Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hva får dine barn drikke før de er i skolealder?
Drikker kokt, filtrert vann. 8 4,04%
Drikker vann fra springen. 187 94,44%
Drikker flaskevann. 105 53,03%
Drikker farris (obs, med lavt kullsyreinnhold og ingen tilsetninger) 42 21,21%
Drikker farris med litt modifikasjoner! 36 18,18%
Drikker økologisk juice 56 28,28%
Drikker vanlig juice 170 85,86%
Drikker jammen "nektar" også (altså eplenektar i stedenfor eplejuice) 40 20,20%
Drikker økologisk, hjemmeprodusert saft uten sukker eller tilsetning 20 10,10%
Drikker saft med sukker 118 59,60%
Drikker saft med søtningsstoff 73 36,87%
Drikker brus UTEN koffein, men MED sukker 90 45,45%
Drikker brus UTEN koffein, men MED søtningsstoff 44 22,22%
Drikker brus MED koffein OG sukker 80 40,40%
Drikker brus MED koffein OG søtningsstoff 60 30,30%
Drikker kaffe med koffein 12 6,06%
Drikker te med koffein 33 16,67%
Drikker kumelk 167 84,34%
Drikker annen melk 27 13,64%
Søren ikke nok alternativer til å ta med alkohol og annet! 10 5,05%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 198. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-08, 09:01   #41
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

I kvardagen drikk han mest vatn og melk, men også litt appelsin- eller eplejuice. I helgene får han som regel anten kakao til frukost eller brus til middag. Eg prøvar å unngå kunstig søting til han endå, men har funne ut at det mest er umogleg å halde seg heilt unna.

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:12   #42
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Siden Snupp bare er to år, så ser jeg ingen grunn til å servere ham koffeinholdig drikke så lenge det finnes andre alternativer han like gjerne vil ha. Han kommer nok til å drikke både cola, kaffe og te når han blir større, men foreløpig bestemmer mor (som oftest).

Til hverdags drikker han vann fra springen eller flaskevann, juice (meierienes eller ferskpresset), melk og saft med sukker. Han drikker mest vann og melk, juice og saft forsøker vi å begrense noe. Ved spesielle anledninger får han servert brus, men kombinasjonen kullsyre og sukker gjøre ham ganske gira. I helgen får han innimellom sjokolademelk eller kakao. Jeg er generelt skeptisk til det meste av kunstige søtningsstoffer, og kjøper det derfor aldri.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:20   #43
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Her går det i vann og Farris (uten smakstilsetning). Sistnevnte må jeg begrense, han er veldig glad i kullsyreholdig drikke. Han får også litt melk i barnehagen.

Saft serveres aldri, ei heller brus. (Med unntak av nå på julaften.) Han får innimellom servert brus og saft hos andre, og da pleier jeg ikke si nei. Men begrenser det så godt jeg kan. Juice har vi hatt i perioder, men det er ikke ofte. Kanskje en helgefrokost i måneden?

Jeg ser ikke noe hysterisk over å ikke servere barna brus og saft. De fleste jeg kjenner praktiserer det samme regimet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:33   #44
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Til vanlig går det i vann og melk, evt. litt saft til maten. (Sukkerfri) I helgen får hun et glass brus til fredagspizzaen, og et glass til lørdagsgodtet.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:34   #45
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Vann, melk og juice. Vi har sjeldent brus, men han kan få det til festlige anledninger.

Ingen av ungene får brus med kunstig søtningsmiddel. Minsten hadde fått Pepsi max e.l i en barnebursdag. Ble litt betenkt da. Trodde det var allment kjent at barn ikke skal ha sånt.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:41   #46
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Her kryssa jeg avånn ca alle utenom kaffe å alkohol..

__________________
"I am in favour of animal rights as well as human rights. That is the way of the whole human being. --Abraham Lincoln"
syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 09:47   #47
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Her drikkes det mest vann, men også eple og appelsinjuice, melk, biola og en sjelden gang saft. Av og til te også

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 10:31   #48
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Mine barn drikker det meste. Men ironisk nok overså jeg jo punktet om vann fra springen! Så det glemte jeg å krysse på.

Jeg kan vel heller liste opp hva de ikke drikker. Kaffe, te, farris og alkoholholdige drikker.

Ellers ønsker vi at de skal drikke både litt juice og litt melk hver dag.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 10:38   #49
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Barna har alltid fått vann som tørstedrikk og til alle andre måltider enn frokost og lørdagskvelden. På lørdagskvelden går det i brus MED sukker. Er ikke hysterisk på drikke så lenge det går med nesten halvannen liter brus pr uke i en familie på fem. Jeg og også resten av familien foretrekker ekte vare. Og vi lager saft selv når vi har råvarer tilgjengelig, det alternativet "Hjemmelaget saft med sukker" fantes ikke, bare den uten sukker.

Barna var passert to år før de fikk brus, Minsten foretrakk Munkholm. Det er vel ikke fritt for at det var litt pinlig med en toåring som hylte at han ville ha øl...

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 10:41   #50
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Drikker kumelk, drikker vann fra springen, drikker brus MED koffein OG sukker, drikker brus UTEN koffein, men MED sukker, drikker vanlig juice, drikker jammen "nektar" også (altså eplenektar og andre nektarer), drikker saft med sukker.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 10:47   #51
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Eldste drikker vann, melk og eplejuice (brus i helgene )

.
ofte?


Opprinnelig lagt inn av Frøken Rattata, her.




Huff ja, gud forby at han var edru noengang!
Edru unger, altså

Såft nåkk gåttinår! *hikk*

Brisne tenåringer er mye lettere å håndtere enn endrue.
Gi barna alkohol for idretten (for eksempel fotballen) tar dem, sier nå bare jeg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 10:48   #52
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Opprinnelig lagt inn av Frost, her.

Vann, melk og juice. Vi har sjeldent brus, men han kan få det til festlige anledninger.

Ingen av ungene får brus med kunstig søtningsmiddel. Minsten hadde fått Pepsi max e.l i en barnebursdag. Ble litt betenkt da. Trodde det var allment kjent at barn ikke skal ha sånt.

OK, mulig jeg tråkker i et vepsebol her. Hvem er det som har "allment" gjort det kjent at barn ikke skal ha kunstig søtningsmiddel? Og i såfall hvorfor? De kunstige søtningsmidlene vi har er alle testet og godkjent av en eller annen myndighet.

Vi serverer stort sett alltid sukkerfri brus i barnebursdager. Gjerne Pepsi Max og Fanta Free (er det ikke det den heter, tro?), men det hender at vi har rødbrus, og den er vel stort sett med sukker. Jeg personlig er mer skeptisk til sukkeret (om det så er aldri så "naturlig") enn til søtningsmidlene.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:05   #53
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Opprinnelig lagt inn av bina, her.

OK, mulig jeg tråkker i et vepsebol her. Hvem er det som har "allment" gjort det kjent at barn ikke skal ha kunstig søtningsmiddel?

Dagens medisin:

Opprinnelig lagt inn av Dagens medisin

For de aller fleste av oss er det gunstig om vi dropper sukkerholdige drikker og erstatter dette med kunstig søtede varianter. - Men ikke for barn under tre år, ifølge en fersk rapport som Sosial- og helsedirektoratet (SHdir) har gjort i samarbeid med Mattilsynet.

Over grensen
- Ikke gi drikke med søtstoffer til barn under tre år. På grunn av lav kroppsvekt har de stor risiko for å overskride den mengden av konserveringsmiddelet benzosyre vi vet er helsemessig trygt, sier avdelingsdirektør Arnhild Helga Rimestad i SHdir.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:08   #54
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Gi barna alkohol for idretten (for eksempel fotballen) tar dem, sier nå bare jeg.

Ja, erru gæærn!

Ungene mine drikker det meste. Hovedsakelig vann.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:10   #55
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Elinblu: takk for svaret! Og jeg hadde en ide om at det var en "aldersgrense" et sted, men husket jo ikke...

Så da står jeg på mitt, og fortsetter å gi både mine egne på 5 og 7 og vennene deres i barneselskap sukkerfri brus.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:23   #56
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Du har glemt litt på lista, HI. Her i huset drikker barna vann, saft med sukker, juice, rismelk, soyamelk, og soyamelk med sjokoladesmak.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:45   #57
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Storesøster er mest glad i vann og drikker mest det (rett fra springen ). Til brødmat drikker hun melk og til lørdagskosen vann eller Kuli.

Lillesøster gir vi vann som tørstedrikk, selv om hun sikkert hadde foretrukket brus. Hun drikker også melk til brødmat. Til lørdagskosen får hun litt brus (ikke light) eller Kuli.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:51   #58
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Junior drikker vann og melk. Han syns brus og saft er "sterkt" og vil ikke ha det, heldigvis.

Hadde han likt brus og juice hadde han fått det innimellom. Da med sukker og ikke light versjoner.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 11:55   #59
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Jeg vet ikke om det er helt riktig å si at Storesøster "får brus med koffein og søtstoff", men hun har nok drukket det mellom 5 og 10 ganger i sitt snart fireårige liv. Det er med andre ord ikke noe som serveres daglig her i huset, men jeg ser ingen grunn til å være så hysterisk at jeg sier nei de få gangene det står pepsi max (el.) på bordet hvis vi er på besøk hos noen som serverer det.

Til daglig går det i vann, farris, melk og juice. Saft med sukker av og til til lørdagsgrøten og ellers vanlig brus en gang hvert jubelår, ikke ukentlig. Det etterlyses heller ikke.

Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 12:46   #60
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva drikker dine barn? *spinoff med poll*

Av det Lille drikker er 90 % vann og melk. (økolettmelk)
Ellers får hun juice, helst ikke nektar, en sjelden gang saft, og da vanlig med sukker, ikke søtningsstoff, noen ganger urtete med honning og en sjelden gang hosmormor; te med masse melk. Vi kjøper flaksevann om vi ikke har med oss, hun får av og til farris og i bursdager litt brus. Hvis hun en sjelden gang er syk får hun litt utristet cola.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no