Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

To do-app, iPhone

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-09-12, 09:14   #1
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

To do-app, iPhone

Eg saknar ein god, grei to do app. Altså eit program som held styr på alt eg må hugse, rutinar som gjentek seg (med varsel), plass til å notere etc. Eg treng å halde orden på det eg må hugse på jobb, bl.a tidsfristar, det å hugse å sette ut søppel på riktig dag, bursdagar, "hugs-å-kjøpe (ikkje handleliste nødvendigvis), tannlegetimar, ungane sine avtalar etc.

Design er ein issue. Eg frydar meg over appar som er fine, og brukar dei.

Nå brukar eg kalender i iphone, og den held greit oversikt over avtalar så klart. Men eg saknar ein samla oversikt over oppgåver og fleire funksjonar. Og eg vil ha gjentakande lydvarsel fram til ei oppgåve er utført (for kven gidd sette ut søppel midt i filmen?)

Eg betaler gjerne. Har sett på Orchestra og Errands. Den første er glossy og fin, men verkar litt unødvendig med epostar som skal hit og dit. Den andre er litt meir traust, men kanskje det eg vil ha? Er det nokon som har tips og erfaring? Ser det finst mange svært kompliserte der du kan skrive inn reiseskildringar og mykje rart - det blir overkill for min del.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 09:20   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: To do app, Iphone

Jeg har en superenkel sak som heter Påminnelser. Har ikke testet den noe særlig, mulig den er for enkel for ditt bruk.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 09:41   #3
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To do app, Iphone

Jeg har lastet ned week calender og bruker den i stede for ical. Syns den er mye bedre enn ical og da kan man få liste over hva som skal gjøres, velge dag/uke/mnd visning osv.. http://itunes.apple.com/us/app/week-...381059732?mt=8

kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 09:43   #4
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To do app, Iphone

Ja, påminnelser trur eg er standard på telefonen? Veit ikkje heilt... Men den er litt for enkel ja, har feks ikkje gjentakande påminning. Men elles er den ikkje langt unna sånn sett. Litt sjedeli kanskje

Edit: mannen brukar Påminnelser, og ser at den synkar mot outlook. Flagga oppgåver på jobb vil dermed automatisk komme opp. Den var jo veldig grei.

Kamp: skal ta ein kikk

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 10:16   #5
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.339
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: To do app, Iphone

Jeg har brukt en app som heter "Motivated Moms". Funker supert til alt av husarbeid og alt som gjentar seg, f.eks å ta ut søpla. Den varsler deg ikke, du må selv gå inn å se hvilke oppgaver du har den dagen. Men når jeg leser hovedinnlegget ditt en gang til ser jeg at det er nok ikke den type app du er ute etter.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 10:45   #6
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To do app, Iphone

Unicorn - eg har vore borti ein slik husarbeidsapp, mulig det var denne. Men ja, eg må ha eit spark bak, altså, mas Snusar nå vidare på Errands. Den verkar ikkje dum. Her kan ein legge inn både rutinar, påminningar, fristar og varsel. Lista over alt dette kan justerast slik at ein slepp å få opp "ta ut bosset" i to do. Det vil eg kun få varsel om.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 11:03   #7
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: To do app, Iphone

OmniFocus eller Things?


Sist redigert av HP : 02-09-12 kl 11:07. Årsak: Lenker
HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 11:49   #8
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: To do app, Iphone

Jeg bruker GoTasks som syncer med Google Tasks (så jeg kan få tak i listene mine «overalt»). Den er gratis, universal (både for iPhone og iPad), har et enkelt og funksjonelt design og støtter repitisjon av varsler.

Ben "Clean All The Things!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 12:57   #9
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: To do app, Iphone

Denne tråden var interessant, jeg er også ute etter en sånn genial app. Gjerne med mulighet for å skrive lengre huskelister også..

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 13:01   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: To do app, Iphone

Jeg bruker Astrid på android, ser at den finnes til iPhone også.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 13:06   #11
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: To do app, Iphone

Jeg bruker bare google kalender. Har koblet den opp til kalenderen som ligger i iPhone.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 14:28   #12
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To do app, Iphone

Takk. - skal sjekke opp desse forslaga!

Snuppa: eg brukar også google kalender, og synkar inn både mannen sin kalender, min eigen og ungane sin inn i kalender på Iphone. Men det er ikkje nok. Eg vil ha liste over alt eg skal hugse. Og da ei liste der eg sjølv har definert om oppgåva / avtalen skal vere synlig i lista. Vi skiftar f.eks utstyr til insulinpumpa til jenta to gonger i veka. Vi treng eit varsel som minner oss på når vi skal gjere det, men eg treng ikkje ha det i ei to do liste. Det er jo berre ein rutine som eg må minnast på. Og av og til skal eg hugse å kjøpe basmatiris på den og den butikken, utan at dato er fast. Det er berre noko som eg vil ha i ei liste, så eg slepp å ha det i bakhovudet heile tida. Eg vil differensiere med andre ord. Kravstor...

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 15:02   #13
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: To do app, Iphone

Jeg bruker denne: http://www.producteev.com Veldig fornøyd, gratis og syncer mellom web/iphone/ipad/mac.

Men jeg tror ikke den sier fra flere ganger hvis man ikke gjør det man skal?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 16:09   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: To do-app, iPhone

De gjør Astrid. Hun maser. Og maser. Og så skryter hun når jeg har gjort det.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 16:50   #15
Alias
Med nebb og klør
 
Alias sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Ødemarka
Innlegg: 551
Alias er litt kulAlias er litt kul
Standard

Sv: To do-app, iPhone

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

De gjør Astrid. Hun maser. Og maser. Og så skryter hun når jeg har gjort det.

Hun hørtes da jammen flott ut!

__________________
[Storebror 2010, mellombror 2011 og lille 2013]
Alias er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 16:54   #16
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: To do-app, iPhone

Ja, bortsett fra at jeg da vitterlig ikke vil minnes på det jeg ikke gjorde i gårkveld, neste formiddag på jobb... Da får jeg jo ikke gjort noe med det.

Og oppgaver med daglig repetisjon risikerer man å få lang kø av, om man ikke gjentar dem... Den genererer ny "vanne grønnsakene" for i dag, selv om jeg ikke gjorde det i går. Og jeg har jo ikke egentlig planer om å vanne dem to ganger i dag...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 17:05   #17
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To do-app, iPhone

Såg på denne Astrid, men det forvirra meg dette med deling på Acebook, og at andre an kommentere etc. Det blir litt for mykje.... Eg det problemet du melder om Malama vil eg jo unngå.

Søker vidare - de er jo ein jungel der ute og vanskelig å samanlikne

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 17:08   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: To do-app, iPhone

Jeg er ikke på Facebook engang, og mine oppgaver havner slett ikke der, altså.

Og gjør jeg de tingene jeg har bestemt meg for plager den meg jo ikke på jobb.

Men ideel er den ikke, selv om mase og skryte-greiene er fine, altså.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-09-12, 17:12   #19
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To do-app, iPhone

Skryt er bra.

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-12, 23:04   #20
Syrin
Med tommestokk i veska
 
Syrin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.042
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: To do-app, iPhone

Testar nå ut Errands, men veit ikkje om dette er match made in heaven. Eg må bruke outlook på jobben til mine avtalar, og synkar inn mannen sin gmail kalender til min eigen. Og han synkar inn min gmail kalender. Må derfor vedlikeholdet det systemet. Det blir for tungvindt å legge avtalar inni i TO system, så nå brukar eg vanlig kalender som før, men legg påminningar og rutinar inn i Errands. F.eks hugse å gå på apoteket, ta ut søppel, bestille skulemelk etc. Til nå verkar det å fungere. Litt uvandt at telefonen mjauar til meg da .

__________________
Jente 2003 og gut 2005
Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no