Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Beste vogn til bruk i terrenget?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-07, 17:55   #61
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Bakhjulsdempingen kom på 2006-modellene.

Uhm. Min 2004-modell har demping.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 20:42   #62
Nøve
Fullverdig medlem
 
Nøve sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På Kongens berg
Innlegg: 40
Nøve har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Dette er to andre Babyjogger-modeller:






Den siste har vanlig størrelse hjul og svingbart forhjul, men selvfølgelig i terrenget er størst mulig hjul best.

Selv har vi en noe eldre Babyjogger 3 med 16 " hjul. Kunne aldri tenke meg en OTH framfor denne.

Nøve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 20:42   #63
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Ja, jeg ser jo det. Men jeg tenkte det var best å advare Myrsnipa.



Denne var hysterisk bra.

BeeKey: nå holder du deg her. Basta.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 21:01   #64
BeeKey
Sniktitter
 
BeeKey sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Ved siden av den JÆVLA naboen.
Innlegg: 12
BeeKey har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Myrsnipa, her.



Denne var hysterisk bra.

BeeKey: nå holder du deg her. Basta.


Får se da vet du! Hører rykter om kjerringer med kjevler som kommer stormende om man ikke velger økologisk.

BeeKey er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 21:12   #65
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av BeeKey, her.

Får se da vet du! Hører rykter om kjerringer med kjevler som kommer stormende om man ikke velger økologisk.

Neida, på ingen måte. Spis hva du vil. Lag hva du vil. Bare ikke herp Mims oppskriftsforum med Torosupper. Enkel regel.

Seriøst: her er det særdeles mange oppegående damer som har lært meg MYE. Vi snakker ikke bare om unger, men det er veldig rom for det også. Takhøyden er skyhøy og sensur fraværende. Man blir fort kjent med folk om man vil, og dersom du henger litt her kommer du etterhvert inn i Medlemssalongen der folk er enda litt mer private.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 22:51   #66
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ehh... har du ulike vogner til ulike formål? Jeg sparer gode penger på at jeg har samme vogn til alle formål . Når jeg går på vanlige fortau og veier (noe jeg gjør mest) vil jeg gjerne ha svingbart forhjul, mens når jeg går i ulendt terreng kan jeg låse det.

Det jeg mente er at om forhjulet er "ikke svingbart" eller om forhjulet er "låst" går ut på ett fett egentlig (og ja, jeg har hatt forskjellige vogner til forskjellige formål, men det fordi vognbehovet mitt har vært litt annerledes enn standard)

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 10:45   #67
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Det jeg mente er at om forhjulet er "ikke svingbart" eller om forhjulet er "låst" går ut på ett fett egentlig (og ja, jeg har hatt forskjellige vogner til forskjellige formål, men det fordi vognbehovet mitt har vært litt annerledes enn standard)

Ja men jeg forstår ikke hvorfor du skriver det... med mindre du tar for gitt at vogna KUN skal brukes i ulendt terreng.

*Putter inn med teskje *: Når man går i ulendt terreng kan man låse hjulet, mens i alle andre situasjoner hvor man ønsker svingbart har man det ulåst slik at det kan svinge. Derfor er det ikke ett fett om den kan svinge... med mindre man ønsker å ha en egen vogn til turgåing i ulendt terreng og en annen vogn til andre formål (noe folk med standard vognbehov kanskje ikke gjør).

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 10:47   #68
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ja men jeg forstår ikke hvorfor du skriver det... med mindre du tar for gitt at vogna KUN skal brukes i ulendt terreng.

*Putter inn med teskje *: Når man går i ulendt terreng kan man låse hjulet, mens i alle andre situasjoner hvor man ønsker svingbart har man det ulåst slik at det kan svinge. Derfor er det ikke ett fett om den kan svinge... med mindre man ønsker å ha en egen vogn til turgåing i ulendt terreng og en annen vogn til andre formål (noe folk med standard vognbehov kanskje ikke gjør).

Men når alt kommer til alt er det kanskje jeg som har misforstått... som ikke har skjønt at det kun er det den skal brukes til .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 10:59   #69
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Marian, her.

http://babyjogger.com/performancemain.htm


Åh, denne har jeg ønsket meg hele tiden egentlig! Men måtte gå i meg selv og innse at i terrenget har jeg henne stort sett alltid på ryggen i ergo-selen (hun sover så godt der også), og jogge gjør jeg helst når hun har lagt seg. Så jeg endte opp med en GT safari. Den har svingbart forhjul og store bakhjul. Lite demping, men det oppveies i stor grad av de store bakhjulene, så den fungerer ok i terrenget (har gått mye i Bymarka med den uten problem, men det mest ekstreme stedet jeg har brukt den var vel veien opp til Innerdalen, det var en stupbratt vei med store steinblokker i, og det gikk helt fint). Den har større bakhjul, og egner seg nok derfor bedre i terrenget enn oth, men er nok dessverre ikke like stilig med utskiftbare trekk etc ... (men jeg synes likevel den er fin jeg da).

Men denne babyjoggeren -den er jo liksom rollsen da ... Hvis jeg skulle gått mye i terreng med vogn hadde jeg ikke vært i tvil. Kanskje til neste barn?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-07, 11:08   #70
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Beste vogn til bruk i terrenget?

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Ja men jeg forstår ikke hvorfor du skriver det... med mindre du tar for gitt at vogna KUN skal brukes i ulendt terreng.

*Putter inn med teskje *: Når man går i ulendt terreng kan man låse hjulet, mens i alle andre situasjoner hvor man ønsker svingbart har man det ulåst slik at det kan svinge. Derfor er det ikke ett fett om den kan svinge... med mindre man ønsker å ha en egen vogn til turgåing i ulendt terreng og en annen vogn til andre formål (noe folk med standard vognbehov kanskje ikke gjør).

Det er likevel forskjell på låst og fast hjul i terrenget. De svingbare hjulene som kan låses har mindre avstand mellom forhjulet og de to bakerste hjulene, mens de med fast hjul har forhjulet mye lengre fram. Foran fotbrettet, i stedet for under det (ses tydelig i Nøve sin melding lengre opp). I tillegg til at forhjulet ofte også er større. Derfor blir de mye stødigere og egner mye bedre i terrenget enn de med svingbart 12" forhjul, selv om man låser hjulet aldri så mye. Så har man planer om å bruke vogna mye i ulendt terreng og på lange turer ville jeg valgt en med fast hjul, som babyjogger, og heller hatt en trille til å bruke på bytur og inne på kjøpesenter.

Hva som er finest er vel en smaksak, for min del synes jeg babyjoggeren er helt rååååå! Mens OTH-en er litt mer sånn byfrøkenaktig ...

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 13-02-07 kl 11:16.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no