Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rare påleggskombinasjoner?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-01-08, 21:46   #21
MokkMokk
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: oppi der :peker:
Innlegg: 5.001
MokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt avMokkMokk har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Syltetøy eller honning med brunost er vel det "rareste" jeg har å skilte med. Brunosten MÅ være over, det er veldig viktig.

MokkMokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:50   #22
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ser du er fra Tromsø? Storesøsteren min som også elsket majones oppå brunosten vokste opp i Tromsø. Er dette et nordnorsk fenomen kanskje?

Sånn opprinnelig er jeg ikke fra Tromsø, men jeg er ekte nordlending da

polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:55   #23
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Ser du er fra Tromsø? Storesøsteren min som også elsket majones oppå brunosten vokste opp i Tromsø. Er dette et nordnorsk fenomen kanskje?

Gutta mine spiser også majones oppå brunosten, og vi er trøndere.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:57   #24
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Kokt potet og eple er ypperlig pålegg. Men det er kanskje ikke rart.
Favorittsnopeskiva mi har gome og appelsinmarmelade, men det er hvertfall ikke rart, det er jo like logisk som syltetøy og prim eller brunost.

Jeg tror jeg har for raffinerte smaksløker til å spise sånne perverse kombinasjoner som nugatti med sylteagurk og sånt. Forresten, leverpostei med Eliaschips, det har jeg fått reaksjoner på.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.

Sist redigert av Søster : 07-01-08 kl 22:04. Årsak: Det heter vel ikke syteagurk.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 21:58   #25
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Tja, jeg har blitt "mobbet" endel for min forkjærlighet for kryddersalami oppå nugattien.
Og for at jeg spiser leverpostei med ketchup.
Nå har jeg videreutviklet denne siste, og spiser gjerne leverpostei med ketchup og majones.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:48   #26
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Leverpostei med ketchup er jo kjempegodt!
Fårepølse med ketchup og!
Man kan gjerne ha på majones og.

Jeg får en del reaksjoner på at jeg spiser majones, kaviar og hvitost sammen.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:52   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Mannen synes jeg er rar når jeg har margarin, kokt skivet egg, salt, majones og agurk på skiva. I den rekkefølgen - må ikke trikses med.

Den der synes jeg ikke var det minste rar.
Stefaren min forsøkte i yngre dager å lure meg til og spise sjokoladepålegg med majones på. Det var ikke helt vellykket, for han måtte smake selv først for å overbevise meg om hvor godt det var. Det var ikke helt lett å gi inntrykk av at det smakte så godt, så han ble gjennomskuet.
Jeg spiser peanøttsmør med eplegele på, og synes det er smaskens godt. Brunost med jordbærsyltetøy, leverpostei med rødbetsalat men det er kanskje ikke så rart?
Noe av det beste jeg vet er vafler med peanøttsmør på...:løperoggjemmerseg:

  Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:57   #28
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Opprinnelig lagt inn av MokkMokk, her.

Syltetøy eller honning med brunost er vel det "rareste" jeg har å skilte med. Brunosten MÅ være over, det er veldig viktig.

Å, det er det leeenge siden jeg har smakt. Mormor brukte å servere det. Og ja, brunosten MÅ være øverst.


Mamma laget ofte brødskiver med appelsin på til meg. Kneipp, Melange margarin og tynne skiver appelsin. Eller epleskiver hvor mamma puttet ripsgelé i hullet etter kjernehuset.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 22:59   #29
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Men syltetøy og brun/hvitost er da ikke rart.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:04   #30
Mandino
inn i dimman
 
Mandino sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.230
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Da jeg var liten var nugatti med brunost favoritten. I dag syns jeg det er ekkelt. Reagerer også på mannens favoritt - nugatti med banan.

__________________
Mandino

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:05   #31
Alexy
Lykkelig nygift.
 
Alexy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.952
Alexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smartAlexy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Makrell i tomat med sylteagurk og majones.

Kaviar, majones og hvitost er jo kjempegodt!

__________________
Alexy.

Storebror 03 og lillesøster 06.
Alexy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:08   #32
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Mandino, her.

Da jeg var liten var nugatti med brunost favoritten. I dag syns jeg det er ekkelt. Reagerer også på mannens favoritt - nugatti med banan.

Uhm, men det er jo kjempegodt!
(Nugatti og banan, altså)

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:08   #33
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Klementinbåter med majones på grovbrød. Snadder.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:09   #34
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Brunost med agurk er en favoritt mange rynker nesen av, men det er kjempegodt og anbefales!

En annen favoritt er "flykrasj": Makrell i tomat med majones og agurk.
Banan er godt på søtt pålegg (sjokopålegg eller syltetøy)
Egg er godt på saltmat

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:11   #35
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Ginger2, her.


En annen favoritt er "flykrasj": Makrell i tomat med majones og agurk.

Egg er godt på saltmat



Kom på en ting til. Bananbiter blandet med rømme.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:12   #36
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Noen venninner av meg hevder at det er voldsomt godt med majones og banan på skive, jeg nekter å smake!

Selv liker jeg varme ostesmørbrød med leverpostei og ost.
Mange syns det er rart.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:39   #37
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

I den grad brunost + sirup og brun- eller hvitost + syltetøy kan sies å være rart ...
Svigerfar er er veldig glad i italiensk salat med syltetøy. En snodig kombinasjon, men det smaker ikke ille.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:40   #38
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Opprinnelig lagt inn av AnnKi, her.

Noen venninner av meg hevder at det er voldsomt godt med majones og banan på skive, jeg nekter å smake!

Selv liker jeg varme ostesmørbrød med leverpostei og ost.
Mange syns det er rart.

Å, ja, jeg glemte jo å nevne husets store slager:
Varme ostesmørbrød med kaviar!

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:46   #39
Evita
Superduperaktiv
 
Evita sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 741
Evita er populærEvita er populærEvita er populær
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Mannen spiser salami med kaviar oppå

Evita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-01-08, 23:47   #40
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rare påleggskombinasjoner?

Opprinnelig lagt inn av Evita, her.

Mannen spiser salami med kaviar oppå

Og to liter melk til da, eller?
Må jo bli usannsynlig tørst av det der...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no