Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Nøstebarnteppe eller liknende

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-07, 11:03   #21
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Pinne nr 6 brukte jeg

Eh ... hvis jeg bestiller "kortpinner nr. 6", får jeg det jeg trenger da? Jeg HAR strikket før, altså, men er åpenbart litt ute av terminologien.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 11:06   #22
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Ull/silke fra Nøstebarn er helt genialt. Snuppa har brukt sitt MYE i snart to år, og det er knapt en nupp på det. Har hatt det et par ganger i vaskemaskin (omgangssyke...), og det er like fint etterpå.

Har nå strikket to stykker til babyen i magen, gleder meg til å ta de i bruk. (Har vært vanskelig å strikke mens snuppa har vært våken, for hun vil helst ligge på strikketøyet og kose...)

Legger opp 170 masker på pinne nr. 6. Bruker to bunter (hver koster 148 kr). Hver bunt kan deles i to, jeg har laget to nøster av hver bunt (får altså 4 nøster), for å holde styr på hvor mye jeg må holde igjen til heklekant.

Strikker opp 3 nøster. Halvveis i det fjerde nøstet feller jeg av, og bruker det siste garnet til å hekle en enkel kant rundt.

Det er en suuuuper gave, og selv om man ikke er spesielt strikkekyndig, ser dette teppet bra ut, og jeg har enda tilgode å høre en baby klage på litt løse masker

Lykke til med teppe Missa!

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 11:14   #23
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Eh ... hvis jeg bestiller "kortpinner nr. 6", får jeg det jeg trenger da? Jeg HAR strikket før, altså, men er åpenbart litt ute av terminologien.

Rundpinne er best, helst skikkelig lang, 80 cm er vel den lengste.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 11:17   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Takk!

Hm, tror jeg stikker innom, jeg. Da slipper jeg leveringstid også, jeg trenger nok de ukene jeg kan få. :Optimistisk:

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 22:05   #25
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

OK. Mor Signe it is. Da gjenstår det bare å velge garn - merinoull? Eller ull/silke? Kjenner jeg får litt angst her nå; det er så uvant alt sammen. Jeg poker meg selv og minner om at jeg tross alt har strikket Rødnisselanglue med dusk + tilhørende votter til Storesøster alldeles uten hjelp. Så da må jo et fremogtilbaketeppe være greitt.

Men HEKLEkant? Jeg kan da ikke hekle???

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 22:09   #26
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Jeg har ikke heklekant. Jeg så for meg det som et umulig prosjekt...

Jeg har som sagt ull/silke, synes det er utrolig mykt og deilig.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 22:13   #27
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Jeg anbefaler ull/silke, 2 nøster og at du strikker diagonalt - da blir det mer strekk i teppet og det blir enda bedre.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-07, 22:37   #28
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.204
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av mehmet, her.

Jeg anbefaler ull/silke, 2 nøster og at du strikker diagonalt - da blir det mer strekk i teppet og det blir enda bedre.

Signerer denne! Det diagonale ser veldig pent ut uten heklekant, det som er strikket rett frem og tilbake ser penest ut med heklekant.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 08:41   #29
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Ull/Silkegarn, uten tvil. Og strikk diagonalt, da får man en fin hullrad helt uten å måtte hekle. Det eneste man må kunne er å strikke rett, lage kast og felle masker. Easy peasy.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 09:09   #30
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Du klarer Mor Signes på skrått.
Jeg har ett med heklekant (første gang jeg heklet i hele mitt liv), og ett med hullrad. Det med hullrad er penest.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 10:46   #31
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Jeg husker ikke hvordan man strikker et kast.
Er det når man strikker to masker sammen?

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 10:56   #32
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Men HEKLEkant? Jeg kan da ikke hekle???

Kan du strikke, kan du iallefall hekle! - Helt sant, om du får noen til å vise deg, så lærer du det fort. Det er kun 3 ulike teknikker (fastmasker, luftmasker og staver) - og det ser bra ut på no-time!

jeg er en elendig strikker, men relativt habil som hekler, så derav denne påstanden.

You can do it!

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 10:58   #33
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.683
Blogginnlegg: 17
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Jeg husker ikke hvordan man strikker et kast.
Er det når man strikker to masker sammen?

Nei, et kast er når du surrer tråden en gang rundt pinnen før du strikker videre (altså "lager" en maske).

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 10:59   #34
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Ull/silke fra Nøstebarn, ja. Nydelig!

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 11:02   #35
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Observatøren, her.

Nei, et kast er når du surrer tråden en gang rundt pinnen før du strikker videre (altså "lager" en maske).

Altså øke en maske, ved å strikke en ny maske mellom to ordentlig masker?

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 11:02   #36
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Sulphur, her.

Jeg husker ikke hvordan man strikker et kast.
Er det når man strikker to masker sammen?


STRIKKESKOLE

Jeg måtte se her for å lære å felle av

Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 11:07   #37
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Gerbera, her.

STRIKKESKOLE

Jeg måtte se her for å lære å felle av

Takk!

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 11:26   #38
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Ull/Silkegarn, uten tvil. Og strikk diagonalt, da får man en fin hullrad helt uten å måtte hekle. Det eneste man må kunne er å strikke rett, lage kast og felle masker. Easy peasy.

Men det er da myyye mer arbeid enn å strikke frem og tilbake? Og plutselig går det opp for meg at teppet vel er dobbelt og dermed mye større enn jeg så for meg. igjen

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 11:54   #39
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Men det er da myyye mer arbeid enn å strikke frem og tilbake? Og plutselig går det opp for meg at teppet vel er dobbelt og dermed mye større enn jeg så for meg. igjen

Ehhh... det blir jo ikke mer arbeid å strikke diagonalt, man skal jo bruke opp samme mengde garn uansett hvilken vei man strikker teppet. Nå snakker jeg altså om rett frem- og tilbakestrikking uansett, men på den ene måten legger man opp et visst antall masket og strikker frem og tilbake til teppet er langt nok, og på den andre måten øker man en maske pr. omgang til man er halvveis og reduserer en maske pr. omgang til man er tilbake til utgangspunktet.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-07, 12:40   #40
Sulphur
Plæstic pusher
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 267
Sulphur er litt kulSulphur er litt kul
Standard

Sv: Nøstebarnteppe eller liknende

Nå har jeg nøstet opp én bunt med garn fra Nøstebarn, og er så ødelagt i skuldrene at jeg ikke orker å begynne på teppet. Flott, det.

Sulphur er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no