Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Red velvet: oppskrift og størrelse

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-12, 09:08   #21
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Du må i allefall ha ostekrem mellom kaka og lokket. Om du vil ha mellom lagene også er jo en smakssak, men jeg ville nok hatt det.

Jeg bruker smaksoljer fra LorAnn, men har også brukt mandelessens fra butikken. Det ble også bra.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 18:47   #22
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Du må i allefall ha ostekrem mellom kaka og lokket. Om du vil ha mellom lagene også er jo en smakssak, men jeg ville nok hatt det.

Jeg bruker smaksoljer fra LorAnn, men har også brukt mandelessens fra butikken. Det ble også bra.

Hvor mye mandelessens sånn cirka, trenger jeg? Trenger t-skjeforklaringer på det meste.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 18:57   #23
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Den så god ut. Men kikka bare på oppskriften på den søte liv. Der var det ikke ostekrem?, er det egentlig det inni?. Var samme krem inni og utenpå der.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 19:31   #24
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Opprinnelig lagt inn av Smash, her.

Hvor mye mandelessens sånn cirka, trenger jeg? Trenger t-skjeforklaringer på det meste.

Jeg tror jeg brukte 8 - 10 dråper, jeg.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 07:49   #25
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Jeg lagde denne i går, himla god kake, assa!

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 08:45   #26
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Opprinnelig lagt inn av Ramses, her.

Jeg lagde denne i går, himla god kake, assa!

Så bra!
Jeg skal ha mammatreff med mødrene i 2.klasse i kveld, og syns det er litt skummelt å servere en kake jeg aldri har smakt før.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 08:52   #27
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Jeg smekket den sammen i går, og tok den med til broren min som nettopp har flyttet inn i nytt hus. Skummelt uten å smake den først, men jeg fulgte oppskriften til punkt og prikke, god ble den, og masse skryt fikk jeg.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 09:14   #28
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.396
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

I "gamle dager" kom den røde fargen av en kjemisk reaksjon mellom kakaopulveret og en syrlig ingrediens, som f.eks. kefir. Nå tror jeg de har gjort noe med kakaoen så det skjer ikke lenger. Synd, for jeg syns konditorfarge smaker så vondt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 09:19   #29
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

I "gamle dager" kom den røde fargen av en kjemisk reaksjon mellom kakaopulveret og en syrlig ingrediens, som f.eks. kefir. Nå tror jeg de har gjort noe med kakaoen så det skjer ikke lenger. Synd, for jeg syns konditorfarge smaker så vondt.

Jeg brukte Wilton sin rødfarge med no taste. Hadde litt lite igjen, men den ble da rød nok egentlig. Bare et tips.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 10:02   #30
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Jeg maser litt igjen jeg.
Denne sukkerpastaen starter med gelatinpulver og vann i et vannbad. Er det nødvendig? Og hva bruker jeg? En liten kasserolle oppi en større?

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-13, 12:26   #31
frksnupp
-o-o-o-o-o-
 
frksnupp sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Stavanger
Innlegg: 517
frksnupp er litt kul
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Hvor lang tid i forveien kan denne kaka bakes? Altså red velvet (fra passion for baking), kan jeg bake den 2-3 dager før servering og oppbevare den (uten pynt selvsagt) i kjøleskapet? Skal bake til dåp som vi skal reise til, hadde vært greit å ha noe klart på forhånd.

__________________
Knøttet 2013
frksnupp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-14, 14:10   #32
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Salt, den oppskriften du viser til, den siste fra Det SØte liv, der er ikke toppingen med ostekrem som fyll/topping? Trodde toppingen på alle disse kakene var det samme som cupcakeskremene, med ostekrem, jeg.

Men er denne toppingen god på kake? Kanskje den ikke er så søt som ostekremtopping?? Den blir vel kanskje mer som smørkrem/skjokoladekrem, bare hvit?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg bruker ostekrem, ja. Oppskriften fra Det Søte Liv var ment til selve kaka, sorry dårlig presisering!

Jeg tenkte å lage red velvet i helga, og oppskrifta Salt lenker til lenger opp ser jo god ut. Men hva i all verden betyr disse sitatene, om akkurat den oppskrifta? Hva er det som skal brukes hvor, og er det noe av dette som ikke står i oppskrifta?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-14, 10:23   #33
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Red velvet: oppskrift og størrelse

Jeg bakte denne kaken forrige helg, og ble skikkelig skuffet.
Ikke særlig god!

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no