Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvor mye alkohol drikker du?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Hvor mange alkoholenheter drikker du i løpet av uken?
15 eller fler. 0 0%
10-14 2 1,35%
5-9 24 16,22%
1-4 22 14,86%
Jeg drikker gjerne et glass til maten en hverdag. 29 19,59%
Jeg drikker kun alkohol i helgen og andre festligheter. 16 10,81%
Jeg drikker kun om jeg er på fest eller lignende. 16 10,81%
Jeg drikker meg ganske snydens når jeg først drikker. 5 3,38%
Jeg drikker meg lett på druen. 26 17,57%
Jeg drikker aldri slik at jeg blir beruset. 15 10,14%
Jeg er avholds som følge av et bevisst valg. 11 7,43%
Jeg er avholds fordi jeg ikke liker alkohol. 5 3,38%
Jeg drikker sjeldnere enn hver uke men oftest hver mnd. 37 25,00%
Jeg drikker sjeldnere enn hver mnd. 48 32,43%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 148. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 13:50   #41
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu

Har en følelse av å være blant de mer drikkfeldige her inne, selv om jeg i utgangspunktet ikke synes jeg drikker mye for tida.

Det er mulig jeg kan joine deg. Ved nærmere ettertanke har vi ganske store glass. Sjekket nå og en flaske vin tilvarer 4,5 enheter, så jeg skulle ha stemt i 5-9-kategorien. (Deler normalt 2 flasker vin i uken.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 13:53   #42
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker når jeg har lyst til det og det er en passende anledning. Alt fra hjemme alene med film på fredagskvelden til fest med 150 deltakere. Hvor mye jeg drikker og hvor full jeg blir kommer an på settingen. Av og til passer ikke mitt fullhetsnivå til settingen heller siden jeg av og til har visse vansker med å bremse etter en viss mengde. Hvis vi er sammen med barn så drikker jeg aldri mer enn et glass eller to for å være på den sikre siden.

Sist det gikk riktig galt var nå i julen da jeg skulle på konsert. Det er så pinlig at jeg orker ikke å tenke på det en gang. Heldigvis er det sjelden det går så ille.

Jeg vet ikke helt gjennomsnittet av hva jeg drikker siden det varierer med nivået på mitt sosiale liv. Kanskje gjennomsnittlig litt på druen en gang i måneden og vin til maten en gang i måneden. Eller noe.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 13:57   #43
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.275
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg var litt rask på labben, så flervalgsmulighetene gikk meg hus forbi.
Jeg krysset av for 5-9 enheter i uken. Det er ihvertfall slik opptakten til julen har vært, og med julefeiring attpå har vi kommet til den konklusjon at vi drikker litt for ofte.
Januar blir derfor 'hvit' måned for oss. Rai-rai.

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:28   #44
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Tar gjerne et glass vin fredag eller lørdag eller en Irish Coffee. Ellers drikker jeg stort sett bare til fest, og det kan være en gang i måneden eller det kan gå flere måneder imellom. Og noen ganger er det fest mer enn en gang i måneden. Har vel enda tilgode og drikke meg overstadig beruset (eller hva det nå heter).

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:42   #45
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg krysset visst litt i vildens sky. Men jeg drikker i snitt ikke hver uke, som oftest bare på fest eller "på byen". Vi kan godt dele en flaske rødvin i helgen, men gjør det ikke så ofte. Jeg kan drikke meg litt vulgærfull, men foretrekker å holde posøren.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 15:45   #46
5barnsmor
ENDELIG 6 BARNSMOR!!!!
 
5barnsmor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 602
5barnsmor er litt kul5barnsmor er litt kul
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg er avholds, et bevisst valg!!

__________________
gutt 1995, jente 1996, jente 1998, jente 2002, gutt 2005 og jente 2009
5barnsmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 16:24   #47
Hønemor!
Superaktiv
 
Hønemor! sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 430
Hønemor! har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Har ikke drukket siden vi var på ferie for snart 3 år siden (et par drinker i løpet av uka), og før da hadde det vel også gått noen år. Med andre ord: Avholds

__________________
EK 13.05.08
Hønemor! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 16:26   #48
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Nå som jeg er gravid blir det ingenting. Sånn ellers kan jeg nok fint ta meg ett glass hvitvin en fredag eller lørdag kveld om jeg så sitter alene også.

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 17:06   #49
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Typisk 2-4 enheter i løpet av en typisk uke. Gjerne en øl til maten på en hverdag, og nesten alltid én eller to øl (eller vinglass) i løpet av lørdagskvelden. Går jeg "ut" (dvs. spiser ute eller går på kafé/pub med venner) i løpet av uken, dobles fort antallet enheter, men det gjør jeg ikke hver uke. Krysset av for 5-9 sånn i snitt; det er kanskje litt i overkant, men ikke så helt fjernt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 17:23   #50
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Typisk 2-4 enheter i løpet av en typisk uke. Gjerne en øl til maten på en hverdag, og nesten alltid én eller to øl (eller vinglass) i løpet av lørdagskvelden. Går jeg "ut" (dvs. spiser ute eller går på kafé/pub med venner) i løpet av uken, dobles fort antallet enheter, men det gjør jeg ikke hver uke. Krysset av for 5-9 sånn i snitt; det er kanskje litt i overkant, men ikke så helt fjernt.

Ja, noe der i nærheten er jeg også. Kanskje litt mer.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 17:30   #51
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Drikker kun på fest og når jeg er ute på byen med venner og det er opp til 6 ganger i året.

Og hvor mye jeg drikker kommer an på dagsformen. Aldri full, men blir i veldig godt humør. Brisen er vel man kaller det.

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 17:33   #52
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker kun på fest eller lignende, har to små barn så det blir ikke så alt for ofte - kanskje 10 ganger i året. Drikker som regel en flaske vin + og blir nok en smule på druen.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 17:45   #53
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg er avholds. Et bevisst valg, ettersom jeg er gravid.


Jeg stemmer ut fra hvordan en ikke full-ammende og ikke-gravid Ru ville ha gjort det jeg. :enkel:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 18:01   #54
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Er egentlig ganske kjedelig ,,,,,,,og 5-9 -da skryter jeg litt på meg.
Ikke hver uke men hver mnd stemmer ganske bra .
Og så måtte jeg krysse av på at jeg drikker meg snydens, litt skryt det og, men noe må man gjøre for å booste statistikken her inne litt.

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 18:07   #55
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Svarte 10-14 men mente å hake av for 5-9.

Vi drikker stort sett vin til maten hver dag

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 18:13   #56
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker vin flere ganger i uken, hvor ofte varierer noe. Jeg liker å ta et koseglass med rødvin eller hvitvin på kvelden på hverdagene, litt mer i helgene.Mye mer på fest, jobbturer, venninnemiddager etc..

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 18:29   #57
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

I praksis er jeg vel egentlig avholds, selv om jeg ikke har inntatt det standpunktet. Jeg trives godt med å ha en unnskyldning for å la være - graviditet eller amming.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 18:33   #58
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg drikker kun om jeg er på fest eller lignende.
Jeg drikker meg lett på druen.


(

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 18:34   #59
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Jeg stemte 1-4. Jeg drikker egentlig gjerne et glass til hverdags til mat, men i praksis blir det ikke til at jeg gjör det mer enn i helgene, men da gjerne alle tre dagene.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 18:42   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor mye alkohol drikker du?

Akkukrat nå ammer jeg, og det begrenser alkoholinntaket en del. Fremdeles unner jeg meg et glass vin hvis knerten er lagt for kvelden, men det blir med det glasset. Ellers kan det bli mer enn et glass, men sjelden veldig mye. Som regel er det i helgene, men det kan skje på hverdager også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no