Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Skyting på barne-tv!

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-10-07, 18:35   #1
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Sint!

Skyting på barne-tv!

Det var sikkert flere av dere som så det, reklame for "Fabrikken" på NRK, rett før og rett etter Barne-TV. To barn som stod og "skjøt" på hverandre, som i en thriller eller trist virkelighet. For pistolene så ekte ut, og lyden hørtes ut som ekte krutt.

Min snart 3 år gamle gutt slukte scenene rått.
Jeg ble så sint, og trist, vil skåne gutten min for sånt!
Lek er lek, men slikt behøver ikke vises på tv!

Klage sendes til programansvarlig i NRK!

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:37   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Reagerte på akkurat det samme.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:39   #3
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Helt enig med deg!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:41   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Det så jeg ikke nei, men herregud så fjernt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 18:55   #5
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Dette fikk jeg ikke med meg, vi slo på litt sent.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:11   #6
Shakira
My hips don't lie
 
Shakira sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Hadeland
Innlegg: 944
Shakira er populærShakira er populærShakira er populær
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Så den på søndag også.. Må si jeg syns det var rimelig på trynet..

Shakira er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:14   #7
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Ringte inn en klage til kundeservice i NRK, og sa hva jeg mente, og at jeg ønsket å skåne mitt barn på snart 3 år mot denslags.

Dama sa hun bare hadde mottatt 1 klage på denne sekvensen tidligere (visstnok vist på søndag). Deretter argumenterte hun med på at dette var rettet mot større barn, at barn selv hadde laget denne videoen som skal sendes. Jeg sa at jeg syns det var unødvendig av NRK å vise akkurat denne reklamebiten rett før og rett etter barne-tv, de minste barna sitter jo klistret da.

Hun repliserte med at det var mitt ansvar å sette meg ned og forklare mitt barn at dette bare var lek og ikke alvor. Hvorpå hun sa at han kanskje var for liten til å se på barne-tv hvis han ikke tålte slikt ( ) - dessuten lekte jo barna med pinne-pistoler i barnehagen!

Jeg sa at det var jeg fullt klar over (litt sint nå! makan til frekk kverulering!) og at det var stor forskjell på det og det å vise film av større barn (forbilder) som står og skyter mot hverandre med "ekte" pistoler med kraftig lyd og dramatisk musikk - og om ikke NRK kunne kutte ut akkurat denne reklamen i og særlig barne-tv tiden.

Tilslutt mildnet hun og sa hun skulle videreformidle klagen...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:19   #8
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.711
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

For en dårlig respons du fikk! Jeg hadde blitt hoppende forbannet!

Jeg reagerte som deg, men så bare reklamen for programmet.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:21   #9
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Oi, ikke bare jeg som reagerte, nei. Flott at du ringte kundeservice.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:24   #10
Trolljenta25
Erfaren
 
Trolljenta25 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 896
Trolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populærTrolljenta25 er populær
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Gud bedre for en behandling! Fikk du navnet på denne kverulanten, for da hadde jeg nok gått litt videre med det.

Jeg så denne snutten i kveld, og ble sjokkert over hele greiene. Våpnene så relativt ekte ut, og bare lydeffektene var overbevisende nok. Overhodet ikke noe for mine barn å se på. En sint mail til NRK er på vei!

Trolljenta25 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:28   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Hæ? Ser ut som om normal kundeservice er et fremmedord i disse dager. For et nek!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:28   #12
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Nå har jeg sendt mail.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:28   #13
Kanutte
interlektuell
 
Kanutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 976
Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Jeg hoppet i sofaen da jeg så reklamen, og stusset over at NRK hadde kommet på å sende den rett etter barnetv når så mange små barn ser på. Jeg snakket med Knøtta på to og et halvt om det, men det viste seg at hun ikke hadde lagt noe mer merke til det. Hun var mer opptatt av alle skumle monstre som blir snakket om dagen lang nå i disse halloween-tider.

__________________
Tjo og hei

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:30   #14
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Jeg så det også, og fikk nærmest hakeslepp.
Pføy, bare en klage tidligere. Vel, hva med å starte et opprop på dette, vi får sikkert mange med på det.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:37   #15
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Opprinnelig lagt inn av Kanutte, her.

Jeg snakket med Knøtta på to og et halvt om det, men det viste seg at hun ikke hadde lagt noe mer merke til det. Hun var mer opptatt av alle skumle monstre som blir snakket om dagen lang nå i disse halloween-tider.

Ja, ikke sant. Det Halloween-styret kan jeg godt klare meg foruten, barna også faktisk! Er jo ikke annet nå for barna enn monster meg her og der (på barne-tv, angelina ballerina, mikkes klubbhus, små einsteins osv.) De blir jo proppet med det.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:44   #16
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Jeg syns bare det er så trist hele utviklingen, hva barn må utsettes for, og hvordan de går inn i ungdoms- og voksenroller altfor tidlig, hva slags forbilder de har (filmstjerner, musikkidoler og helter fra playstation-spill osv)...

Men det er jo en helt annen diskusjon...

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:54   #17
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Jeg reagerte også på dette. Synes det er merkelig at de har slike sener med i et program for barn i det hele tatt og når reklamen kommer rett etter barne-tv :uff:.

Har sendt avgårde en klagemail jeg også. Pleier vanligvis ikke å få ut fingeren å gjøre sånt, men ble litt inspirert av tråden her.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 19:58   #18
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Jeg ble helt paff og snudde Snuppa sporenstreks vekk og snakket om noe annet til barne-tv kom.

Greit nok (eller ikke greit, men forståelig) om dette kommer for større barn senere på kvelden, men å sende noe sånt som reklame i forkant av barne-tv er sjokkerende uansvarlig.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:07   #19
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Jeg reagerte også på dette - skal jammen sende en mail jeg og. Makan til frekk respons fra kundeservice!

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-07, 20:11   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skyting på barne-tv!

Jeg så ikke denne, men har reagert på "Fabrikken"-reklamer som sendes i forbindelse med barnetv før. En gang var det to som sloss med masse lydeffekter og knyttnever i ansiktet og sparking. Lille B satt med store øyne og jeg bortforklarte som en foss.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no