Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye alkohol drikker du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange alkoholenheter drikker du i løpet av uken?
15 eller fler. 0 0%
10-14 2 1,35%
5-9 24 16,22%
1-4 22 14,86%
Jeg drikker gjerne et glass til maten en hverdag. 29 19,59%
Jeg drikker kun alkohol i helgen og andre festligheter. 16 10,81%
Jeg drikker kun om jeg er på fest eller lignende. 16 10,81%
Jeg drikker meg ganske snydens når jeg først drikker. 5 3,38%
Jeg drikker meg lett på druen. 26 17,57%
Jeg drikker aldri slik at jeg blir beruset. 15 10,14%
Jeg er avholds som følge av et bevisst valg. 11 7,43%
Jeg er avholds fordi jeg ikke liker alkohol. 5 3,38%
Jeg drikker sjeldnere enn hver uke men oftest hver mnd. 37 25,00%
Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd. 48 32,43%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 11:44   #1
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Hvor mye alkohol drikker du?

For ordens skyld. En alkoholenhet er vel 0.5 liter øl, et glass vin eller 4 cl sprit om jeg ikke tar helt feil.

Påll kommer!

Edit: Flervalgs! De to siste alternativene hører til litt lenger opp, men jeg orket ikke skrive alt på nytt. :lat:


Sist redigert av Pia : 07-01-08 kl 11:52.
Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 11:45   #2
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

4 halv-litere de siste 6 årene. orket ikke vente på pollen.

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 11:58   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.857
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Nå som jeg bare ammer to ganger i døgnet, er jeg tilbake nær normalen hva vininntak angår. Jeg drikker som regel i helgene eller hvis jeg er ute og spiser e.l. midt i uka. Som regel blir det 2-6 glass vin i løpet av ei vanlig uke, så jeg faller litt mellom to stoler på alternativene her. Har en følelse av å være blant de mer drikkfeldige her inne, selv om jeg i utgangspunktet ikke synes jeg drikker mye for tida.

Og ja, jeg drikker meg gjerne litt på druen. Det skal for tida ikke mye til.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:02   #4
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg ammer en liten baby, så jeg smaker bare litt av glasset til pappamannen. Jeg skal prøve å jobbe meg opp til to-tre alkoholenheter i uka, hvertfall fra sommeren av.

Krysset på denne:
Jeg drikker gjerne et glass til maten en hverdag. Selv om det nå for tiden begresner seg til et kvart glass.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:03   #5
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

5-9.
Jeg drikker kun om jeg er på fest eller lignende.
Jeg drikker meg lett på druen.
(Det finnes selvsagt unntak, der man glemmer å stoppe. )
Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd.



Kan en moderator være så vennlig å sette min glemte stemme på "5-9" ?

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:03   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg også sliter litt med alternativene her. Noen uker blir det kanskje et glass vin eller noe, andre uker blir det kanskje 6, 7 glass. Så har du de ukene hvor jeg tar meg en tur ut, og det er gjerne på en hverdag, og da blir det også som regel 4 øl. Når jeg er ute, eller i en annen lignende anledning drikker jeg meg også gjerne litt på druen, og noen ganger mye mer, men til vanlig har jeg et nytelsesforhold til vin og øl, og drikker pga. smak, og ikke virkning.

Mitt eget alkoholforbruk er noe jeg har tenkt en del på, og jeg velger gjerne bort alkoholholdige drikker i sammenhenger hvor jeg vanligvis hadde drukket vin/øl, nettopp for å bevisstgjøre at alkolhol ikke er nødvendig for å ha det koselig/gøy.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:07   #7
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

åh jeg er bestandig for snar å krysse å trykke enter.

krysset bare på en ting men kunne ha krysset 2.
Krysset dette:Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd.
Kunne ha krysset og: Jeg drikker kun om jeg er på fest eller lignende.

Hvor mye jeg drikker kommer ann dagsform. 2 juledag\natt til 3tredje skal jeg ikke si at jeg var helt ædru nei *ler*Drakk ikke så mye men ble ganske rusa.
Julebrodet i beg av des så drakk jeg 2 rom og cola og kjente det ikke..
Så da drakk jeg jo 2 ganger på 1 mnd, men enste jeg har drukket i 2007 hehe

Ellers så drikker vi lite. Mann kan ta øl i helgene, men jeg liker ikke øl.
Jeg drikker ofte kanskje 2-3 ganger i året.Max. Men er ofte på fest.Men liker å komme meg hjem så da kjører jeg. Taxi er ofte kø og det er svindyrt.

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 07-01-08 kl 12:15.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:08   #8
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg krysset av de to siste. For nå fortiden drikker jeg faktisk mer enn jeg gjorde før. Kanskje 2-4 enhet i måneden. Altså glass med vin. Men drakk jeg vanligvis 1-3 ganger året før halvt år siden. Men jeg har begynt å like vin nå så derfor drikkes det litt mer.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:08   #9
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg svarte utifra drikkemønster når jeg ikke er gravid, nå som jeg er gravid drikker jeg selvsagt ingenting. Men jeg drikker omtrent ingenting når jeg ikke er gravid heller,så jeg stemte sjeldnere enn hver mnd. Jeg så ikke før etterpå at det var en flervalgspoll, men de gangene jeg drikker så varierer det fra ett glass likør, til å drikke meg full.

polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:09   #10
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg er nesten avholds uten å være det. Liker ikke alkohol. Kan ta litt rødvin nå og da, men ellers drikker jeg aldri alkohol.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:10   #11
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg tar meg gjerne ett glass rødvin hver dag jeg.

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:12   #12
Alfa
Dukkar plutseleg opp ...
 
Alfa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.374
Alfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme omAlfa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Eg dultar på Elinblu og aC. Eg drikk vel gjennomsnittleg 4-5 glas vin/flasker øl i løpet av ei veke. Nokre veker meir, nokre veker mindre.

I jula har det absolutt vorte meir

Alfa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:13   #13
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

5-9. Jeg drikker meg vanligvis ikke beruset, men kunne ikke krysse på "aldri" siden det selvsagt hender at jeg er ganske brisen. Edit: Også glemte jeg å krysse på at jeg gjerne tar et glass til maten på en hverdag.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:19   #14
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Svarte ut fra normalsituasjonen. Som gravid drikker jeg ikke. Jeg savner rødvin.

  Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:21   #15
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg var litt snar med å svare på pollen, fikk ikke med meg at det var flervalgs. Jeg har ikke drukket alkohol siden juni 2006 fordi jeg har vært gravid og ammet, men nå er vel amminga snart mest for kosens skyld og da kan det være jeg etterhvert begynner å drikke litt alkohol igjen. Et normalt forbruk for meg er vel ganske "minimalistisk" det også, en øl på lørdagskvelden en gang i blant og ellers bare i festlige lag. Jeg blir fort trøtt av alkohol og er ingen vinelsker så det er mer "praktiske" årsaker og ikke så mye idealistiske prinsipper som ligger bak mitt forsiktige alkoholinntak (bortsett fra at jeg synes det skal være veldig begrenset med alkohol når barn er tilstede da).

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:21   #16
jane
Har ikke tittel
 
jane sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.988
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg kan godt ta meg et glass vin på en helt vanlig hverdag. Jeg drikker meg aldri beruset (ikke på fest heller). Det er det mange år siden jeg sluttet med.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:22   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Nå er jeg jo stordiger og gravid - så nå drikker jeg ikke. Men til vanlig tar jeg gjerne et glass. Jeg drikker meg svært sjelden full, men er ikke fremmed for å ta meg et glass på en hverdag om jeg har lyst til det.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:24   #18
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Svarte at jeg drikker sjeldnere enn en en gang i mnd, drikker 5-9 enheter, drikker meg på druen og drikker kun om jeg er på fest e.l.

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:26   #19
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg hadde visst litt problemer med alternativene selv jeg. Antall enheter er jo selvfølgelig gjennomsnittet. Jeg slet mer med at jeg gjerne drikker meg lett på druen, men noen ganger ganske snydens. Ellers drikker jeg i gjennomsnitt 5-9 i uken, og kun i helgene. Men jeg liker å ha øl og vin tilgjengelig om jeg skulle finne på å ha lyst på en onsdag. Nå fortiden prøver jeg imidlertid å holde meg unna den gode rødvinen i skapet. Men det er for kalorienes skyld.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 12:32   #20
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker et glass vin minst fire dager i uken til vanlig.På fest(sjelden!) blir det noe mer, men det er lenge siden jeg var beruset annet enn litt mer snakkesalig enn ellers.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no