Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-04-24, 14:30   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.039
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Interiørtrådene fortsetter. Jeg har klart å velge både malingsfarger og kjøkken nå, samt landet på kun spotter på bad, for dem som husker tidligere tråder. Nå har jeg kommet til gulv. Leiligheten er på 77 kvadrat og det meste naturlige er virkelig å legge samme gulv i hele leiligheten. Men da er jo spørsmålet hva. Det er neppe særlig lurt å legge parkett på kjøkken og i gang egentlig? Men det er altså en åpen kjøkkenløsning, så det blir jo rart med et annet gulv også? Og blir laminat i hele kåken litt kaldt kanskje? Tips og innspill? Fliser i gang og/eller kjøkken er ikke aktuelt.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:35   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.409
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Vi har kjøpt gulv til vår kjeller på Maxbo som er vinyl, men ser ut som tre. Vi har det i kjelleren. Jeg overraskende fornøyd med det.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:39   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.039
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Vi har kjøpt gulv til vår kjeller på Maxbo som er vinyl, men ser ut som tre. Vi har det i kjelleren. Jeg overraskende fornøyd med det.

Men det blir litt too much i hele kåken vel?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:43   #4
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.741
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Vi har laminatgulv i hele leiligheten, lagt av forrige eier. Veldig fornøyd med det, laminat har blitt veldig mye bedre de siste årene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:44   #5
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Jeg har pen laminat i to hele etasjer, ser ut som lyst skipsgulv. Har hatt det siden 2007 og er strålende fornøyd. Har gulvvarme i det, men du skal vel ikke bo i 1. et i blokk, vil du ikke da ha en ganske grei temp på gulvet uansett?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:45   #6
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Evt hvis du vil ha gulvvarme så går det an å få lagt ganske tynne alternativer under gulv, ved legging av gulv.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:47   #7
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.039
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Jeg skal bo i 4. etasje i blokk, og har allerede bestilt gulvvarme i gang, kjøkken og gang.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:48   #8
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Da stemmer jeg på en pen laminat.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:50   #9
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Denne er vel dagens versjon av den jeg har. https://www.megaflis.no/gulv-vegg--t...SABEgJ1efD_BwE

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:51   #10
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.467
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Hvis du vil bryte opp så kan du ha noen nøytral tepper under sofa/stuebord, spisestue etc.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:54   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Vi har arvet laminatgulv etter forrige eier i vår leilighet, og etter mange år med parkett synes jeg laminaten er hard og kald. (Vår er ikke spesielt pen heller. ) Men den er helt uslitelig, da, det skal den ha.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:56   #12
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Opprinnelig lagt inn av sindrome, her.

Hvis du vil bryte opp så kan du ha noen nøytral tepper under sofa/stuebord, spisestue etc.

Det finnes nok mye fin laminat nå til dags, men jeg villr bare inn i tråden og si at parkett funker helt fint på kjøkken. Det har vi hatt i tjuetre år nå, i tre ulike boliger. Der hvor vi skal flytte inn snart, er det også varmekabler under. Mange typer parkett tåler det.

Vi har også hatt parkett i gangen. Det funket greit, og den ble ikke stygg, men jeg har denne gang valgt å avslutte parketten en drøy meter fra ytterdøren og golvet glir sømløst over i fliser akkurat der.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 14:59   #13
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.409
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Du må nesten ha samme gulv på kjøkken og stue om du ikke skal ha fliser (hvilket ikke jeg heller syns er optimalt på et kjøkken). Gjerne samme i hele huset. Jeg var veldig skeptisk til vinyl, men ble som sagt overraskende bra. Vi har varme under så det blir jo aldri helt kaldt på den kalde årstiden. Det fjerner også mye av ganglyden som man lett får på parkett.

Usikker på om jeg hadde ønsket det i stuen, det er jeg enig med deg i. Men vel verdt å ta en titt på Maxbo Alnabru, jeg kan finne ut hva akkurat vårt heter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 15:03   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.401
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Vi har parkett på kjøkken, og er ikke fornøyd med det. I tillegg er den typ "rustikk", så den er vanskelig å vaske. Men jeg tror en glatt parkett kan funke. Det går evt. an å ha en gummirye der man går, står og søler mest.

Jeg har sett mange fine løsninger der man avgrenser kjøkkenområdet med annen type gulv. Jeg ønsker meg linoleumsfliser på kjøkkenet, og kork i resten av leiligheten. Og da kork som faktisk ser ut som kork.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 15:24   #15
Tilde
Jordbærpiken
 
Tilde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.839
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Jeg ville valgt parkett i hele etasjen, med unntak av gangen.
Vi har parkett i alle rom, minus soverom, gang og bad. Angrer veldig på at vi ikke spanderte på oss parkett på soverommene også.
Behagelig og varmt å gå på parketten i hele huset, med unntak av soverommene, der er det kaldt og «rart» med laminaten🙈
Rart er feil ord da, men føles unormalt med laminaten. (Ikke at det var så mye bedre ord da&#128517

Tilde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 15:29   #16
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.122
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Vi pusset opp og la laminat med varmefolie under. Deilig å gå på, slitesterkt og mye billigere.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 15:32   #17
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.406
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Kvalitetslaminat er i alle fall å foretrekke over billig/dårlig parkett. Laminaten vi har i gang, stue og kjøkken er mye bedre å gå på enn den dårlige parketten (som var der da vi kjøpte leilligheten) som er på det ene soverommet som vi ikke har pusset opp enda

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 16:48   #18
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Jeg har vannbestandig Pergo laminat med varmefolie under i hele leiligheten.
Kjøpt på Obs bygg på Alnabru; de har ofte tilbudskampanjer. Her er utvalget.

Billigere enn parkett, men elektrikerarbeidet kostet.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 16:56   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.415
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

En venninne la laminat i stue og på kjøkken for et par år siden. Veldig fin laminat, så kunne godt hatt det.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-24, 17:22   #20
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gulv i hel leilighet - parkett eller laminat

Jeg ville definitivt valgt parkett. Jeg har også like gulv over hele huset, og har ikke hatt problemer med parkett på kjøkkenet. Men jeg er nøye på å tørke opp vannsøl da. I vindfang ville jeg imidlertid enten vurdert fliser om det går an, eller hatt en matte over parketten. Jeg har en tykk løper på gulv i gangen, for å beskytte gulvet.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no