Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Noen akvarister her?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-09, 09:23   #21
slaraffen
litt gøy på håret
 
slaraffen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.736
slaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt liktslaraffen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Opprinnelig lagt inn av Merete, her.

ååå så morro.... her går jeg for sebraciklide egg men jentungen sine guppy hunner er gravide så vi får se når det kommer noen der

Og vi har akkurat kvittet oss med våre fem sebraciklider som fikk unger i ett sett og spiste alt som var under seks centimeter langt. Veldig morsomt med alle ungene, men de ble jo spist opp før eller senere, og de gjorde oss ute av stand til å ha stimfisk De vil jo ikke dø heller, jo! Heldigvis syntes broren min at de var kule, så slapp vi å gjøre noe drastisk med dem...

__________________
I am a Bear of Very Little Brain, and long words bother me. - A.A. Milne
slaraffen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 09:40   #22
Merete
Superaktiv
 
Merete sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Innlegg: 310
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Morro !

Vi fikk ancistrus yngel for to uker siden, en svær gjeng både brune og albino.
Nå har jeg kun tre kar i gang og det holder for en stund.

Å ancistrus er nydelig når de er yngel da, har hatt yngel på slike ett par ganger, men har bare 2 gutter nå.... Ja men 3 kar er jo bra, her er det bare 2 nå.. men vil ha fler

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 09:41   #23
Merete
Superaktiv
 
Merete sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Innlegg: 310
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Opprinnelig lagt inn av slaraffen, her.

Og vi har akkurat kvittet oss med våre fem sebraciklider som fikk unger i ett sett og spiste alt som var under seks centimeter langt. Veldig morsomt med alle ungene, men de ble jo spist opp før eller senere, og de gjorde oss ute av stand til å ha stimfisk De vil jo ikke dø heller, jo! Heldigvis syntes broren min at de var kule, så slapp vi å gjøre noe drastisk med dem...

Ja de kan være hissige små fisk det der ja, å de er glupske som pokker hehe, men har mine med ganske store gullbarber som stimfisk jeg, det går greit.. Å jeg syntes gullbarbene stimer så flott...

SÅ hva har dere i karet nå da?

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 09:52   #24
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Det å ha en 15 liters gullfiskbolle gjør vel ikke at vi faller under kategorien akvarist.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 10:05   #25
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.796
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Bilde, se det skal dere uansett få.





Her et nærbilde av Maria Gullfisk og slottet hennes. Anna Gulfisk var desverre ikke tilstede da dette bildet ble tatt.

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 10:08   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Nå blir 60-literen snart også tatt i bruk. Jeg har et troll; en nydelig knallblå tigerbarbe. Den terroriserer resten, så nå får den eget hus. Må bare kjøpe pumpe og varmekolbe først.
Så blir det nok flere flotte "troll" etter hvert.

Vil se bilde!

  Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 14:25   #27
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Trollene er forlengst overført til 520-literen. Der går de i stim sammen med noen andre fisker med samme fasong, men jeg vet ikke hva de heter.
IMG_0782b.jpg

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 15:10   #28
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Så fint akvarium!
Jeg gleder meg til vi flytter, for da skal jeg også ha et større kar.
Vi har ikke annet enn det lille karet nå, for fant ut at det ble bare tull når vi skulle flytte.
En gullfisk igjen - de andre to har vi humant avlivet etter tydelig tegn på trøbbel.

  Svar med sitat
Gammel 28-03-09, 18:26   #29
Merete
Superaktiv
 
Merete sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Innlegg: 310
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Noen akvarister her?

nydelig kar du hadde Jeg ønsker meg stooort kar med masse fine malawier jeg

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-09, 21:44   #30
tess1
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 208
tess1 er litt kultess1 er litt kul
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Vi har akvarium, men det er vel ikke jeg som er akvaristen.
Syns det er fint å se på da. Vi har et 130 liters saltvanns kar med klovner, torpedofisk, sjokoladekirurg, gobi, et par jeg ikke husker navnet på, pusse reker, eremittkreps, sjøstjerner og en del koraler i.

tess1 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 12:46   #31
Merete
Superaktiv
 
Merete sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Vikersund
Innlegg: 310
Merete er litt kulMerete er litt kul
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Opprinnelig lagt inn av tess1, her.

Vi har akvarium, men det er vel ikke jeg som er akvaristen.
Syns det er fint å se på da. Vi har et 130 liters saltvanns kar med klovner, torpedofisk, sjokoladekirurg, gobi, et par jeg ikke husker navnet på, pusse reker, eremittkreps, sjøstjerner og en del koraler i.

Har alltid hatt lyst på saltvann men aldri kommet så langt.... Men håper jeg en dag får prøvet det å... Klovnefisk er så søte da

Merete er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 18:57   #32
Line
Just me
 
Line sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 220
Line er litt kulLine er litt kul
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Er det noen av dere som vet om molly går sammen med guppy?

Line er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-09, 19:33   #33
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Ja, det går bra. De er levendefødene begge sorter.
Men guppyene kan ta overhånd. Vi startet med 6 guppy og 6 platyer. Etter en stund hadde vi ca. 100 guppyer og ingen plattyer. Det kan ha vært tilfeldig.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 18:23   #34
puselini
Aktiv
 
puselini sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 198
puselini er litt kul
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Så masse flotte akvarium.
Har et 180 l men ønsker meg selvsagt et som er større Enn så lenge så får det holde.

puselini er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 21:15   #35
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Jeg har kjøpt en Drageål: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=10994&tab=3

Artig med noe som er annerledes.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 21:21   #36
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Opprinnelig lagt inn av Isbjørn, her.

Jeg har kjøpt en Drageål: http://akvaforum.no/profile.cfm?id=10994&tab=3

Artig med noe som er annerledes.

Steike, den var skikkelig tøff !

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 21:32   #37
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Steike, den var skikkelig tøff !

Ja, det synes jeg også. Styggstilig. Liker sånne rare fisker. Har enda ikke sett at den spiser, men det står at de spiser bunntabletter. Regner med han får i seg noe.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:03   #38
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Den var stilig ja.
Er den alene i akvariet?
Leser i akvaforum: Maks størrelse 55 cm
Altetende og kjøttetende. Kan spise det meste.
Foretrekker mindre levendefor, men tar også pellets og flakfor når det lander på bunnen.

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 14-11-09 kl 23:36.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:33   #39
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Den ålen er så stygg at den er tøff, Is. Men, jeg er småskeptisk til å overlate min lille ensomme ciklide til deg nå altså...

Jeg har et ynglekar i 300 literen min nå, full av ancistrus-yngel. Første gangen jeg har hatt kull som jeg med hell har fått flyttet over til et sikkert sted, når de viste tegn til å forlate hula. Kanskje jeg lykkes i å fø opp noen denne gangen?

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-09, 23:38   #40
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen akvarister her?

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Jeg har et ynglekar i 300 literen min nå, full av ancistrus-yngel. Første gangen jeg har hatt kull som jeg med hell har fått flyttet over til et sikkert sted, når de viste tegn til å forlate hula. Kanskje jeg lykkes i å fø opp noen denne gangen?

Hvilken type ancitrus har du. Og hva gjør du for å få yngel? Og hvordan ser du forskjell på hvilet kjønn det har? Er de alene i karet?
Mange spørsmål.
Jeg har to, men aner ikke hvilket kjønn de har.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no