Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juleplanleggere foren dere

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-09-11, 13:02   #21
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg begynte faktisk i går, med å sms-e rundt og få oppdaterte størrelser rundt juletider på alle ungene som skal ha julegaver.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 13:04   #22
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jul?


Jeg har kjøpt en julegave. Kjenner jeg meg selv rett kjøper jeg resten ca 20 desember.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 13:05   #23
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har mye av kalendergavene i boks, så det kan jeg snart ta en oversikt på å få handlet resten til. Og kanskje jeg skal få pakket dem inn litt tidligere i år også. Har handlet et par julegaver. Fleece på WoW til halv pris og Pierre Robert ullundertøy til 40% på Ica Maxi. Dette er til niese og nevøer, så da blir det noe lekegreier ved siden av i tillegg når jeg fikk så mye rabatt på klærne.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 13:28   #24
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg leverte alle julegavene til svigers i begynnelsen av august.

Nevøene får ullundertøy fra januarsalget (!), de voksne som får gaver får bokser med TV-serier. I tillegg får alle faddere, besteforeldre og oldeforeldre bildekalender fra ungene, den gjøres ferdig i november.

Ellers mangler jeg gaver til mannen og barna, men mannen har en ganske bestemt Lego-ønskeliste og barna har alt de trenger og vel så det, så de får nok bare penger på sparekonto. Så kan heller de andre få lov til å gi morsomme ting.

Med andre ord; i desember skal vi bare bake kaker og kose oss.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 13:37   #25
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.404
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Vi klippet gresset i dag.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 13:41   #26
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Opprinnelig lagt inn av Blomst, her.

Åh Minni de var kjempefine, for en flott gave å både gi og få.

Takk.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 13:42   #27
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Har fått kjøpt noen kalendergaver og skrevet liste over hvem som skla kjøpes til.

Klippe gresset,ja det burde vi og få gjort.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 13:52   #28
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Hvordan lages de lysene?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 14:02   #29
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har kjøpt julegave til mannen; skinn-Converse på eBay. En venninne skal jeg sy fleecekjole til, så der har jeg i allefall planlagt hva jeg skal gi. Ellers er jeg litt blank. Ellers tror jeg det blir mye eBay og Etsy-gaver i år.

Har planlagt årets julekort, i allefall. Håper barnehagebildene blir fine, så bruker vi et av de.

2-åringer vil kanskje ha kalender og, de ja.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 14:36   #30
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Etter høstferien skal jeg ta frem juleavkrysningslistene mine. Har allerede en del julegaver i boks - i tillegg til alle adventskalendergavene. November skal brukes til grundig rydd og vask i skap og skuffer. Desember er baking og kos og film og forestillinger.

Forøvrig synes jeg dere burde handle norskprodusert på www.epla.no i stedet for etsy. Jeg handler gaver til meg selv og andre der titt og ofte.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 14:37   #31
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg skal handle julegaver i nederland.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 14:49   #32
Kirsten72
Nybegynner
 
Kirsten72 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Kirsten72 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg syr og strikker til julemesse 1. advent. Toalettmapper, pulsvanter, puter og endel annet - restene blir julegaver til familien tenkte jeg.
Vi reiser til Tenerife en uke 1. januar og da blir det litt mindre julegaver på jentene enn vanlig.

Kirsten72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 15:04   #33
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jul er sånn skrekkblandet fryd i år, siden jeg har termin 22. desember Men jeg er ihvertfall halvveis på pakkekalenderen til storebror!

Er i gang med å strikke kjøkkenkluter, og har planer om et par sitteunderlag ihvertfall.

__________________
Unicorn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 15:28   #34
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 17:01   #35
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg har kjøpt to julegaver

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 17:04   #36
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg er nesten ferdig med julegavene. Mangler til mann og barn.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 17:10   #37
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg foreslo at vi kunne kjøpe refleksluer med navn til nevøene (nameon.no) men mannen mente at det var aaaltfor kjedelig. Jeg blånekter å kjøpe leker til de ungene, siden de for det første har mer enn de er klar over, og for det andre får ca en million nye leker hver jul/bursdag. Jeg er den kjedelige tanten som kjøper bøker, klær, ulltøy og sånn. I fjor fikk alle hver sin genser med diverse motiver (Where the wild things are, toy story 3, cars osv. Hver nevø fikk et motiv fra en film/bok/tema han var vill etter på det tidspunktet.) De fikk også hver sin blåseboblegreier, tangram (matematisk puslespill fra pedagogstudenttanta ) og noe klistremerkegreier. Det syntes ikke mannen var godt nok, så han kjøpte radiostyrte biler til hele gjengen, slike små i brusbokser. I år lar jeg mannfolket ta seg av de gavene der. Jeg har forresten seks nevøer å kjøpe til (nr syv er på vei). Dette i tillegg til diverse fadderbarn, venninners barn (som jeg er "tante" til) og egne barn. Det blir ganske mange gaver, så vi prøver å holde oss på ca en 200-lapp.

Leo skal få McQueen verktøybenk, med en bil som kan mekkes på. Han elsker McQueen og verktøy, så det blir nok midt i blinken. Malin vet vi ikke helt enda, siden hun ikke har ytret noen store ønsker enda. Muligens en haug med klær og noe littlest pet shop-greier.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 17:20   #38
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.268
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg skal prøve å strikke litt. Er ikke så mange gaver, ettersom jeg ikke gir til venner eller har nevøer og nieser. Alle småttiser er på eksens side av familien, og det får han fikse selv.

Til barna (og meg selv) lurer jeg på å kjøpe et nettbrett. Har lyst på nå, men skal se om Samsung Galaxy kommer ut med 64 GB før jul og hva prisen kommer på - evt hvor mye 16 GB-en dropper i pris.

Julekalendere, ja. Jeg tror jeg går for en ferdigkjøpt variant i år.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 18:24   #39
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg kan vel ikke si at jeg egentlig har startet, men jeg har tre gaver i skapet. Gutta får Lego julekalender, det er det de liker best. Mannen får sikkert ølkalender i år og, men den er det ikke noe stress med.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 18:28   #40
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.731
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juleplanleggere foren dere

Jeg kjøpte noen bøker på salg forrige måned, så jammen er jeg ikke i gang. Jeg skyr overfyllte kjøpesenter i desember så jeg skal helt klart få unnagjort det meste i løpet av høsten. Epla var et bra tips forøvrig!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no