Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Hva strikker du nå V

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-02-15, 00:38   #21
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Jeg skal strikke genser til 9-åringen og har lys til å strikke uglegenseren til Dale. Den er skal strikkes i Hegre, som er et tykt garn (pinne nr. 5), men jeg har lyst til å strikke i alpakka. Er det å be om trøbbel å prøve det?

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 07:19   #22
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Zoe: Det kommer jo an på alpakkaen du skal bruke? Personlig synes jeg så tykk alpakka blir "dødt" og altfor mykt uten spenst.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 07:37   #23
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Jeg er akkurat ferdig med Oslo-anorakken til lillebror, skal bare feste tråder og sy under armene. Har garn klart til Oslo-anorakk til mellomste også, så det blir neste prosjekt!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 07:43   #24
mina
Strikker
 
mina sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 3.216
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Jeg strikker Rosejakke (kofte fra ull.no) til meg selv og holder også på å avslutte to "Kjole til lillesøster" (design Tora Frøseth). Har bare gjen å hekle en kant og sy i knapper på kjolene.

Ellers strikker jeg vrang omtrent som i den kontinentale måten, bare at jeg veiver ikke så mye med pekefingeren som hun på videoen.

__________________
-99 -01 -05
mina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 07:56   #25
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Zoe: Det kommer jo an på alpakkaen du skal bruke? Personlig synes jeg så tykk alpakka blir "dødt" og altfor mykt uten spenst.

Ja, ikke grundig nok forklart fra meg - jeg har lyst til å strikke av tynt alpakkagarn og tilpasse størrelse i forhold til strikkefastheten. Men jeg tror kanskje det er en dårlig idé, og at uglemønsteret blir feil selv om jeg skulle få størrelsen til å passe.

Han ønsker seg en genser med skogsdyrmotiv, men jeg finner bare slike mønstre i tykt ullgarn og han liker tynnere og lettere genser best.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 09:36   #26
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.935
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Ja, ikke grundig nok forklart fra meg - jeg har lyst til å strikke av tynt alpakkagarn og tilpasse størrelse i forhold til strikkefastheten. Men jeg tror kanskje det er en dårlig idé, og at uglemønsteret blir feil selv om jeg skulle få størrelsen til å passe.

Han ønsker seg en genser med skogsdyrmotiv, men jeg finner bare slike mønstre i tykt ullgarn og han liker tynnere og lettere genser best.

Jeg så denne på Ravelry, og fant et prosjekt hvor den var strikket i Viking Eco-Alpaca som er et relativt tykt alpakkagarn. *leter litt* Her: http://www.ravelry.com/yarns/library...rch=%22owls%22

banana er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 09:41   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Zoë: Har du bilde av den uglegenseren?

banana: Den er veldig fin. Jeg har kjøpt mønsteret til barnegenseren (owlet). Har bare så mye annet å strikke først, og stadig nye prosjekter dytter seg foran i køen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 09:41   #28
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg skal strikke genser til 9-åringen og har lys til å strikke uglegenseren til Dale. Den er skal strikkes i Hegre, som er et tykt garn (pinne nr. 5), men jeg har lyst til å strikke i alpakka. Er det å be om trøbbel å prøve det?

Jeg synes Drops Nepal er godt til gensere, det er et blandingsgarn i ull/alpakka. MEN, det egner seg best til ensfarget strikk synes jeg, synes det blir for tykt med flerfarget mønster.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 10:20   #29
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Jeg har sett vrang-videoene og jeg bruker ingen av de metodene.
Ikke aner jeg hvor jeg har lært det heller. Men den ligner litt på den norsk-danske da. Jeg må strikke i bakerste maska på rettsiden hvis jeg strikker frem og tilbake for at det skal bli "riktig" da. Men det gjør jo ikke noe.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 10:39   #30
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Jeg strikker vrangstrikk slik som vist i filmen fra Sandnesgarn på YouTube. Får ikke til å linke fra telefonen.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 10:45   #31
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Jeg så denne på Ravelry, og fant et prosjekt hvor den var strikket i Viking Eco-Alpaca som er et relativt tykt alpakkagarn. *leter litt* Her: http://www.ravelry.com/yarns/library...rch=%22owls%22

Den var fin! Kunne jeg godt tenke meg selv.

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Zoë: Har du bilde av den uglegenseren?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Uglegenser.jpg (4,5 KB, 15 visninger)
__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 12:15   #32
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Takk. Veldig fin den også. Mulig den må på lista, eller kan man ha for mange uglegensere?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 13:10   #33
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Nå har jeg kjøpt mønster til guttegenser i Sandnes alpakka med rundfelling, også strikker jeg inn enten uglemønster eller elgmønster fra noen gratismønstre fra Dale i en bord nederst.

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 14:13   #34
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Holder på med pulsvanter til lillebror og storesøster, lillebror sine er strikket i turkis alpakka med pølseriller, storesøster sine med Marius inspirert mønster i perlegrått og hvitt. Akkurat ferdig med mine i alpakka/silke (like lillebror sine bare i naturhvite). I tillegg har jeg god-morgen jakke fra pickles og en genser til meg seg fra wiola (cecilie skog hadde en lik på seg i en episode av tjukken og lillemor). Så der er nok å holde på med ;-)

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 14:21   #35
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Jeg fikk forresten igjen litt restegarn etter å ha strikket Oslo-anorakken til mini, og tenkte jeg skulle strikke votter i samme farge. Problemet er at garnet skal strikkes i pinnestr 5, mens den votteoppskriften jeg har sier pinne 3 (tror jeg). Noen som har gode forslag til hvordan jeg løser dette? Finnes det oppskrift på enkle votter i pinnestr 5?

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 17:21   #36
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Blåfjellvottene skal strikkes med pinne 6 og toves. Det kan sikkert kombineres.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 19:24   #37
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Jippi, mangler et garnnøste for å få ferdig kofta mi.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 19:25   #38
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.028
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Jeg fester tråder og skal montere Marius til storebror. Har garn liggende Huhei harlequinkjole til lillesøster fra Pickles, og har bestilt garn til teppe og somnerjakke til lillebror i magen.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-15, 21:18   #39
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.769
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Hvor lang tid bruker dere på gensere? Ser av hobbytråden at noen strikker i et vanvittig tempo.
Jeg må ha ro rundt meg og er imponert over de som ser på tv samtidig.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-15, 12:12   #40
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Hva strikker du nå V

Nå er jeg ferdig med min første Oslo-anorakk til minstemann!

Har strikket i Nepal garn og ser at det står håndvask på båndet rundt garnet, kan man ikke bruke ullprogram på maskin da?? Har ny vaskemaskin med meget skånsomt ullprogram. Har og hørt at man dør dampe etter strikking, hvordan gjør dere det?

Ser jo at det er ett par småfeil på genseren nå, men man lærer så lenge man lever, den neste blir garantert bedre! Har garn klart til nr 2 nå, til fireåringen

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no