Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste vegetarlasagne?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-14, 18:15   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din beste vegetarlasagne?

Jeg finner ikke igjen en god oppskrift jeg brukte for en stund siden, og har lyst til å prøve noe nytt - men jeg går meg litt vill i oppskriftjungelen kjenner jeg. Har du en konkret anbefaling med god smak og konsistens? Må ikke inneholde nøtter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 18:19   #2
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.928
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste vegetarlasagne?

Jeg har fått veldig god gulerotlasagne. Hvit saus med masse revet gulerot i, lag i lag med lasagneplater og pesto.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 18:20   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste vegetarlasagne?

Hvis du vil gjøre det sabla enkelt, kan du bare bytte ut kjøttdeigen med denne, og vips - smaker likt men er vegetarisk (hvis det er noe man vil da, selvsagt). Selv bruker jeg denne oppskriften, men den blir helt vegansk da. Passer jo fint for melkeallergikere og. Det er forresten godt med biter av gulrot i sausen, i stedet for revet.

Må lage lasagne en dag denne uka, kjenner jeg. Dæven som det fristet nå! Jeg må forresten alltid ha eplebiter i salaten når jeg har lasagne. Jeg !

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.

Sist redigert av Dixie Diner : 04-03-14 kl 18:29.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 18:28   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste vegetarlasagne?

Jeg vil ikke at det skal smake som vanlig lasagne med kjøtt. Ny smak og masse grønnsaker! Vegansk trenger den ikke være. Og pesto utgår forresten, på grunn av nøtteallergi.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 18:28   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste vegetarlasagne?

Abonnerer!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 18:31   #6
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste vegetarlasagne?

Denne så god ut. http://www.bbcgoodfood.com/recipes/1...etable-lasagne

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 18:38   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste vegetarlasagne?

Oh ja, og ikke minst denne!!

http://www.bbcgoodfood.com/recipes/6...pinach-lasagne

Jeg elsker, elsker, elsker flaskegresskar (og spinat).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 18:59   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste vegetarlasagne?

Den så også veldig god ut! Men litt usikkert om jeg får tak i gresskar. Putter nok spinat og litt flere grønnsaker i den andre. Er i ferd med å sende mannen ut for å handle nå, så jeg kan lage den i kveld til middagsgjester i morgen. Er det best å steke den i kveld og varme den i morgen, eller bare lage den ferdig til steking og la den stå ustekt i kjøleskapet, tro?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 19:01   #9
Adele
In love with a fairytale
 
Adele sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 3.128
Adele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smartAdele imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din beste vegetarlasagne?

http://www.frukt.no/kokeboka/ovnsret...cherrytomater/

Vi lager ofte denne og alle liker den godt!

Adele er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 22:40   #10
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste vegetarlasagne?

Den så også veldig god ut! Får teste litt forskjellig etterhvert.

Jeg laget den fra BBC, bare med squash og spinat og chili og endel krydder i tillegg, og rødvin istedet for hvitvin i tomatsausen, siden det var det jeg hadde en åpnet flaske av. Så nå er den ferdig og jeg kan bare varme den og lage en salat til middagsgjestene i morgen. Smakte litt på en kant, og den kjentes veldig god ut.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-14, 22:56   #11
Anikka
Snøavhengig
 
Anikka sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Blåsborttoppen
Innlegg: 910
Anikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populærAnikka er populær
Standard

Sv: Din beste vegetarlasagne?

Litt sent ute, men dette er min favoritt.

Vegetarlasagne

Tomatsaus:
1-2 bokser hermetiske tomater
3-4 dl vann (til passe mengde)
2-3 kløfter hvitløk
1 løk
olje til steking
Diverse grønnsaker, f.eks:
3-4 gulrøtter
1/3 brokkoli
1/2 purre
Brokkoli, oregano, salt, pepper, evt grønnsaksbuljong

Hvit saus:
1/2 liter melk eller mer
1-2 ss hvetemel
olje
1 beger cottage cheese
1/2 pakke frossen spinat
Revet hvitost

Lasagneplater
Mer revet hvitost til gratinering

Hakk grønnsakene i relativt små biter. Fres løk, presset hvitløk og purre i olje til løken blir blank. Tilsett resten av grønnsakene, la det surre litt før vann, hermetiske tomater tilsettes. Kokes til grønnsakene blir møre, smak til med salt, krydder og gjerne grønnsaksbuljong, det gir mer smak.

Lag hvit saus av melk, mel og olje, tilsett cottage cheese, frossen spinat og revet hvitost og varm opp. Legg hvit saus og tomatsaus lagvis med lasagneplater, strø godt med hvitost på toppen. Stekes ved 200 C i 20-30 minutter (avhenger av typen lasagneplater). Jeg pleier servere med en grønn salat og gjerne hvitløksbaguetter til.

__________________
2011 - 2013

Dersom du vel å ikkje gleda deg over snøen, vil du ha mindre glede i livet, men same mengde snø.
Anikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no