Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Skal dere bake boller i helga?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-14, 10:40   #41
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

schakendaboller må det nok bli.
Går nok for vaniljekrem i midten - av typen "dele opp og smøre inn" - ikke sprøytevarianten.

Vurderer dog å forsøke meg på kaldheving denne gangen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 10:45   #42
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.350
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

Hvordan gjør du det?

Jeg bruker vanlig kremsprøyte til å få vaniljekremen inn i bollene. Det er viktig å bruke litt tynn sprøytespiss.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 11:11   #43
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Nei, tviler på at det blir noen bollebaking her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 11:49   #44
Joy Stark
Superduperaktiv
 
Joy Stark sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Costa Blanca, Spania
Innlegg: 574
Joy Stark er litt kulJoy Stark er litt kulJoy Stark er litt kul
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Jeg skal bake med barna tenkte jeg. Det er så koselig.
Jeg kunne godt tenkt meg boller med vaniljekrem men jeg får ikke til å lage vaniljekrem. Jeg har prøvd flere ganger. Piano vaniljekrem utgår, får ikke tak i den her jeg bor. Noen som har en idiotsikker vaniljekrem oppskrift?

__________________
Poden (06), Tuppen og Lillemor (08) og Knerten (10)
Joy Stark er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 12:12   #45
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.920
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Blir boller her også! Bruker ikke vaniljekrem, men vanlig krem. Kanskje jeg skal prøve vaniljekrem i år?

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-14, 12:20   #46
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Ja. Jeg har en pakke fra Møllerens i bakhånd, og har tatt rørte jordbær opp av frysern.
Mulig jeg gidder jeg å bake fra bunn. Får se.
:trøtt og sliten:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 18:16   #47
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.339
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Jeg indoktrinerte toåringen, så tok han seg av resten. Det første han ba om da han kom til besteforeldrene var å få bake boller, og heldigvis hadde faren min kjøpt inn alt de trengte allerede. :snik:

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 19:33   #48
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Så deilig, Matilda! Her ble det bollebaking i dag, med ny oppskrift for nysgjerrighetens del, og så knabba jeg tipset her inne et sted om å kna margarinet inn i deigen i stedet for å smelte det og det gjorde underverker! La til litt ekstra ingredienser, og det ble veldig gode og luftige boller. Gadd ikke sprøyte vaniljekrem/sjokolade inn i dem siden jeg måtte trille dem ut før vi fikk besøk bånn gass, men laget en del skoleboller så jeg har til barseltreffet på mandag.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 19:47   #49
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Mann og yngste sønn skal visst bake.
Jeg har nattevaktshelg og de helgene er jeg fritatt alt unntatt å jobbe, sove og spise.

Vi bruker oppskrift fra her inne, lurer på om det var Skremmeren som la den ut? Verdens beste boller.
Edit, ja det var det. http://www.foreldreportalen.no/forum...t=Beste+boller

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 19:50   #50
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Jeg skal på fastelavnsfest, så jeg tipper det blir boller å få der. Ellers så er ikke boller med krem (og/eller syltetøy/marsipan) min greie i det hele tatt, men gode rosinboller, kanelboller eller boller med vaniljekrem sier jeg ja takk til.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 20:14   #51
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Jeg skal bake, også får kidsa dem servert når de kommer hjem fra pappaen sin. Skal prøve å rive litt marsipan og ha bringebærsyltetøy i kremen.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:22   #52
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Opprinnelig lagt inn av Madicken, her.

Jeg bruker vanlig kremsprøyte til å få vaniljekremen inn i bollene. Det er viktig å bruke litt tynn sprøytespiss.

Mens jeg triller boller, klemmer en bolle flat, legger vaniljekrem på midten, bretter sidene inn over kremen og triller forsiktig igjen og legger med skjøten ned før jeg steker dem.

Det blir forresten ferdigkjøpte boller her. Har så mye vann i beina at jeg har fått streng beskjed om å stå minst mulig, så jeg må gjøre det mest mulig lettvint. Skal fylle dem med bringebærfromasj og friske bringebær da.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-14, 21:54   #53
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.738
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Her blir det gluten- og melkefrie boller med laktosefri krem og syltetøy. Likt til alle for å minimere stress.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 12:09   #54
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Bakte boller i går, så de skal vi spise i dag med krem inni.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 12:36   #55
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Ja. Ble plutselig invitert bort på boller og antar det da er tradisjonelle fastelavnsboller. Har derfor bakt skoleboller som jeg kan ta med, for å bidra og fordi jeg elsker å bake og spise gjærbakst.

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 12:58   #56
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.039
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Nå er det nystekte boller til lunsj, i kveld blir det krem og alt.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 13:03   #57
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

schakendaboller må det nok bli.
Går nok for vaniljekrem i midten - av typen "dele opp og smøre inn" - ikke sprøytevarianten.

Vurderer dog å forsøke meg på kaldheving denne gangen.

Schakenda heter det visst!
Er denne metoden jeg bruker, deigen hever så bra.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 13:13   #58
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Ferdigbakte boller med krem og bringebærsyltetøy smakte veldig godt.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 13:21   #59
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Nå står det bolledeig til heving her.
Gutta er hos svigers, så jeg har god tid til å sulle rundt i bolleverden.
Vi skal ha "bollefest" her i ettermiddag, men besøk av min mor og min venninne m/mann. Så da blir det kanelknuter, boller med vaniljekrem (trykk dem lett flate, legg på en klatt vaniljekrem, brett over/rundt og legg med skjøten ned i muffinsform) og min mor tar med boller med vanlig krem.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-03-14, 13:28   #60
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skal dere bake boller i helga?

Eg har ein bolledeig til heving no, så det vert boller med krem til kvelds.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no