Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Tassimo eller Dolce Gusto?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-14, 21:20   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Tassimo eller Dolce Gusto?

Mannen er den eneste i huset som drikker kaffe, og per i dag drikker han pulverkaffe fra glass. Jeg tenkte derfor at jeg skulle gi ham en kapselmaskin til jul, snill som jeg er!

Det står mellom Tassimo og Dolce Gusto. Kravene er ikke store. Den skal lage kaffe, og må kunne brukes til kakao og te også, og det kan vel alle variantene i de to merkene, tror jeg. Tenker rundt tusenlappen i pris, helst ikke for mye over.

Hvilken maskin bør jeg kjøpe?

Hilsen hun som ikke liker kaffe, og derfor ikke har peiling.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 21:31   #2
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Eg er veldig fornøgd med Dolce Gusto Circolo. Eg har den automatiske der du stiller inn mengde vatn med eit hjul på toppen.
Har ikkje prøvd Tassimo, så veit ikkje om den er bedre! Men eg syns i alle fall at utvalget i kapslar til Dolce Gusto er bra på alle matvarebutikkane eg handlar på.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 22:06   #3
Sola
Bør lage seg en tittel selv
 
Sola sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Innlegg: 2.951
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg er veldig fornøgd med Dolce Gusto Circolo. Eg har den automatiske der du stiller inn mengde vatn med eit hjul på toppen.
Har ikkje prøvd Tassimo, så veit ikkje om den er bedre! Men eg syns i alle fall at utvalget i kapslar til Dolce Gusto er bra på alle matvarebutikkane eg handlar på.

Denne har jeg også. Liker den veldig godt. Bruker mest en kaffe i gul eske. Grand Aroma tror jeg den heter.

__________________
Mamma til jenter f. 2001 og 2002
Sola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-14, 23:47   #4
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Vi har Tassimo på hytta. Den lager helt grei kaffe og kakao. Den justerer selv mengden alt ettersom hvilken kapsel som brukes. Enkel å vaske og holde ren.

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 01:07   #5
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Jeg har faktisk også kjøpt en liten kaffemaskin i julegave til noen. Det ble Tassimo, men bare av den enkle grunn at jeg boikotter Nestlé. Jeg synes utvalget på forskjellige drikker så veldig bra ut.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 06:29   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Vi har Dolce Gusto, du kan prøve den neste gang du er her, så du ser hvor enkel den er. Siden ingen av oss drikker kaffe er den jo bare i bruk når vi har gjester (og ikke glemmer å by dem på kaffe, det hender nemlig ofte siden kaffe liksom ikke eksisterer i vår verden ). Det finnes iste (sikkert vanlig te også) og kakao og sånt i serien. Har sett Nesquickbokser til maskinen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 06:40   #7
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg har faktisk også kjøpt en liten kaffemaskin i julegave til noen. Det ble Tassimo, men bare av den enkle grunn at jeg boikotter Nestlé. Jeg synes utvalget på forskjellige drikker så veldig bra ut.

Jeg skulle også til å skrive; velg den som ikke er Nestlé. Jeg boikotter også, og har gjort i mange år.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 07:19   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Tassimo kan man også kjøpe egen kapsel til så man kan få varmt vann ;-)

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 07:26   #9
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Jeg syntes Tassimo, vi vurderte Dolce Gusto, men syntes Tassimo brygget vesentlig bedre kaffe.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 07:33   #10
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.034
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Tassimo kan man også kjøpe egen kapsel til så man kan få varmt vann ;-)


__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 07:36   #11
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv
 
Hannamoren sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.182
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Opprinnelig lagt inn av Tinka, her.

Tassimo kan man også kjøpe egen kapsel til så man kan få varmt vann ;-)

Vi fikk med til vår. Det er en orange sak.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 07:42   #12
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Opprinnelig lagt inn av Hannamoren, her.

Vi fikk med til vår. Det er en orange sak.

Er ikke det rensedisken?

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 07:58   #13
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Hm? Dersom ein vil ha varmt vatn er det jo berre å starte maskina uten kapsel i? Det går i alle fall heilt fint på Dolce Gusto.

Når det gjeld boikott av Nestlè, begynner ikkje syndene der å bli litt gamle?
Eg følger ikkje godt nok med til å vite kva Nestlè gjer med markedsføring fattige land i dag. Ein anna ting er at dersom ein skal boikotte Nestlè er det ei lang rekke med andre merker ein også må boikotte. F.eks Bodyshop, Biotherm, L'oreal osv. Ikkje lett å følge med på alt!
Men om ein har sterke meiningar om Nestlè er det sikkert like greit å styre unna både Nespresso og Dolce Gusto.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 08:20   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Ja, på Dolce Gustoen min er det jo bare å starte maskinen uten kapsel i, så kommer det varmt vann ut. (Man kan velge mellom varmt og kaldt).

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 08:49   #15
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Hm? Dersom ein vil ha varmt vatn er det jo berre å starte maskina uten kapsel i? Det går i alle fall heilt fint på Dolce Gusto.

Når det gjeld boikott av Nestlè, begynner ikkje syndene der å bli litt gamle?
Eg følger ikkje godt nok med til å vite kva Nestlè gjer med markedsføring fattige land i dag. Ein anna ting er at dersom ein skal boikotte Nestlè er det ei lang rekke med andre merker ein også må boikotte. F.eks Bodyshop, Biotherm, L'oreal osv. Ikkje lett å følge med på alt!
Men om ein har sterke meiningar om Nestlè er det sikkert like greit å styre unna både Nespresso og Dolce Gusto.

Nestlè er definitivt "verre" en noen gang og stiller i en helt egen liga hva gjelder forkastelig etikk for en multinasjonal (det er det mange tråder om her inne).

Men som du påpeker blir det jo nærmest umulig å være konsekvent i en evt. boikott av Nestle. MEN, det er en god start å unngå denne type produkter som i tillegg bruker 1 stk. kapsel per kopp som jo er forkastelig og burde definitivt forbys fra et miljøperspektiv.

Jaja, digresjon men siden temaet hadde blitt dratt opp allerede.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 11:29   #16
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Vi har Dolce Gusto Genio (og Piccolo). På Piccoloen må man styre vannmengden selv, på Genio går det automagisk når du forteller den hvilken kapsel den har fått.
Mamma har Tassimo. Den leser strekkoden på kapselen og justerer vannmengden ut fra det.

Ut fra et miljøperspektiv er jo alle kapselmaskiner svineri fra ende til annen, i hvert fall om man bruker dem daglig.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 12:49   #17
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Vi har den minste manuelle til Dolce Gusto, og jeg synes ofte ikke den blir varm nok. Har den Circolo på jobb, og der blir kaffen varmere.

Ellers skulle jeg gjerne hatt Circolo Automatic tror jeg. Vi er fornøyd med smakene/utvalget ellers hos Dolce Gusto.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 13:06   #18
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

jeg har en dolce gusto helautomatisk sak. (at vi bare stiller inn hva vi har) den står nå i boden, for jeg tok meg selv i å heller lage kaffe på annet vis. (er for kaffesnobbete tror jeg) - iskaffen til dolce gusto smaker ganske likt pulvervarianten til neslé - og melkekapslene til maskina lukter morsmelk.....*dårlig på innsalg*

ingen av maskinene lager skikkelig god kaffe - men det er kanskje ikke det som er hovedmålet heller da

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 13:13   #19
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.


ingen av maskinene lager skikkelig god kaffe - men det er kanskje ikke det som er hovedmålet heller da

Hos oss har både unge og gamle likt spesielt godt den 'vanlige' kaffen som kommer av kapsler (gul og rød). Selv svigerfar falt for den, og snakker man folk som er vant med vanlige (trakter)kaffe så det holder. Men tenker du opp mot kaffebarer, så blir det jo noe annet. Men funker godt til husbruk hos oss i alle fall.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-14, 13:20   #20
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tassimo eller Dolce Gusto?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Hos oss har både unge og gamle likt spesielt godt den 'vanlige' kaffen som kommer av kapsler (gul og rød). Selv svigerfar falt for den, og snakker man folk som er vant med vanlige (trakter)kaffe så det holder. Men tenker du opp mot kaffebarer, så blir det jo noe annet. Men funker godt til husbruk hos oss i alle fall.

ja, det er sant - de fra zoegaz (eller hva det enn heter) synes jeg er ganske godt.

Jeg har kaffekvern og bruker heller presskanne, fant jeg ut + at vi sjelden drikker kaffe med mindre vi har besøk - og da kan vi ikke lage en og en kopp, tross alt.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no