Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Medlem av en loge?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-06, 20:18   #1
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Medlem av en loge?

Jeg har 2 besteforeldre som er medlemmer i Odd Fellow og Rebekka logen.

Jeg husker jeg var med min farmor på et møte hvor jeg skulle underholde med å spille piano og ble så forundret over at min farmor hadde så mange søstre. Det er jo det de kaller hverandre, ihvertfall i Rebekka logen. Så hadde de en hemmelig seremoni i et eget rom hvor jeg ikke fikk lov til å bli med.

Men det jeg lurte litt på, er det yngre mennesker som melder seg inn i slike loger, eller er det forbeholdt den eldre generasjonen?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:19   #2
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Eg er medlem av en

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:20   #3
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Eg er medlem av en

Nå ble jeg nysgjerrig! Hva slags loge da?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:21   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Nå ble jeg nysgjerrig! Hva slags loge da?

Hemmelig sjølsagt

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:23   #5
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Melder man seg inn i slike ærverdige selskaper da? Må man ikke bli invitert?

Jeg er ikke medlem noe sted, men bestefar er.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:24   #6
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.881
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medlem av en loge?

"Man" blir invitert ja!

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:25   #7
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Man må bli invitert!
Svigerfar er medlem av Odd Fellow og sannsynligvis vil han foreslå sønnene sine etterhvert.

Det lille jeg har sett av logen er at det et unikt samhold og gir medlemmene et solid nettverk.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:51   #8
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Opprinnelig lagt inn av gurgle, her.

Melder man seg inn i slike ærverdige selskaper da? Må man ikke bli invitert?

Jeg er ikke medlem noe sted, men bestefar er.

Når det gjelder Odd Fellow/Rebekka logen mener jeg å ha lest at man må ha en fadder og 2 som kan anbefale deg.

Min farmor har skjønt at dette ikke er noe for meg, så det er ingen vervekampanjer på gang

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:50   #9
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Opprinnelig lagt inn av Solveigmor, her.

Hemmelig sjølsagt

Åja, det burde jeg jo gjettet

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:24   #10
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Mannen var lenge med i Round Table, og jeg ble "invitert" med i hva het det nå igjen da... den kvinnelige varianten, womens circle, eller noe sånt.

Jeg takket pent nei.
Mannen har meldt seg ut.

Nyttig på mange måter, men rett og slett ikke tid...

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:39   #11
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Mannen var lenge med i Round Table, og jeg ble "invitert" med i hva het det nå igjen da... den kvinnelige varianten, womens circle, eller noe sånt.

Jeg takket pent nei.
Mannen har meldt seg ut.

Nyttig på mange måter, men rett og slett ikke tid...

Ladys Circle tror jeg de heter.


Jeg syns forøvirg det er fryktelig harry, både RT, LC, XO og faens oldemor.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:52   #12
Mani
Helt vanlig
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.535
Blogginnlegg: 16
Mani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smartMani imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Jeg syns forøvirg det er fryktelig harry, både RT, LC, XO og faens oldemor.

Det synes jeg også, men jeg blir bare beskyldt for å være nysgjerrig og misunnelig når jeg sier det så jeg prøver å holde munn.
Min svigermor er medlem og jeg synes helt ærlig at det drar ned litt på helhetsinntrykket, men igjen, det er mulig at det bare er min ubevisste misunnelighet som snakker.

Mani er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 23:37   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

syns forøvirg det er fryktelig harry, både RT, LC, XO og faens oldemor.

Hvorfor det, egentlig?
Det kan godt være at jeg også synes det, men jeg har rett og slett ikke kunnskap nok om disse lukkede kretsene til å vite om det er harry eller ikke.
Er det det at det er lukket som er harry for deg?

Svigerfar er en vanlig mann som har jobbet på "gølvet" i hele sitt liv, han har også vært aktiv i fagforeninga.
Han er som sagt medlem og noe tillitsvalgt-aktig i logen, derfor ser jeg ikke på det som noen rikmanns-klubb.

Mulig jeg tar feil også, men jeg klarer ikke å ha noen sterke meninger om noe jeg ikke vet hva er.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:42   #14
Gyda
Fullverdig medlem
 
Gyda sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 76
Gyda er litt kul
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Opprinnelig lagt inn av SmarteSmelt, her.

Mannen var lenge med i Round Table, og jeg ble "invitert" med i hva het det nå igjen da... den kvinnelige varianten, womens circle, eller noe sånt.

Jeg takket pent nei.
Mannen har meldt seg ut.

Nyttig på mange måter, men rett og slett ikke tid...

hvordan nyttig da?

Jeg har inntrykk av at det gjerne er klubber for de som "er noe", hvor de som er med lager seg kontaktnett som ikke alltid tåler dagens lys. Vaskehjelpa på Rema blir ikke invitert liksom. Dermed ganske ugreit syns jeg. Problematisk om politimestere, presten, dommeren, rikfolket i byen, etc etc er med i en egen hemmelig klubb hvor de utveksler gudhjelpes meg hvem vet for informasjon og tjenester.

Det er dessuten er åndelig aspekt i noen av logene, hvor man f.eks må si fra seg kristentroen sin ved opptaksseremonier.

__________________
As you journey through life take a minute every now and then to give a thought for the other fellow. He could be plotting something.
Hagar the Horrible
Gyda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 21:48   #15
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Jeg synes sånne loger virker litt muffins. Har ikke helt sansen, selv om jeg ikke helt vet hva det er snakk om. Siden alt er så hemmelig, er vel ikke det så rart. Mulig jeg er fordomsfull, men jeg ser for meg rikinger som mesker seg med hverandre - og lærer hverandre sjusk og snusk. Og som vil virke veeeldig spennende og interessante.

Fader Solveigmor, no vært æ skræmt et øyeblikk.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 01:00   #16
SmarteSmelt
Erfaren
 
SmarteSmelt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.133
SmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smartSmarteSmelt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Opprinnelig lagt inn av Gyda, her.

hvordan nyttig da?

Jeg har inntrykk av at det gjerne er klubber for de som "er noe", hvor de som er med lager seg kontaktnett som ikke alltid tåler dagens lys. Vaskehjelpa på Rema blir ikke invitert liksom. Dermed ganske ugreit syns jeg. Problematisk om politimestere, presten, dommeren, rikfolket i byen, etc etc er med i en egen hemmelig klubb hvor de utveksler gudhjelpes meg hvem vet for informasjon og tjenester.

Det er dessuten er åndelig aspekt i noen av logene, hvor man f.eks må si fra seg kristentroen sin ved opptaksseremonier.

Kan bare svare for de jeg kjenner, hvor kriteriene for opptak var invitasjon, alder og yrke (man skal ikke ha samme yrke som andre).

"Nyttig" fordi det var mange mennesker det rett og slett kunne være nyttig å kjenne...

Og "hemmelig"?
http://www.rtn.no/default.asp?menu=3
http://www.lcnorge.no/

SmarteSmelt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 08:37   #17
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Opprinnelig lagt inn av Gyda, her.

Jeg har inntrykk av at det gjerne er klubber for de som "er noe", hvor de som er med lager seg kontaktnett som ikke alltid tåler dagens lys. Vaskehjelpa på Rema blir ikke invitert liksom. Dermed ganske ugreit syns jeg. Problematisk om politimestere, presten, dommeren, rikfolket i byen, etc etc er med i en egen hemmelig klubb hvor de utveksler gudhjelpes meg hvem vet for informasjon og tjenester.

Dette er mitt inntrykk også.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-10-06, 08:49   #18
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Min mor, min mormor, min tante og min morfar før han døde, er alle medlem i Odd Fellow/Rebekka.

Min mor er frisør og min tante sykepleier, så det er ikke noe høystatus ute og går der nei!

Jeg har alltid undret meg over hva i alle dager de bedrev på disse møtene sine, men så vidt jeg har skjønt, så driver ihvertfall Rebekka-logen mye med veldedighet.

Min onkel er frimurer, og slik jeg ser det, er frimurerne mer hemmelig gutteklubb enn Odd Fellow/Rebekka ihvertfall.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:24   #19
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Medlem av en loge?

jeg tror at du må bli invitert,og jeg tror de andre må godta at akkurat du blir intivert.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-06, 20:51   #20
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Medlem av en loge?

Hva er en loge?

__________________
- Galskap er arvelig. En får det av sine barn. -

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no