis. Jeg er også litt engstelig for eventuelle sykdommer underveis, kanskje spesielt matforgiftning.

Erfaringer, anyone?

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:01   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur Singapore - Thailand med barn

Tja. Jeg har tatt den togturen, men ikke med barn. Det er jo mange standard-alternativer å velge mellom. Fra Bangkok til Hat Yai tok vi nattoget. 1. klasse. Fin kupe, men toalett på deling med alle andre, og hull i gulvet. Husker det godt, jeg hadde magesjau. Men fin tur.

Fra Butterworth til KL tok vi også business class. Men det var en dagtur på få timer. Helt fin standard, men litt kjedelig. Masse mannfolk med aviser og ellers en helt normal tur. Turen fra KL til Singepore husker jeg lite av, men jeg har ingen traumatiske minner.

Jeg vet ikke om jeg ville tatt med småbarn på en sånn tur, men det kan jo hende at det hadde funket.

Motsatt vei tok vi også. Da hadde vi 2. klasse på en dagtur fra Butterworth til Hat Yai. Det var en lang vogn med masse senger i lengderetning på rekke og rad. Ikke noe privatliv. Vet ikke om jeg ville hatt med barn på det. Og så tok vi en liten distanse på 3. klasse. Det var trebenker og uten vinduer. Interessant, men det var greit at det ikke tok mange timer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:03   #3
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur Singapore - Thailand med barn

(jeg syntes så tydelig det stod "tortur singapor-thailand med barn" og forventet en skikkelig klagetråd )

Men høres ut som en spennende tur!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:04   #4
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur Singapore - Thailand med barn

Jeg har ikke gjort det, men togtur i Asia er sånt som jeg har store planer om å gjøre med mine unger om et par år. Go, go, go!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:16   #5
Wanda
Aktiv
 
Wanda sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 141
Wanda har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Togtur Singapore - Thailand med barn

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tja. Jeg har tatt den togturen, men ikke med barn. Det er jo mange standard-alternativer å velge mellom. Fra Bangkok til Hat Yai tok vi nattoget. 1. klasse. Fin kupe, men toalett på deling med alle andre, og hull i gulvet. Husker det godt, jeg hadde magesjau. Men fin tur.

Fra Butterworth til KL tok vi også business class. Men det var en dagtur på få timer. Helt fin standard, men litt kjedelig. Masse mannfolk med aviser og ellers en helt normal tur. Turen fra KL til Singepore husker jeg lite av, men jeg har ingen traumatiske minner.

Jeg vet ikke om jeg ville tatt med småbarn på en sånn tur, men det kan jo hende at det hadde funket.

Motsatt vei tok vi også. Da hadde vi 2. klasse på en dagtur fra Butterworth til Hat Yai. Det var en lang vogn med masse senger i lengderetning på rekke og rad. Ikke noe privatliv. Vet ikke om jeg ville hatt med barn på det. Og så tok vi en liten distanse på 3. klasse. Det var trebenker og uten vinduer. Interessant, men det var greit at det ikke tok mange timer.

Jeg ville nok valgt høyeste standard, men uansett er det mange timer på tog. Skjønner den lille skepsisen din. Tror nok jeg må jobbe litt mer med reiseplanen slik at hver etappe blir kort eller om natta.

Takk, Hyacinth!

Wanda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:19   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.875
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Togtur Singapore - Thailand med barn

Opprinnelig lagt inn av Wanda, her.

Jeg ville nok valgt høyeste standard, men uansett er det mange timer på tog. Skjønner den lille skepsisen din. Tror nok jeg må jobbe litt mer med reiseplanen slik at hver etappe blir kort eller om natta.

Takk, Hyacinth!

Bare spør mer, jeg kan nok grave litt mer i hukommelsen. Dette var i 1998 og i 2000. Det er fint å ta med barn på sånne turer, men jeg ville sjekket nøye ut på forhånd.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 23:19   #7
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Togtur Singapore - Thailand med barn

Tog er ikke morsomt i lange drag for barn, uavhengig av land. Tror jeg.

__________________
Storebror 2007 og Lillebror 2012
United er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no